استودیوی بازی‌سازی ناگوشی استودیو در توکیو تاسیس شده و به غیر از توشیهیرو ناگوشی، افراد کلیدی دیگری از سگا که همگی از سازندگان سابق یاکوزا هستند هم به ناکوشی استودیو ملحق شده‌اند. همزمان با خروج ناگوشی از سگا، «دایسوکه ساتو» هم که تهیه‌کنندگی سری یاکوزا را برعهده داشت از این شرکت خارج شد.

  • خالق سری یاکوزا سگا را ترک کرد؛ با تیم جدید سازنده‌ی بازی آشنا شوید

با این حال، در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که نه‌تنها کارگردان و نویسنده‌ی سری یاکوزا به همراه تهیه‌کننده‌ی مجموعه استودیوی جدید ناگوشی را تاسیس کرده‌اند، بلکه کارگردان‌های مختلف سری یاکوزا و طراحان هنری این مجموعه و تهیه‌کننده‌ی بازی جاجمنت هم به ناگوشی پیوسته‌اند تا شرکت تازه تاسیس «ناگوشی استودیو» تمام و کمال متشکل از اعضای سابق استودیوی یاکوزا باشد.

nagoshi studio

ناگوشی استودیو قرار است کاملا روی ساخت بازی‌های تراز اول با کیفیت بسیار بالا برای کنسول‌ها تمرکز داشته باشد.

کاملا واضح است که NetEase Games سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی در این استودیو کرده است. این استودیو نه‌تنها از همان ابتدا کار خود را با تعداد زیادی بازی‌ساز باسابقه شروع کرده و می‌خواهد بازی‌های تراز اول کنسولی بسازد، بلکه دفتری بسیار بزرگ هم برای استودیو در محله‌ی شیبویا توکیو، یکی از گران‌ترین مناطق تجاری ژاپن، خریداری کرده‌اند که از همین حالا آماده به کار است.

  • زندگی خالق یاکوزا؛ از فقر و فرار از روستا تا شهرت جهانی

توشیهرو ناگوشی دو سه ماه پیش بود که رسما از سگا خارج شد و اینکه در این بازه‌ی زمانی بسیار کوتاه تمام ساز و کار ساخت یک بازی تراز اول را آماده کنند، بدون شک نشان از این موضوع دارد که صحبت‌های ناگوشی با NetEase Games از مدت‌ها پیش شروع شده بوده. همانطور که می‌بینیم، استودیو به نام شخص خود ناگوشی تاسیس شده که از اعتماد بسیار بالای NetEase Games به او می‌گوید.

ناگوشی در کنار خبر اعلام تاسیس استودیوی خود، پیغام بسیار خوب منتشر کرده و در آن گفته است:

toshihiro nagoshi

«جریان بزرگ تغییرات صنعت سرگرمی که در پایان قرن بیستم شروع شد، در نهایت منجر به تغییراتی بسیار بزرگ در قرن بیست و یک شدند. از تغییرات به محتوای تولیدی در صنعت سرگرمی می‌گویم، اینکه چگونه ساخته می‌شوند، مدل تجاری آن‌ها که بر پایه‌ی تکنولوژی است چگونه کار می‌کند و پیشرفت‌های زیرساختی که این تغییرات بزرگ را به‌وجود آورده‌اند. این تغییرات امروزه هم ادامه دارند و سرعت تغییرات هم روز به روز بیشتر می‌شوند.

آنچه دیروز به عنوان چیزی باحال قلمداد می‌کردیم، به شکلی ناگهانی و قبل از اینکه خودتان بفهمید قدیمی می‌شود. این موضوع، کار را برای تولید کنندگان محتوا و کسانی که در صنعت سرگرمی کار می‌کنند به شدت سخت و چالش‌برانگیز می‌کند. با این حال، هر قدر هم زمانه عوض شود، من معتقدم آنچه مردم اساسا از سرگرمی می‌خواهند ذره‌ای فرق نکرده است. افراد رویاهای خود را در سرگرمی می‌بینند.

