Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که […]

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش سی ام

Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های مفصل تر از قبل برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانند کاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با قسمت سی ام از سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

از پله ها بالا بروید و از دروازه بزرگ رد شوید و سمت چپ فانوس Forsaken Cainhurst Castle Lantern را روشن کنید.

Forsaken Cainhurst Castle

حالا وقت آن است که قبل از این که بازی را تمام کنیم به بخش های انتخابی برویم تا بازی را به طور کامل تمام کرده باشیم. حالا می خواهیم به Forsaken Cainhurst Castle برویم که چندین آیتم جذاب در آن وجود دارد و همچنین می توانید عضو یک کاوننت شوید. قبلا در راهنما برای شما توضیبح دادیم که از Iosefka’s Clinic می توانید Cainhurst Summons را دریافت نمایید. سپس بایستی به فانوس Witch’s Abode Lantern (که باسی که غیب می شد و دو تا می شد را در اینجا کشتیم) رفته و بیرون بروید. Crazed Hag ها را بکشید. وقتی پایین می آیید باید دو عدد Cleaver Brute را نیز بکشید. وقتی به پایین و محل تقاطع رسیدید یک عدد Cleaver Brute دیگر را نیز که پرسه می زند بکشید. در این بخش یک ستون سنگی یا stone pillar می بینید که وقتی به کنار آن بروید و بایستید یک کات سین پخش می شود و یک ارابه با اسبی زیبا به کنار شما می اید. به نزدیک درب کالسکه بروید تا به سمت قصر رهسپار شوید و یکی دو کات سین دیگر را مشاهده نمایید. وقتی کنترل بازی را به دست گرفتید از پله ها بالا بروید و از دروازه بزرگ رد شوید و سمت چپ فانوس Forsaken Cainhurst Castle Lantern را روشن کنید.

این منطقه پر است از دشمنانی به نام Bloodlicker که واقعا ترسناک و کریه هستند و شبیه به کابوس های فیلم های ترسناک ژاپنی می باشند! هر چقدر بگوییم میازاکی و دوستان دمتان گرم باز هم کم است!!

این منطقه پر است از دشمنانی به نام Bloodlicker که واقعا ترسناک و کریه هستند و شبیه به کابوس های فیلم های ترسناک ژاپنی می باشند! آنها هم از جلو و هم از پشت حمله میکنند بنابراین بهترین راه این است که در کنارشان باشید. برای رد کردن حملات آنها و ضد حمله باید یک سلاح خیلی سرسخت و محکم داشته باشد (حداقل +۸ درجه ارتقا بافته باشد و ۲۵ scaling stat) پس حواستان به این نکته باشد. این دشمنان مثل حشرات احمق پرش های کوتاه کوتاه می کنند و مسخره به نظر می رسند ولی واقعا وحشی هستند و حملات قدرتمندی دارند و دامنه حمله شان نیز بالاست. در سمت چپ مقداری بعد از وارد شدن از دروازه بزرگ، یک فواره می بینید که می توانید چندین Numbing Mist را بردارید. اینجا یک Bloodlicker به شما حمله می کند و ممکن است ۲-۳ Bloodlicker دیگر نیز به شما حمله کنند اگر جلوتر بروید. کشتن چندتایی آنها کار سختی است زیرا خیلی وحشی هستند و قدرتمند. سپس برگردید به جایی که وارد شدید و این بار به سمت راست حیاط که یک ساختمان است بروید و از آنجا یک Frenzied Coldblood بردارید. سپس از سمت چپ آن ساختمان به مسیر پایین بروید که مانند یک گودال بزرگ در وسط حیاط است و اینجا یکی یکی Snake Cluster های روی مخ را بکشید. سپس در انتهای این بخش Tempering Blood Gemstone را بردارید و در بخشی که از روی سنگ های کوچک بالا می روید باید Bloodlicker دیگری را که پایین می آید بکشید.

