در ابتدای این خبر لازم است بگوییم که تا اینجای کار قدرتمند بودن کنسول Xbox One X اثبات شده و نیاز به دلایل بیشتری ندارد چرا که آمار و ارقام (مشخصات کنسول Xbox One X) گویای همه چیز است. با این وجود برخی از طرفداران کنسول‌های دیگر زیر بار حقیقت نمی‌روند به همین دلیل این بار جویای نظر یکی دیگر از توسعه‌دهندهگان شده‌ایم.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GamingBolt، استودیوی VooFoo در گفتگو با WCCDTech اذعان داشت: "بله سخت‌افزار Xbox One X واقعا جذاب است. این کنسول بطور اساسی قدرتمندتر از PS4 Pro است اما باید به قیمت کنسول توجه داشت و آن را مبنای مقایسه قرار داد. قیمت چیزی است که مشتریان را از این کنسول دور خواهد کرد هر چند باید کمی بیشتر صبر کنیم و از این بابت مطمئن شویم ولی با اطمینان می‌گویم که Xbox One X قویترین کنسول روی زمین است. در مورد توسعه بازی‌ها روی این کنسول نیز لازم است تا بگویم مایکروسافت با ساخت ابزار توسعه مخصوص، امر توسعه را بسیار راحت کرده است."

"برای توسعه عناوین کنسول PS4 Pro لازم است تا از برخی موارد کوچک مانند تاثیر جزییات و سایه‌زنی صرف‌نظر کنیم در عوض در مورد کنسول Xbox One X اوضاع کاملا متفاوت است و می‌توانیم جزییات بیشتری به بازی اضافه کنیم. ما برای کامپیوتر دو مقیاس (ضعیف و قوی) قرار می‌دهیم. برای این کنسول نیز لازم است تا چنین کاری انجام دهیم و این واقعا پیشرفت بزرگی است. برای نمونه در تنظیمات Extra کنسول Xbox One X، Anti-Aaliasing را برای کیفیت 4K افزایش می‌دهیم. در مقابل برای کنسول PS4 Pro باید از این مورد صرف‌نظر کنیم که البته از انجام دادن آن راضی هستیم چرا که در عمل پیکسل‌ها به قدری کوچک هستند که کمی تغییر دادن Anti-aliasing تاثیر چندانی نخواهد داشت. اما هنگامی که قادر به انجام آن هستیم می‌توانیم تصویری جدید با میزان وضوح و شفافیت بیشتر به‌وجود بیاوریم. زمان زیادی نیست که کار با این کنسول را آغاز کرده‌ایم و در حال جستجو برای یافتن گزینه‌های بیشتری هستیم و نمی‌خواهیم به شما قول قابلیت خاصی را بدهیم که نتوانیم ار عهده آن برآییم."

خب تا به اینجا متوجه شدیم که سخت‌افزار Xbox One X بسیار تاثیرگذار و قدرتمندتر از کنسول PS4 Pro است که هیچ شک و تردیدی هم در آن وجود ندارد. پس اگر با این نتیجه‌گیری مخالف هستید لازم است تا کمی ریاضی و علم کامپیوتر بیاموزید. آنها در ادامه اضافه کردند که قدرت به تنهایی هیچ ارزشی ندارد و واقعا هم همینطور است چرا که اگر عناوین اختصاصی برای این کنسول آماده نشود، قدرت سخت‌افزاری آن هیچ ارزشی نخواهد داشت.

پس حرف آخر این است، مایکروسافت کنسول قدرتمندتری نسبت به کنسول رقیبش ساخته است و به همین دلیل به شما توصیه میکنیم که سعی نکنید آن را انکار کنید چرا که تنها نادان به نظر خواهید رسید. اما همچنان مشکلی بزرگ وجود دارد. مایکروسافت هیچ عنوانی برای نمایش قدرت این کنسول طراحی و یا عرضه نکرده است و به نظر ما نبود عناوین اختصاصی بدتر از داشتن یک کنسول ضعیف است. (برای نمونه می‌توانید از کاربران کنسول Nintendo Switch سوال کنید)

نظر شما در مورد این کنسول چیست؟ آیا با استقبال مردم روبه‌رو خواهد شد؟

منبع متن: pardisgame