افراد می‌خواهند که سرگرمی به آن‌ها در ادامه‌ی زندگی امید بدهد، در زمان سختی و دشواری‌ها به آن‌ها آرامش بدهد و در زمان خوشحالی برایشان هیجانی بیشتر به همراه داشته باشد. مردم در سرگرمی به دنبال چیزی می‌گردند که به رویدادها و اتفاقات مختلف، زرق و برق ببخشد. نیاز به سرگرمی در دنیای امروز به همان اندازه‌ی گذشته است.

البته که به نسبت گذشته، چگونگی مصرف سرگرمی تغییر بسیار بزرگی کرده است؛ میزان حجمی از سرگرمی که مصرف می‌کنیم و شدت آن. اما در نهایت پایه و اساس آن، تغییری نکرده است. برای اینکه بخواهیم این پایه و اساس را به دنیا ارایه دهیم، در نقش تولید کنندگان محتوا باید با ذهنیتی درست به این سمت حرکت کنیم. باید کاملا جدی و با آگاهی کامل سرگرمی را خلق کنیم و در همه حال هم تلاش کنیم تا به هدف و ایده‌آلی که در ذهن داریم برسیم.

یکی از اهداف من برای این استودیوی جدید، ساخت محیطی کاملا باز است. شاید در ظاهر این هدف بسیار ساده به نظر برسد، اما حتی مستعدترین بازی‌سازان هم نمی‌توانند در محیطی بسته، نهایت خلاقیت خود را ارایه دهند. معتقدم که اولین قدم در ساخت بازی‌های با کیفیت و ارایه‌ی اساسی که برای سرگرمی تعریف کردیم، آن هم با میزان بالایی از اشتیاق، ساخت یک اتمسفر باز و آزاد در استودیو است؛ یعنی بحث‌هایی کاملا آزاد داشته باشیم که در آن‌ها رده‌های شغلی افراد و حتی سن آن‌ها هم دخیل نیستند. نباید از اشتباه کردن ترسی داشته باشیم و هم‌چنین ترسی هم از تصحیح اشتباه خود نداشته باشیم؛ اینکه به اشتباه خود به عنوان یک وسیله بنگریم.

شاید این هدف ساده به نظر برسد، اما انجام ساده‌ترین چیزها معمولا به شکلی غیرقابل انتظار سخت هستند؛ کارهایی که در عین حال بسیار اهمیت دارند.

ما در ناگوشی استودیو می‌خواهیم چنین اتمسفری داشته باشیم و برای تمام دنیا محتوا خلق کنیم.»

پس از اعلام خبر تاسیس استودیوی ناگوشی، او با هفته‌نامه‌ی ژاپنی فامیتسو مصاحبه‌ی داشت و طی آن، کمی بیشتر از اهداف خود برای استودیو صحبت کرد. طبق گفته‌ی ناگوشی، او در استودیوی خود آزادی عمل بسیار بیشتری در ساخت بازی‌ها خواهد داشت و مدیریت کامل بازی‌ها و آنچه شخصا دوست دارد بسازد را به دست دارد. ناگوشی اضافه کرده بود که شرکت NetEase Games پشتیبانی کامل از ساخته‌های او خواهد داشت و تنها از آن‌ها ساخته است که بازی‌های کنسولی باکیفیت برای مخاطب جهانی بسازند.

ناگوشی که به عنوان مدیر عامل استودیوی جدید خود منصوب شده، در مصاحبه‌ی خود با فامیتسو گفت که دلیل جدایی او از سگا، تصمیم او برای ساخت بازی‌های متفاوت بوده است. او می‌گوید که می‌خواهد بازی‌های متفاوتی نسبت به گذشته بسازد، وگرنه می‌توانست در سگا بماند و به ساخت بازی‌های خود ادامه دهد.

در ادامه می‌توانید با دیگر اعضای ناگوشی استودیو که به همراه ناگوشی در تاسیس این شرکت جدید نقش داشته‌اند، آشنا شوید.