این دشمنان مثل حشرات احمق پرش های کوتاه کوتاه می کنند و مسخره به نظر می رسند ولی واقعا وحشی هستند و حملات قدرتمندی دارند و دامنه حمله شان نیز بالاست. د

حالا بروید به همان سمت فواره و کمی جلوتر از آن ساختمان اصلی قصر را می بینید که با چند پله وارد قصر می شود. قبل از ورود به قصر در سمت راست پله ها (راست خودتان) یک Frenzied Coldblood را بردارید. در سمت چپ هم ۴ عدد Numbing Mist وجود دارد که توسط چندین Bloodlicker نگهبانی می شوند و باید با دقت آنها را یکی یکی تحریک کنید و به عقب بکشید و کارشان را بسازید. حالا وارد قصر شوید و در اینجا چندین Stone Ghoul را می بینید که تا وقتی که خیلی نزدیکشان نشوید حمله نمی کنند و اگر باز دور شوید هم حمله شان را متوقف می کنند. در سمت راستتان بعد از ورود به سالن قصر یک Madman’s Knowledge را بردارید و در انتهای سمت راست هم یک Reiterpallasch که یک سلاح گرم است ولی می توانید آن را در دست اصلیتان هم بگیرید، بردارید. در سمت چپ سالن در انتهای آن هم پشت ستون یک Madman’s Knowledge دیگر را بردارید. از پله های وسط سالن بالا بروید و به سمت چپ و راست که در هر دو طرف Stone Ghoul قرار دارد حواستان باشد. در راهروی بالا در سمت راست Blond Stone Chunk را بردارید. از درب انتهای راهروی سمت راست درون اتاقی که میز و صندلی غذاخوری و .. دارد، در سمت چپ ۴ عدد Quicksilver Bullet را بردارید. سپس Stone Ghoul ها را بکشید و سمت راست اتاق یک صندوق می بینید که ست لباس Noble Dress در آن قرار دارد. در سمت دیگر اتاق تنها یک درب خروجی می بینید که به یک پله ها می رسد و بالا بروید و در بالای پله ها اگر مسیر مستقیم را جلو بروید یک Gargoyle به شما حمله می کند. پس جلو نروید و از کنار این بخش از پله هایی که سمت راست می بینید ارام بالا بروید تا بتوانید از پشت به Gargoyle حمله کنید.

آنها هم از جلو و هم از پشت حمله میکنند بنابراین بهترین راه این است که در کنارشان باشید. یعنی در این زاویه که اوج زیباییشان معلوم است!!!

سپس مقداری جلوتر یک Gargoyle دیگر هم به شما حمله می کند که کارش را بسازید. سپس مسیر را به سمت بالا ادامه دهید و از پله های پیچ خورده دور ساختمان بالا بروید. اینجا یک دشمن دیگر را بکشید و Blood Stone Chunk را بردارید. برگردید پایین و در بخشی که دو دشمن را کشتید تنها یک مسیر را می بینید که باید به آن بروید. سپس از چند پله بالا می روید و باید یک Swordsmith را بکشید. سپس مسیر را ادامه دهید اما جلوتر به جای این که مسیر مستقیم را ادامه دهید به سمت راست بروید و چند Gargoyles را بکشید تا پاداش خوبی بگیرید و ست لباس زیبای جلاد یا Executioner attire set را بردارید. سپس وارد اتاقی شوید که قبل تر به سمت راست آن آمدیم و اینجا چند Stone Ghoul را شکست دهید. در صندوقی که سمت چپ می بینید Vileblood Register را بردارید و یک میانبر را باز کنید. حالا در اتاق از پله هایی که می بینید بالا بروید و یک Swordsmith دیگر را شکست دهید. در گوشه این منطقه Blood Stone Chunk را بردارید. و سپس دور کل این منطقه را بزنید و همه دشمنانی که بالای نردبان ایستاده اند و به شما تیر پرتاب می کنند را بکشید. اینجا دنبال یک شکستگی کوچک در پنجره بگردید که می توانید از آن پایین پریده و روی یک بالکن بیافتید و مسیر باریک را ادامه دهید تا به اتاق سمت چپ اتاق قبلی دسترسی یابید و آخرین قطعه ست لباس Executioner’s set را بردارید. در سمت دیگر این اتاق هم ۳ بخش از ست لباس زیبای Knight’s attire set وجود دارند که آنها را نیز بردارید (بازی تبدیل شد به Fashionborne). برگردید بیرون و از آنجا پایین روی یک لبه باریک که می بینید بپرید.

فرش قرمز فیلم “دخلت میاد عزیزم!!!”

مسیر پشت بام را ادامه دهید تا سمت چپ وارد یک درب شوید. در سمت راست منطقه بعدی پشت بام، Kin Coldblood را بردارید اما مراقب باشید زیرا یک Gargoyle  حمله می کند. از نزدیکترین دربی که می بینید وارد شوید و دستگیره را بکشید و از نردبان سمت راست درست قبل پله ها استفاده کنید. در بالای پله هایی که سمت چپ می بینید از صندوق Warm Blood Gemstone را بردارید. راهروی سمت چپ این صندوق را دنبال کنید و در سمت دیگر راهرو، ارام و قبل از فرار کردن، Imp را بکشید. در پشت بام بالای پله های این بخش، ۳ عدد Gargoyle وجود دارند که از ایتم لباس Knight’s Wig محافظت می کنند. از سمت راست این پشت بام پایین پریده و اینجا تکه هایی از پشت بام های باریک که مانند یک پل عمل می کنند وجود دارند که از روی آنها بگذرید. جلوتر می بینید که یک بخش دیگر در سمت چپتان قرار دارد که می توانید روی آن پایین بپرید. همینطور مسیر را ادامه دهید و به تنها راه هایی که وجود دارد ادامه بدهید و پایین بپرید تا به پشت بامی دایره ای شکل برسید و از روی آن به روی یک پل واقعی که پایین تر می بینید بپرید. در سمت چپ پل Kin Coldblood را بردارید و جلوتر از یک نردبان بالا بروید و Bold Hunter’s Mark را بردارید. اینجا یک مسیر طولانی شیبدار که به بالا می رود را مشاهده می کنید که انتهای آن به باس این بخش می رسد. مسیر شیبدار را بالا بروید تا نهایتا به محل باس فایت Martyr Logarius برسید.

Martyr دو نوع حمله از راه دور یا projectile attack دارد و شما باید زود بفهمید که قصد دارد کدام یک را انجام دهد. اگر باس یک چرخش سریع انجام داد وی یک small projectile شلیک می کند و می توانید پشت یکی از ستون ها کاور بگیرید. اگر وی شروع به چرخش آرام کرد وی قصد دارد یک شلیک بزرگ داشته باشد و قایم شدن زیاد مفید نیست

باس فایت Martyr Logarius

این باس فایت به شما Crown of Illusions را خواهد داد و یکی از ماموریت های طولانی بازی را به اتمام خواهد رساند. Martyr دو نوع حمله از راه دور یا projectile attack دارد و شما باید زود بفهمید که قصد دارد کدام یک را انجام دهد. اگر باس یک چرخش سریع انجام داد وی یک small projectile شلیک می کند و می توانید پشت یکی از ستون ها کاور بگیرید. اگر وی شروع به چرخش آرام کرد وی قصد دارد یک شلیک بزرگ داشته باشد و قایم شدن زیاد مفید نیست. به جای آن، شروع به حرکت به سمت باس کنید و از بین شلیک ها جاخالی دهید و سریع به پشت او برسید زیرا آنجا کاملا امن است. البته مراقب باشید زیرا وقتی که نزدیک او باشید وی از حملات نزدیک هم استفاده می کند. همچنین شما می توانید شلیک های وی را با ضربه به زدن به سلاح هایی که روی زمین کار می گذارد و از آنها شلیک می کند، قطع کنید. این باس را به راحتی می توان گیج یا اصطلاحا stun کرد. اگر برای این کار با Bloodlicker ها مشکلی نداشته اید اینجا هم می توانید این کار را انجام دهید. وقتی باس سلاحش را به زمین می کوبد یک حمله دامنه دار به سمت شما می اید و سپس وی مقداری قدرتش را جمع می کند و در این فاز قوی تر می شود تا ضربه زدن به او سخت تر باشد. در این حالت دو حمله است که باید حواستان به آنها باشد. وقتی دیدید باس به هوا بپرید بلافاصله جاخالی ندهید و مقداری صبر کنید قبل از چند بار غلت زدن در یک خط. اگر دیدید وی به اسمان رفت و ایستاد، صبر کنید تا شروع به حرکت کند و سپس سریعا غلت بزنید و ترجیحا پشت کاور بروید. وقتی وی را شکست دادید فانوس را روشن کنید. اگر دوست دارید به Vilebloods covenant ملحق شوید اکنون وقتش است. تاج Crown of Illusions را نزدیک صندلی پادشاهی بر سر بگذارید و سپس کات سینی می بینید و دربی را مشاهده می کنید. وارد شوید و از پله های طولانی بالا بروید. در اینجا فانوس دیگر را سمت چپ روشن نمایید. در سمت راست یک میز را پیدا کنید و از آنجا Unopened Summons را بردارید. سپس به نزدیک صندلی پادشاهی روید و زانو بزنید تا برای پیوستن به Vilebloods نزد ملکه قسم یاد کنید و Cainhurst Badge و همینطور Corruption را به همراه Respect gesture دریافت نمایید. کارمان اینجا تمام است. حالا اگر می خواهید ادامه دهید وقتش است به Upper Cathedral Ward برویم.

