شرکت Ubisoft به تازگی گزارش مالی جدیدی که مربوط به فروش عناوین این شرکت در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷ است، منتشر کرده است. گزارشی که نشان از عملکرد مثبت این شرکت در نیمه‌ی اول امسال دارد. در حالی که این ۶ ماه برای شرکت یوبی‌سافت، تقریبا خالی از هرگونه بازی بزرگی که به تازگی منتشر شده […]

Ghost Recon: Wildlands تا به این لحظه، پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۱۷ بوده است

شرکت Ubisoft به تازگی گزارش مالی جدیدی که مربوط به فروش عناوین این شرکت در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷ است، منتشر کرده است. گزارشی که نشان از عملکرد مثبت این شرکت در نیمه‌ی اول امسال دارد. در حالی که این ۶ ماه برای شرکت یوبی‌سافت، تقریبا خالی از هرگونه بازی بزرگی که به تازگی منتشر شده باشد، بوده است. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

فروش عناوین یوبی‌سافت در این دوره، ۲۰۲٫۱ میلیون یورو بوده است که نسبت به سال قبل و همین بازه، حدود ۴۵٫۲% افزایش داشته است. حدود ۸۰٫۴% این درآمد به وسیله‌ی فروش دیجیتالی عناوین این شرکت به دست آمده است و نسبت به سال قبل، افزایش ۵% داشته است (فروش عناوین دیجیتالی در سال قبل، ۷۵٫۳% بوده است). حدود ۹۴٫۳% از درآمد حاصل شده در این ۶ ماه، نتیجه‌ی فروش عناوینی است که هنوز عرضه نشده‌اند و پیش‌خرید شده‌اند که نسبت به سال قبل، رشد ۳٫۲% داشته است. از مهم‌ترین عناوینی که امسال، پیش‌خرید شده‌اند، می‌توان به Assassin’s Creed: Origins و Far Cry 5 اشاره کرد.

در نبود هیچ‌گونه عنوان بزرگ در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، عنوان Ghost Recon: Wildlands به عنوان پرفروش‌ترین بازی سال، شناخته می‌شود. یوبی‌سافت بیان کرده است که اگر مجموع فروش نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی این بازی در آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا و ژاپن را درنظر بگیریم، به این نکته خواهیم رسید که جدیدترین عنوان از سری Wildlands، تا به اینجا، پرفروش‌ترین بازی سال بوده است.

این گزارش شامل میزان سهم هر پلتفرم در به دست آمدن این درآمد هم می‌شود. بخش عظیمی از این درآمد در اثر فروش نسخه‌ی پلی استیشن ۴ عناوین مختلف به دست آمده است. ۴۴% این درآمد مختص به کنسول پلی استیشن ۴ است؛ در حالی که نسخه‌ی ایکس باکس وان بازی‌ها دقیقا نصف نسخه‌ی پلی استیشن ۴، درآمدزایی کرده‌اند. در سال قبل این درصدها برای دو کنسول پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان به ترتیب ۳۱% و ۲۳% بوده است. فروش بازی‌های این شرکت برروی رایانه‌های شخصی با ۵% کاهش به ۲۱% رسیده است.

شرکت یوبی‌سافت امیدوار است با عرضه‌ی عنوان بزرگ و مورد انتظار Assassin’s Creed: Origins در پاییز امسال، روند فروش خود در سال ۲۰۱۷ را بهبود ببخشد. سازندگان در مصاحبه‌ی اخیر خود از انتظاراتشان درباره‌ی فروش نسخه‌ی جدید سری Assassin’s Creed صحبت کرده‌اند. عنوان Assassin’s Creed: Origins در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت در حالی که عنوان Far Cry 5 برای انتشار در ۲۷ فوریه‌ی ۲۰۱۸ (۸ اسفند ۹۶) برنامه‌ریزی شده است. شما می‌توانید پیش‌نمایش بازی Assassin’s Creed: Origins را که به تازگی برروی خروجی سایت قرار داده شده است، مطالعه فرمایید.

منبع متن: gamefa