طی کنفرانس مالی مایکروسافت برای سه‌ماهه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۱۷، ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیر ارشد اجرایی، و ایمی هود (Amy Hood)، مدیر ارشد مالی این شرکت، از رشد کسب و کار ایکس‌باکس خبر داده‌اند. ساتیا نادلا گفته است که ایکس‌باکس به‌صورت سودآوری در حال رشد و گسترش بوده و مایکروسافت به دنبال استفاده از فرصت‌های […]

مایکروسافت: کسب و کار ایکس‌باکس به‌صورت سودآوری در حال رشد است

طی کنفرانس مالی مایکروسافت برای سه‌ماهه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۱۷، ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیر ارشد اجرایی، و ایمی هود (Amy Hood)، مدیر ارشد مالی این شرکت، از رشد کسب و کار ایکس‌باکس خبر داده‌اند.

ساتیا نادلا گفته است که ایکس‌باکس به‌صورت سودآوری در حال رشد و گسترش بوده و مایکروسافت به دنبال استفاده از فرصت‌های خود در بازار بازی‌های ویدئویی است:

کسب و کار گیمینگ ما اکنون بیش از ۹ میلیارد دلار ارزش دارد و به‌صورت سود‌آوری رشد می‌کند. دنیای گیمینگ سریع‌تر از هر زمان دیگری در حال رشد است؛ از زمینه‌ی گیم‌پلی در دستگاه‌های مختلف گرفته تا استریم و ورزش‌های الکترونیکی، سرویس‌های اشتراکی و تجارب ترکیبی واقعی و مجازی.

ما برای کسب سهم بزرگی از این فرصت بازار برنامه‌ریزی کرده‌ایم، زیرا ما توانایی جذب و گرد هم آوردن بازی‌بازان جهان از طریق ایکس‌باکس لایو – که ۵۳ میلیون کاربر دارد و در حال گسترش است – را داریم و می‌توانیم تجارب جدیدی برروی رایانه‌های شخصی، کنسول‌ها و گوشی‌های هوشمند را ارائه دهیم.

نادلا همچنین نظر خود درباره‌ی ایکس‌باکس وان را به اشتراک گذاشته و گفته است:

تلاش ما بر این است که به بازی‌بازان اجازه دهیم عنوان مورد نظرشان را با افرادی که می‌خواهند برروی دستگاهی که دوست دارند تجربه کنند. در رویداد E3، ما اشتیاق بازی‌بازان را با معرفی ایکس‌باکس وان ایکس تحسین کردیم و با قدرتمندترین کنسول جهان، مجموعه‌ی دستگاه‌های گیمینگ خود را گسترش دادیم.

علاوه بر این‌ها، از عملکرد قوی سرویس‌های Mixer و Xbox Game Pass آگاهی یافته‌ایم:

ما دو سرویس جدید را راه‌اندازی کرده‌ایم تا تجربیات گیمینگ خود را غنی‌تر سازیم و هردویشان شروعی بسیار قوی داشته‌اند. Mixer، یک سرویس پخش زنده‌ی جدید است که باعث می‌شود بازی‌بازان راحت‌تر از قبل محتویاتشان را ایجاد کنند و در سراسر پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارند و از راه‌های جدید تعامل برقرار نمایند. Xbox Game Pass نیز یک سرویس اشتراکی دیجیتال است که خدمات گیمینگ ما را افزایش می‌دهد.

ایمی هود نیز توضیح داده است که مایکروسافت انتظار دارد در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی ۲۰۱۸، درآمد حاصل از رایانه‌های شخصی بین ۸.۶ میلیارد و ۸.۹  میلیارد دلار باشد.  ضمناً انتظار می‌رود که بخش گیمینگ مایکروسافت یک الگوی مشخص درآمد در فصل قبل تعطیلات داشته باشد.

منبع متن: gamefa