قطعا یکی از چالش ‌های مهم برای بازی‌بازان، انتخاب بهترین عنوان در سبک خود است. بهترین بازی شوتر اول شخص و سوم شخص تاریخ چیست؟ بهترین بازی ماجرایی تاریخ چطور؟ حتما همه شما با نشریه ژاپنی و معتبر فامیتسو آشنایی دارید؛ این نشریه به تازگی نظر سنجی جالبی را برای مخاطبان و خوانندگان خود ترتیب داده […]

بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ از دید خوانندگان نشریه فامیتسو انتخاب شدند

قطعا یکی از چالش ‌های مهم برای بازی‌بازان، انتخاب بهترین عنوان در سبک خود است. بهترین بازی شوتر اول شخص و سوم شخص تاریخ چیست؟ بهترین بازی ماجرایی تاریخ چطور؟ حتما همه شما با نشریه ژاپنی و معتبر فامیتسو آشنایی دارید؛ این نشریه به تازگی نظر سنجی جالبی را برای مخاطبان و خوانندگان خود ترتیب داده است و از آن‌ها خواسته تا بهترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ بازی‌های ویدیویی را از نظر خود انتخاب کنند. ببینیم چه بازی‌هایی در سبک نقش آفرینی، توانسته‌اند بازی‌بازان ژاپنی را در طول تاریخ به شدت جذب نمایند.

این نظر سنجی، ۲,۲۹۵ رای داشته که ۵۶ درصد از آن‌ها مرد و ۴۳ درصد زن بوده‌اند (۱ درصد باقی مانده، جنسیت خود را تعیین نکرده بودند). ۹ درصد از این آرا، در طیف سنی نوجوان، ۳۶ درصد از آرا ۲۰ تا ۳۰ ساله، ۳۷ درصد از آرا از ۳۰ تا ۴۰ سال، ۱۶ درصد از آرا ۴۰ تا ۵۰ ساله و ۱ درصد از آرا از ۵۰ تا ۶۰ ساله بوده‌اند (۱ درصد هم سن خود را تعیین نکرده‌اند). رای گیری این نظر سنجی جالب، از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ ماه ژوئن برپا بوده و خوانندگان یک هفته فرصت رای دهی داشتند.

شما می‌توانید در زیر، فهرست بهترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ از دیدگاه خوانندگان نشریه فامیتسو را مشاهده کنید:

  1. Persona 5 – ۲۵۶
  2. Dragon Quest III: The Seeds of Salvation – ۲۱۸
  3. Chrono Trigger – ۱۹۴
  4. NieR: Automata – ۱۷۷
  5. Final Fantasy VII – ۱۶۹
  6. Dragon Quest V: Hand of the Heavenly Bride – ۱۶۵
  7. Suikoden II – ۱۵۵
  8. NieR – ۱۵۱
  9. Persona 3 -131
  10. Final Fantasy XV – ۱۱۰
  11. Xenoblade Chronicles – ۱۰۴
  12. Final Fantasy X – ۱۰۰
  13. Xenogears – ۹۱
  14. Persona 4: Golden – ۹۰
  15. Dragon Quest IV: Chapters of the Chosen – ۸۲
  16. Final Fantasy VI – ۸۱
  17. EarthBound – ۷۸
  18. Final Fantasy IX – ۷۵
  19. Final Fantasy VIII – ۷۴
  20. The Witcher 3: Wild Hunt – ۷۲

قبل از هر چیز، این نکته را در نظر داشته باشید که تاریخ انتشار این بازی های نقش آفرینی، تاثیر قابل توجهی در انتخاب شدن آن ها دارد و طبیعی است که بازی‌هایی که در سال جاری یا در سال های اخیر منتشر شدند، بیشتر در یاد بازی‌بازان هستند؛ در چند نوستالژی نیز در این آمار حرف های زیادی برای گفتن دارد.

همان طور که مشاهده می‌کنید، عنوان Persona 5 توانسته با کسب بیشترین‌ آرا، در این نظر سنجی برنده شود. Persona 5 در سال جاری میلادی منتشر شد و آن قدر خوب و با کیفیت بود که تحسین همه منتقدان (غربی و شرقی) و بازی‌بازان را برانگیخت و انتخاب شدن آن به عنوان بهترین بازی، نباید خیلی تعجب برانگیز باشد. این در حالی است که دیگر نسخه های سری Persona نیز در بین ۲۰ بازی برتر دیده می‌شوند. بازی Persona 3 با شکست دادن Persona 4، در رده نهم قرار گرفت و نسخه چهارم در رده چهاردهم قرار گرفته است.

عنوان کلاسیک و به شدت دوست داشتنی Dragon Quest III: The Seeds of Salvation که برای کنسول NES منتشر شده بود، در رده دوم قرار گرفته و این در حالی است که محبوب ترین نسخه سری محبوب و تاریخی فاینال فانتزی، یعنی Final Fantasy VII به رده پنجم رسیده است. البته نکته این جا است که سری فاینال فانتزی در مجموع، بیشتر از سری Dragon Quest رای آورده است (۶۰۹ در مقابل ۴۶۵).

بازی Chrono Trigger به طرز غافلگیر کننده‌ای، در رده سوم قرار گرفته و نشان دهنده محبوبیت بسیار آن نزد بازی‌بازان ژاپنی است. عنوان فوق‌العاده NieR: Automata نیز که در سال جاری عرضه شد و قطعا در کنار Persona 5، کاندید دریافت جایزه بهترین بازی‌های نقش آفرینی (یا حتی بهترین بازی سال) خواهند شد، در رده چهارم قرار گرفته است.

اگر دقت کرده باشید، تنها یک بازی نقش آفرینی غربی راه خود را به جمع این ۲۰ بازی برتر از دیدگاه خوانندگان فامیتسو باز کرده و آن، عنوانی نیست جز The Witcher 3: Wild Hunt. بدون شک با سلیقه بازی‌بازان ژاپنی آشنایی دارید و می‌دانید که آن ها خیلی عناوین غربی را نمی‌پسندند. نظر شما در رابطه با این نظر سنجی جالب چیست؟ به نظر شما بهترین بازی نقش آفرینی تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی کدام عنوان است؟

منبع متن: gamefa