وقتی باس را شکست دادید فانوس را روشن کنید. اگر دوست دارید به Vilebloods covenant ملحق شوید اکنون وقتش است. تاج Crown of Illusions را نزدیک صندلی پادشاهی بر سر بگذارید و سپس کات سینی می بینید و دربی را مشاهده می کنید.

Upper Cathedral Ward به سمت باس فایت Celestial Emissary

Upper Cathedral Ward یکی از بخش های معرکه انتخابی بازی است که راهش از Healing Church Workshop است ولی باید قبلا همانطور که در بخش مربوطه توضیح دادیم کلید ورودش را از Yahar’gul, Unseen Village برداشته باشید. با داشتن این کلید از Cathedral Ward سوار آسانسوری شوید که بعد از کشتن Blood-starved Beast باز می شود.  مراقب باشید زیرا همان طور که می دانید و قبلا نیز به اینجا آمده ایم و توضیح داده ایم، به محض این که بالا میرسید یک Wheelchair Blunder نشسته و با مینی گان شما را به رگبار می بندد. سریعا به کنار او رفته و وی را بکشید.  از پله ها بالا بروید و به پلی که بیرون قرار دارد نگاه کنید. در آن سمت پل چند Henchmen هستند که دو تا از آن ها مسلسل دارند. می توانید آرام آرام و مخفیانه از پل رد شوید یا این که آن ها را یکی یکی به سمت خود بکشید و خلاصه این که به هر طریقی باید تمام انها را بکشید. حالا در Healing Church Workshop هستید. در ابتدا از پله هایی که در اتاق است بالا بروید و در طبقه بالا Henchman و Wheelchair Blunder را بکشید. روی بالکن بروید و اینجا Brute و Henchman را بکشید. بالکن را دور زده و از نردبان بالا بروید. در طبقه بعدی درون اتاق دو عدد Wheelchair Blunder با اتش انداز و یک Henchman قرار دارند که آنها را بکشید و پشت آنها یک درب می بینید که قبلا نمی توانستیم وارد آن شویم زیرا کلید را نداشتیم ولی حالا وقتش است که به Upper Cathedral Ward وارد شویم.

به نزدیک صندلی پادشاهی روید و زانو بزنید تا برای پیوستن به Vilebloods نزد ملکه قسم یاد کنید و Cainhurst Badge و همینطور Corruption را به همراه Respect gesture دریافت نمایید

Upper Cathedral Ward

اولین نکته در این منطقه موسیقی معرکه اش است که واقعا خاص و عجیب است. بعد از ورود مقداری جلوتر Squid Lizard را بکشید. می توانید ارام به پشتش بروید و قبل از این که واکنش نشان دهد کارش را بسازید. از پله ها بالا رفته و به سمت چپ بروید و نزدیک دروازه ای که می بینید Blue Elixir را بردارید. در اینجا دو Gravekeeper از روی پل باریک به سمت شما می ایند که از قبلی ها در مناطق قبلی سرسخت تر و قوی تر هستند. صبر کنید تا آنها که در حال گشت زنی هستند برگردند و آرام به پشت یکی بروید و آنها را جدا جدا بکشید. سپس در انتهای پل ۳ عدد Squid Lizard دیگر را بکشید و فانوس Upper Cathedral Ward Lantern را روشن نمایید.

در بخش بعدی این راهنما ادامه منطقه انتخابی Upper Cathedral Ward و باس Celestial Emissary و سپس منطقه Temple of Despair را برای شما شرح خواهیم داد که آخرین منطقه انتخابی بازی و این راهنماست.

در بخش بعدی این راهنما ادامه منطقه انتخابی Upper Cathedral Ward و باس Celestial Emissary و سپس منطقه Temple of Despair را برای شما شرح خواهیم داد که آخرین منطقه انتخابی بازی و این راهنماست.

کم کم به انتهای این راهنما و بخش های پایانی بازی نزدیک می شویم و در چند قسمت آینده پرونده راهنمای فارسی و قدم به قدم بلادبورن بسته خواهد شد تا تبدیل به یک مرجع فارسی کامل برای این بازی زیبا با تمام بخش های انتخابی و باس های آن گردد و سپس در قالب یک پی دی اف به صورت کامل و کلی برای شما عزیزان قرار داده خواهد شد.

شما می توانید تمامی بخش های این راهنما را در این قسمت مشاهده نمایید.

منبع متن: gamefa