در گزارش جدیدی از Ampere Analysis، این تحلیلگر درباره‌ی اینکه سونی و مایکروسافت چگونه در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به خاطر تقاضای بالا و دشواری در تأمین موجودی کنسول مشکلاتی را پشت سر گذاشته‌ و دوران سختی را تجربه کرده‌اند، صحبت کرده است.

هاردینگ-رولز اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ وضعیت در دسترس بودن پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/ اس به‌آرامی در طول سال بهبود می‌یابد و در ادامه بیان کرد: «انتظار ما این است که سونی با نسبت ۲ به ۱ از مایکروسافت فروش بیشتری داشته باشد.»

با این حال، او پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۱ بیش‌ترین فروش کنسول در بازار متعلق به نینتندو سوییچ با فروشی حدود ۲۱ میلیون دستگاه خواهد بود. این در حالی است که پیش‌بینی او برای پلی‌استیشن ۵ فروشی حدود ۱۸ میلیون دستگاه و کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس/ اس حدود ۹ میلیون دستگاه است. این تحلیلگر می‌گوید که رشد فروش سوییچ ناشی از تقاضای گیمرها برای خرید نینتندو سوییچ اولد است که سال گذشته عرضه شد.

پلی‌استیشن 5 xbox

علاوه بر این، هاردینگ-رولز گفت که سرویس‌های اشتراکی بازی امسال در سراسر آمریکای شمالی و اروپا با رشد خود حدود ۲۷ درصد از بازار را به خود اختصاص دهند. سرویس‌های اشتراکی که امکان دانلود بازی را ارائه می‌دهند، بخش اصلی بازار سرویس‌های اشتراکی را تشکیل خواهند داد و بیش‌ترین رشد را در بازار تجربه خواهند کرد. از طرف دیگر، سرویس‌های اشتراکی که فقط استریم بازی را به بازیکنان ارائه می‌دهند هم چیزی حدود ۶ درصد بازار را به خود اختصاص خواهند داد.

نسبت ۲ به ۱ میان فروش پلی‌استیشن ۵ و کنسول‌های ایکس‌باکس سری چندان عجیب نخواهد بود و با توجه به شرایط بازار در این سال‌های اخیر کاملاً محتمل است. با این حال، تحرکات اخیر مایکروسافت در صنعت ممکن است باعث شود این اختلاف کمتر شود. آن‌ها به‌تازگی اعلام کرده‌اند که قصد دارند شرکت اکتیویژن بلیزارد را با قیمت ۷۰ میلیارد دلار خریداری کنند. این قرارداد قرار است تا پایان ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۳ نهایی شود. همین خرید عظیم باعث شده پرسش‌هایی را برای برخی از مخاطبان ایجاد کند که آیا سری بازی‌های کال آو دیوتی انحصاری ایکس‌باکس خواهند شد یا خیر. این موضوع می‌تواند در روند فروش کنسول‌ها هم تأثیرگذار باشد. با این حال، طرفداران پلی‌استیشن حداقل برای یکی دو بازی بعدی کال آو دیوتی نباید نگران باشند و این آثار به‌صورت پیش‌فرض قبل از نهایی شدن بازی معرفی یا عرضه خواهند شد. با این حال، فیل اسپنسر هم اخیراً در نوشته‌ای در توییتر اعلام کرده که قصد دارد به توافقات فعلی شرکت‌ها با اکتیویژن بلیزارد پایبند بماند و خواسته‌ی آن‌ها حفظ کال آو دیوتی در پلی‌استیشن است.

منبع: Gamespot

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته تحلیل‌گران: پلی‌استیشن ۵ امسال دو برابر ایکس‌باکس سری خواهد فروخت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala