Xbox One X فاصله بسیار کمی با کامپیوترهای قدرتمند دارد

به گزارش پردیس‌گیم و به تقل از Gamingbolt، کنسول Xbox One X احتمالا تا ماه نوامبر (اواخر آبان ماه و اوایل آذرماه) سال جاری به بازار عرضه می‌شود ولی قابلیت اصلی این کنسول یعنی اجرای بازی‌ها با کیفیت 4K هنوز آنطور که باید اثبات نشده است.

احتمالا تا الان نام بازی Redout را شنیده‎اید. داستان این بازی که در آینده جریان دارد در مورد مسابقات با سرعت بالاست و سبک این بازی مشابه با عناوین F-Zero و WipEout است که در سال گذشته در شبکه استیم منتشر شد. اکنون استدیو سازنده این بازی یعنی 34BigThings در حال ساخت و توسعه دنباله‌ای برای همین بازی به نام Redout: Lightspeed Edition هستند که برای کنسول‌های Xbox One و PS4 عرضه خواهد شد. همچنین این عنوان برای کنسول‌های ارتقا یافته‌ای مانند Xbox One X نیز منتشر خواهد شد.

توسعه‌دهنده این عنوان در مورد قدرت Xbox One X و مقایسه آن با کامپیوترهای امروزی چنین گفت:

"بطور کلی فکر نمیکنم که کنسولی وجود داشته باشد که بتواند در عرصه قدرت، کامپیوترها را شکست دهد آنهم بنابر دلایلی که برای همه روشن است. اما در مورد قدرت Xbox One X می‌توانم بگویم که تا به الان قدرتمندترین کنسول ساخته شده خواهد بود و احتمالا از لحاظ قدرت فاصله بسیار کمی با اکثر کامپیوترهای گیمینگ دارد. طراحی سخت‌افزار این کنسول فوق‌العاده است و بسیار مشتاقم ببینم که Redout چگونه روی آن اجرا می‌شود."

از تیم توسعه‌دهنده سوال پرسیده شد که آیا Xbox One X می‌تواند عنوان Redout را با کیفیت 4K و با 60 فریم بر ثانیه و یا با تنظیمات مشابه Ultra در کامپیوتر، اجرا کند؟ آنها جواب دادند که با انجام بهینه‎سازی‌هایی شاید بتوان به این قابلیت دست یافت.

آنها اضافه کردند که " Xbox One X پتانسیل لازم برای چنین کاری را دارد و کار با ابزار توسعه مخصوص آن چندان آسان نیست و زمان لازم برای بهینه‌سازی اهمیت ویژه‌ای دارد."

آنها در مورد جدی‌ترین رقیب این کنسول یعنی کنسول PS4 Pro نیز توضیح دادند: "هر دو کنسول از سخت‌افزاری قوی برخوردار هستند و به همراه قابلیت‌های فرعی خوبی همراه شده‌اند . توسعه بازی‌ها روی آنها بسیار لذت‌بخش است و می‌توانیم بگوییم که هر دو پلتفرم راهکارهایی برای سرعت بخشیدن به امر توسعه ارایه داده‌اند که تا حدودی موجب برطرف شدن مشکلات توسعه شده است."

Xbox One X فاصله بسیار کمی با کامپیوترهای قدرتمند دارد

لازم به ذکر است که عنوان Redout: Lightspeed Edition در تاریخ 7 شهریورماه برای کنسول‌های Xbox One, PS4 و Nintendo Switch منتشر خواهد شد.

منبع متن: pardisgame