دایسوکه ساتو (Daisuke Sato) – تهیه‌کننده

Daisuke Sato

دایسوکه ساتو در سال ۱۹۹۲ به کپ‌کام پیوست و کار خود را در صنعت بازی آغاز کرد. او در سال ۱۹۹۴ از کپ‌کام جدا و به سگا ملحق شد. او به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده روی ساخت تعدادی از بازی‌های سری یاکوزا نظارت کرده است و چند سال گذشته را هم در سمت معاون ساخت بازی در استودیوی یاکوزا مشغول به کار بود. ساتو به عنوان کارگردان بازی در ناگوشی استودیو فعالیت خواهد کرد.

پیغام: «ناگوشی استودیو شرکتی کاملا جدید است که با رهبری توشیهیرو ناگوشی تاسیس شده. هدف تیم ما این است که بازی‌هایی بسیار باکیفیت برای کنسول تولید کنیم؛ بازی‌هایی که در تمام دنیا شناخته و معروف شوند. در حال حاضر مشغول توسعه و گسترش شرکت جدیدمان هستیم تا محصولاتی با سطح کیفی بالا بسازیم. به عنوان کارگردان این شرکت جدید، می‌خواهم اطمینان پیدا کنم که بازی‌سازان این استودیو نتیجه‌ی کار خود را از هر لحاظ ببینند. می‌خواهم استودیوی ما مکانی باشد که در آن از آنچه می‌سازیم حس خوبی داشته و نسبت به کار خود احساس رضایت داشته باشیم. در حال حاضر به دنبال جذب نیرو هستیم و امیدواریم شما هم به ما بپیوندید.»

کازوکی هوسوکاوا (Kazuki Hosokawa) – طراح

Kazuki Hosokawa

کازوکی هوسوکاوا در سال ۱۹۹۵ به سگا ملحق شد و به عنوان طراح هنری روی بازی‌هایی مثل «پانزر دراگون» و «جت ست رادیو» کار کرد. او سپس به عنوان کارگردان هنری و کارگردان روی بازی‌های مختلف سری یاکوزا کار کرد و آخرین سمت او هم تهیه‌کننده‌ی بازی جاجمنت بود.

پیغام: «همیشه هدف من این بوده که بازی‌هایی زیبا، سرگرم‌کننده و بسیار بزرگ بسازم که بازی‌کننده‌ها نمی‌خواهند از پای آن‌ها بلند شوند. فراز و نشیب‌های زیادی در ساخت بازی داشته‌ام، اما چیزی که در تمام این سال‌ها یاد گرفته‌ام این است که اگر می‌خواهید چیزی بزرگ بسازید، باید خودتان را به چالش بکشید. استودیوی جدید ما پر از بازی‌سازانی است که ایده‌های بزرگ در سر دارند و بهترین مکان برای به چالش کشیدن خود برای ساخت بازی‌هایی درگیرکننده و جذاب است. مرزی برای خلاقیت خود مشخصیت نکرده‌ایم، چون اعتقاد داریم مرزی وجود ندارد. به دنبال بازی‌سازانی هستیم که می‌خواهند در این چالش‌های خلاقانه همراه ما شوند و اگر می‌خواهید لذت و درد و حس ساخت بازی را تجربه کنید، خوشحال می‌شویم به ما در ناگوشی استودیو بپیوندید.»

کوجی توکی‌ادا (Koji Tokeida) – برنامه‌نویس

Koji Tokeida

کوجی توکی‌ادا در سال ۲۰۰۱ به عنوان برنامه‌نویس در سگا استخدام شد. او در ساخت بازی‌هایی مثل شماره‌های مختلف سری سوپر مانکی بال نقش داشت و هم‌چنین برنامه‌نویس بازی اف-زیرو بود. توکی‌ادا در ساخت بازی‌های یاکوزا هم نقش داشت و برنامه نویس ارشد شماره‌ی اخیر این مجموعه یعنی «یاکوزا: مثل یک اژدها» (یاکوزا ۷) بود.

پیغام: «بیست سالی است که با توشیهیرو ناگوشی به ساخت بازی مشغول بوده‌ام. در حال حاضر هم از اینکه می‌خواهیم در شرکت جدید ناگوشی استودیو به ساخت بازی‌هایی بزرگ ادامه دهیم، خوشحال هستم. معتقدم که یک برنامه‌نویس نقش بزرگی در جالب بودن یک بازی ایفا می‌کند و برنامه‌نویسان ناکوشی استودیو هم با زبان‌های مختلف در ساخت بازی‌ها نقش خواهند داشت. با این حال، حتی اگر برنامه‌نویسی نمی‌دانید و می‌خواهید به بالا بردن کیفیت بازی‌ها کمک کنید و می‌خواهید بازی‌های سرگرم‌کننده برای کنسول بسازید، در حال حاضر موقعیت خوبی است تا به ما در ناگوشی استودیو ملحق شوید.»

ماسائو شیروساکی (Masao Shirosaki) – طراح

Masao Shirosaki

ماسائو شیروساکی در سال ۲۰۰۷ به عنوان طراح بازی به سگا پیوست. او در ساخت سری بازی‌های یاکوزا، کوروهیو (بازی‌های پورتابل یاکوزا) و ساکاتسوکو (بازی‌های موبایلی فوتبال سگا) نقش داشته است. شیروساکی هم‌چنین تهیه‌کننده‌ی سری بازی‌های سوپر مانکی بال بوده و در ساخت بازی برای پلتفرم‌های مختلف و هم‌چنین بازی‌های موبایل تخصص دارد.

پیغام: «اینکه یک بازی‌ساز باشم، از کودکی رویای من بود. همیشه تلاش کرده‌ام هیجانی که بازی‌های مختلف به من داده‌اند را دوباره خلق کنم و آن را با دیگران به اشتراک بگذارم و در نهایت، حس خوبی در افراد به وجود بیاورم. از اینکه می‌توانیم دوباره با توشیهیرو ناگوشی و در ناگوشی استودیو به ساخت بازی‌هایی این چنینی ادامه دهیم خوشحال هستم. می‌خواهیم بازی‌هایی بسازیم که به هنگام بازی کردنشان، واقعا سرگرم شوید.»

میتسونوری فوجیموتو (Mitsunori Fujimoto) – مدیر فنی

Mitsunori Fujimoto

میتسونوری فوجیموتو در سال ۱۹۹۱ پس از کار در خارج ژاپن، به این کشور برگشت و به سگا پیوست. او نقش‌های فنی مختلفی در ساخت بازی‌ها داشته که بیشتر آن‌ها مربوط به توسعه‌ی زیرساخت‌های لازم بازی‌های آنلاین بوده است. فوجیموتو در بخش‌های مختلف سگا به عنوان ناظر فنی و مهندسی فعالیت کرده است.

پیغام: «بدون شک وقتی اسم ناگوشی استودیو را می‌شنوید، انتظارات و توقعات بسیار بالایی برای بازی‌های تولیدی این شرکت دارید. این شرکت را با این هدف تاسیس کرده‌ایم که بازی‌هایی بسازیم که به این سطح انتظارات پاسخ می‌دهند و وسعت و کیفیت بالایی دارند. بازی‌های ما عمیق، حماسی و از همه نظر برای طرفداران‌مان خواهند بود. من شخصا در ساخت و تولید بازی‌ها به عنوان طراح نقشی ندارم، اما آنچه لازم است تا بازی‌سازان بتوانند تمام و کمال روی کار خود تمرکز کنند را در اختیارشان قرار می‌دهم. ما از ابتدا شروع کرده‌ایم و در حال حاضر هیچ زیرساخت، پایپ‌لاین یا سیستم‌هایی برای ساخت بازی نداریم. این موضوع به ما آزادی  عمل زیادی می‌دهد تا به شکلی می‌خواهیم سیستم‌ها را شکل دهیم، اما در عین حال هم بسیار چالش‌برانگیز است.»

نائوکی سومیا (Naoki Someya) – طراح

 Naoki Someya

نائوکی سومیا در سال ۲۰۰۲ به عنوان طراح هنری در سگا استخدام شد و روی ساخت‌های بازی‌های مختلفی برای سیستم‌های آرکید و هم‌چنین بازی‌های کنسولی کار کرد. سومیا به عنوان طراح مفهومی روی مجموعه بازی‌های یاکوزا کرده و اخیرا هم کارگردان هنری دو بازی جاجمنت بوده است.

پیغام: «برای یک طراح، لذتی فراتر از این نیست که می‌دانند بازی‌کننده‌ها در دنیایی که خلق کرده‌اند غرق می‌شوند و از آن لذت می‌برند. برای خود در ناگوشی استودیو چند هدف مشخص کرده‌ام و می‌خواهم به آن‌ها برسم. می‌خواهم بهترین طراحی‌هایی که تا به حال در صنعت بازی دیده شده است را داشته باشیم و بازی‌هایی بسازیم که مخاطب عاشق آن‌ها می‌شود. با این حال بزرگترین هدف ما، ساخت بازی‌هایی که دنیا را غافلگیر می‌کند و به وجد می‌آورد. به این اهداف جامه‌ی عمل خواهیم پوشاند و از شما می‌خواهیم منتظر شنیدن خبرهای تازه از سوی ما باشید. هم‌چنین به دنبال بازی‌سازان دیگری هستیم تا به ما بپیوندند و ما را همراهی کنند. اگر می‌خواهید توانایی‌های خود را محک بزنید، ناگوشی استودیو جای شماست.»

تایچی اوشیودا (Taichi Ushioda) – کارگردان

Taichi Ushioda

تایچی اوشیودا پیش از این در شرکت‌های مختلفی مانند اسکوئرانکیس، لول فایو و هم‌چنین سگا مشغول به کار بوده است. او روی بازی‌های مختلفی به عنوان تهیه‌کننده، کارگردان و مدیر پروژه فعالیت کرده؛ بازی‌هایی که بیشتر در سبک‌های نقش‌آفرینی آنلاین و روی پلتفرم موبایل بوده‌اند.

پیغام: «در دوره‌ی بزرگ شده‌ام که بازی‌های ویدیویی نقش بزرگی در زندگی افراد داشته‌اند و در نتیجه می‌خواهم به صنعت بازی و طرفداران بازی‌ها ادای دین کنم. در همین راستا، هدف من این است که بازی‌هایی بسازیم که واقعا لذت‌بخش هستند و طرفداران از آن‌ها لذت می‌برند. اگر در صنعت بازی مشغول به کار هستید، بگذارید سوالی از شما بپرسم: آیا با عوامل مختلفی درگیر شده‌اید که مانع شما می‌شوند و نمی‌گذارند تا به این هدف ساده برسید؟ در ناگوشی استودیو، نه‌تنها ما اعضای باتجربه و مشتاقی برای ساخت بازی داریم، بلکه پایه و اساس بسیار خوبی ساخت بازی تهیه دیده‌ایم که به ما اجازه می‌دهد تا بازی‌هایی با بالاترین کیفیت برای بازار جهانی تولید کنیم. همه‌ی آن چه لازم است تا فقط و فقط روی ساخت بازی تمرکز کنیم را در اختیار داریم و فقط تلاش می‌کنیم تا لبخندی بر چهره‌ی طرفداران بازی‌ها بنشانیم. امیدواریم که طرفداران هم برای بازی‌های ناگوشی استودیو هیجان‌زده باشند. ما تصمیم داریم تا سطح توقعی که از ما دارید را برآورده کنیم.»

توشیهیرو آندو (Toshihiro Ando) – طراح

Toshihiro Ando

توشیهیرو آندو در سال ۱۹۹۶ به عنوان طراح شخصیت در سگا مشغول به کار شد. او در بازی‌های مختلفی مثل سری «پاور اسمش» و «ساکاتسوکو» در سگا کار کرده و هم‌چنین طراح شخصیت ارشد سری بازی‌های جاجمنت بوده است.

پیغام: «تصمیم من این بود که طراح مانگا یا یک قصه‌گوی سنتی ژاپنی در هنر راکوگو شوم یا به صنعت طراحی گرافیک پای بگذارم، اما وقتی در دانشگاه بودم ویرچوا ریسینگ را بازی کردن و مطمئن شدم که می‌خواهم در یک شرکت بازی‌سازی کار کنم. کار کردن روی بازی‌ها عامل پیشرفت من بودند و همیشه دوست داشته‌ام هنر و سرگرمی را با یکدیگر ادغام کنم. در این شرکت جدید، امیدوارم بتوانم بازی‌های شگفت‌انگیزی بسازم که مخاطب از بازی کردن آن‌ها لذت می‌برد. در حال حاضر هدف ما این است که محیطی دوستانه بسازیم که همه در آن از ساخت بازی لذت می‌بریم. در شرکتی جدید هستیم و ظرفیت‌های بسیار زیادی در آن وجود دارد، در نتیجه می‌خواهم طراحی‌های هنری بسازم که همه را غافلگیر می‌کند و به کمک آن‌ها زیبایی و جذابیت بازی را دوچندان کنم. می‌خواهم طراحی‌های ما منجر به ساخت تجربه‌هایی لذت‌بخش و خاطره‌انگیز در بازی‌ها شوند.»

همانطور که می‌بینید، در حال حاضر ناگوشی استودیو به دنبال جذاب نیرو برای آغاز ساخت اولین پروژه‌ی خود است. هیچ حرفی از ماهیت پروژه زده نشده است و تصور هم می‌کنیم اساسا چیزی حتی در حد و اندازه‌ی ایده هم در شرکت وجود نداشته باشد، چه برسد به بازی یا نمونه‌ی اولیه.

با این حال، نگاهی به صفحه‌ی جذب نیروی این استودیو انداختیم و دیدیم که در آن به دنبال متخصصین آنریل انجین می‌گردند. در نتیجه می‌توانیم کم و بیش مطمئن باشیم که بازی با استفاده از موتور پایه‌ی آنریل انجین ساخته می‌شود. از طرف دیگر، ناگوشی استودیو هم‌چنین به دنبال طراح کوئست اصلی و طراح کوئست فرعی، کارگردان برای میان‌پرده‌های سینمایی و هم‌چنین طراح مبارزات تن به تن است. همه‌ی آنچه توصیف کردیم، بی‌شباهت به یک بازی یاکوزا نیست. با این حال، شخص ناگوشی در مصاحبه‌ی خود گفته بود که نمی‌خواهد بازی‌هایی مثل گذشته بسازد و نمی‌دانیم دقیقا با چه چیزی طرف هستیم.

مالک ناگوشی استودیو یعنی NetEase Games، به عنوان یک شرکت چینی سرمایه‌گذاری‌های بزرگی روی تجارت بازی‌های کنسولی انجام داده است. این شرکت چند سال پیش در استودیوی بانجی، سازنده‌ی دستینی، به اندازه‌ی صد میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد و بانجی هم به کمک این سرمایه، دستینی را از اکتیویژن خرید و فعالیت خود را به شکلی مستقل ادامه داد. شرکت NetEase Games هم‌چنین سرمایه‌گذاری بزرگی در استودیوی کوانتیک دریم (سازندگان هوی رین) کرده است که به تازگی خبر از ساخت یک بازی جنگ ستارگان اکشن بزرگ داده‌اند. این شرکت چینی هم‌چنین پاییز امسال استودیوی گوییچی سودا یعنی شرکت گرسهاپر منیوفکچر را تمام و کمال تصاحب کرد.

منبع: Nagoshistudio.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته خالق سری یاکوزا استودیوی جدیدی به نام Nagoshi Studio تاسیس کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala