به همین دلیل تعدادی از سازندگان مجموعه‌های بسیار بزرگ بازی تصمیم گرفته‌اند تا در این زمینه وارد شوند. این در حالی است که برخی از مجموعه‌ها نتوانستند موفقیت چندانی کسب کنند اما موارد دیگر توانستند درآمد خوبی را از این دستگاه‌های کوچک بدست بیاورند.

۱۰. فال‌اوت (Fallout)

کنفرانس بتسدا در E3 سال ۲۰۱۵ یکی از به یادماندنی‌ترین موارد در این رویداد بود. به دلیل اینکه در آن بازی فال اوت ۴ معرفی شد. نکته اینجاست که این بازی تنها مورد معرفی شده در سال ۲۰۱۵ نبود. فال اوت پناهگاه (Fallout Shelter) اولین بازی در این مجموعه بود که وارد دنیای موبایل شد. این شبیه سازی در مورد بازیکنان بود که سعی کنند پناهگاه خود را مدیریت کنند. کاربر باید سعی کند تا افراد موجود در پناهگاه خود را راضی نگه دارد. این کار هم چندان دشوار نیست. تنها با آماده کردن منابع و مدیریت درست می‌توان تمام افراد را راضی نگه داشت. همینطور اینکه می‌توانید برخی از افراد را برای جمع آوری موارد مختلف به بیرون بفرستید.

بازی موبایل

زمانی که شما در بازی پیشرفت کنید می‌توانید پناهگاه خود را گسترش داده و آن را بزرگتر بکنید.

۹. انیمال کراسینگ (Animal Crossing)

بین زمان عرضه دو عنوان مهم بازی انیمال کراسینگ نینتندو سعی کرد تا موارد جانبی زیادی از این بازی عرضه کند. در میان آن‌ها انیمال کراسینگ: کمپ جیبی (Animal Crossing: Pocket Camp) بود. این بازی حتی در حال حاضر هم کاربران فعال دارد. تمرکز آن روی ساخت یک کمپ بود تا افراد مختلف وارد آن بشوند. برای اینکه کاربران وارد این دنیا بشوند باید تعدادی آیتم داشته باشید. همینطور اینکه می‌توانید از افراد برای جمع آوری آیتم‌های مختلف استفاده کنید.

animal_crossing

بازی عبور حیوانات یکی از موفقترین عناوین نینتندو بوده و موفقیت زیادی در موبایل کسب کرد.

۸. فیفا (FIFA)

یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های بازی فیفا است. شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) از دهه ۹۰  میلادی در حال توسعه آن است. در سال ۲۰۱۶ این کمپانی تصمیم گرفت تا یک بازی را برای موبایل عرضه کند. نام آن هم فیفا موبایل (FIFA Mobile) بود.

بازی نیز شباهت زیادی با دیگر موارد داخل مجموعه دارد. همینطور اینکه هر ساله یک عنوان جدید از آن هم منتشر می‌شود. بازی موبایلی دارای یک بخش VS Attack است. یعنی بازی به حالت نوبتی در آمده و بازیکن باید سعی کند از حملات دفاع کرده یا حمله درست انجام دهد.

fifa mobile

۷. ندای وظیفه (Call of Duty)

وقتی که حرف از مجموعه‌های بزرگ بازی‌های ویدئویی می‌شود، سخت است اسمی بالاتر از ندای وظیفه بیاوریم. این موضوع زمانی صحت خود را اثبات کرد که اکتیویژن ندای وظیفه را برای موبایل عرضه کرد. این بازی نه تنها کیفیت بسیار بالایی داشت بلکه توانست بیش از ۲۷۰ میلیون دانلود در یک سال داشته باشد. همینطور اینکه با وجود رایگان بودن توانست حدود ۴۸۰ میلیون دلار درآمد داخل برنامه‌ای داشته باشد. البته هسته بازی با موارد دیگر این مجموعه یکسان است. یعنی بازی اول شخص شوتر بود و حالت‌های بسیاری برای بازی دارد. همینطور اینکه رویدادهای کوچک و کوتاه در بازی وجود دارد تا بازیکنان از آن لذت ببرند.

call-of-duty-mobile

بازی ندای وظیفه به طور دائم روی موبایل به روزرسانی شده و همواره زنده است.

۶. ماینکرفت (Minecraft)

ماینکرفت از عناوینی است که در دهه اخیر فروش بسیاری داشته است. این بازی روی پلتفرم‌های متفاوت موجود بوده به حتی توانسته حالت کراس پلی (Cross Play) را به بازی اضافه کند. زمانی که وارد دنیای بازی‌های موبایل شد این بازی بسیار مبتدی بود. حال بازیکنان تقریباً همان محتوای موجود در نسخه اصلی بازی را خواهند داشت. اگر حجم کلی این بازی را در نظر بگیرید، حتی اجرای آن روی موبایل بسیار قابل تحسین است.

بازی موبایل

ماینکرفت از اولین مجموعه‌هایی بود که تصمیم گرفت به دنیای بازی‌های موبایل وارد شود.

۵. نشان آتش (Fire Emblem)

دقیقاً مانند عبور حیوانات، نینتندو بازی‌های جالبی را برای موبایل عرضه کرد. یکی از این بازی‌ها یک داستان اضافه از نشان آتش بود. یک بازی که تعداد زیادی جایزه دریافت کرده است. یک بازی نقش آفرینی تاکتیکی که بازیکن باید یک گروه متشکل از ۴ قهرمان را کنترل کند. این بازی از سیستم خاصی برای مبارزه استفاده می‌کند به همین دلیل کاربر باید به شدت با فکر اعمال خود را انجام دهد. همینطور اینکه با استفاده از استراتژی درست فرصت زیادی برای بردن دارد.

بازی موبایل

بازی نشان آتش به سبک بسیار خاصی وارد موبایل‌ها شد.

۴. دراگون کوئست (Dragon Quest)

بسیاری از سازندگان بازی به سمت ساخت بازی‌های واقعیت افزوده (Augmented Reality AR) رفته‌اند. مخصوصاً اینکه این موضوع در قسمت داستان‌های جانبی بسیار داغ است. یکی از بهترین بازی‌ها در سبک واقعیت افزوده دراگون کوئست است. یک بازی ۶۰۰ میلیون دلاری که در سپتامبر سال ۲۰۱۹ عرضه شد.

بازیکنان باید به مکان‌های مختلفی در اطراف خود رفته و با دشمنان روبرو شوند. این کار باعث شده تا کاراکتر آن‌ها ارتقا یافته و بتوانند آیتم‌های جدید را باز کنند. همینطور اینکه موارد بیشتری در قسمت دیالوگ باز خواهد شد. نکته جالب اینجاست که این بازی به صورت چند نفره هم قابل اجرا است.

dragon_quest_walk

بازی دراگون کوئست از واقعیت افزوده استفاده کرد که تجربه جالبی را به کاربر ارائه می‌دهد.

۳. روبلاکس (Roblox)

یکی از جالب‌ترین بازی‌های این مدت روبلاکس است. این بازی به سبک SandBox بوده و شما وارد آن شده و می‌توانید بازی مورد علاقه خود را بسازید. همینطور اینکه افراد دیگر هم می‌توانند این بازی را تجربه کنند. زمانی محبوبیت این بازی بیشتر شد که وارد دنیای موبایل شد. در اصل زمانی که کودکان هم توانستند در آن شرکت کنند. مانند ماینکرفت محتوای موجود در نسخه موبایل روبلاکس هم چیز کمی از محتوای آن روی کامپیوتر ندارد. البته تنها رزولوشن آن کمتر بوده و اثر زیادی روی باتری دارد.

roblox

۲. پابجی (PUBG)

بازی‌های بتل رویال در این دهه اخیر رشد بسیاری داشته‌اند.  پابجی را می‌توان از اولین بازی‌ها در این سبک دانست. این بازی زمانی که وارد موبایل هم شد از آن استقبال بسیار خوبی شد. برای همین به نوعی می‌توان گفت که این بازی بهترین و با سابقه‌ترین بازی بتل رویال در موبایل است. پابجی موبایل با نسخه عادی بازی تفاوت چندانی ندارد. در اصل بازیکنان می‌توانند تا حدی تجربه معمول را داشته باشند. این بازی رتبه هشتم را در میان پردرآمدترین بازی‌های تاریخ موبایل دارد. همینطور اینکه نزدیک ۴.۳ میلیارد دلار در ۳ سال درآمد دارد.

بازی موبایل

بازی پابجی موبایل موفقترین مورد در سبک بتل رویال روی موبایل است.

۱. پوکمون (Pokemon)

تنها یک بازی توانست دنیای بازی‌های موبایل را یک تکان اساسی دهد. آن هم بازی پوکمون گو (Pokemon GO) بود. این بازی در سال ۲۰۱۵ چنان انقلابی به پا کرد که به راحتی در کنار موارد دیگر این مجموعه قرار خواهد گرفت. پوکمون گو در سبک واقعیت افزوده است. بازیکنان باید در دنیای واقعی قدم گذاشته تا پوکمون‌ها را پیدا کرده و در مبارزه از آن‌ها استفاده کنند. برای یافتن یک موجود باید در دنیای واقعی در محل آن حضور داشته باشید. در این بازی بیش از ۶۰۰ موجود مختلف وجود داشته که همچنان باعث می‌شود این بازی زنده باشد.

بازی موبایل

بازی پوکمون گو یک درب جدید را به دنیای بازی‌های ویدئویی گشود. با این حال نمی‌توان گفت که بدون مشکل بوده و همینطور اینکه حواشی بسیار زیادی داشت.

منبع: GameRant.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته ۱۰ مجموعه بازی بزرگ که به موبایل آمدند و موفق شدند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala