مقایسه فنی و گرافیکی بازی‌های مختلف برروی پلتفرم های گوناگون، همیشه جذابیت خاصی برای بازی‌بازان دارد. دیدن عملکرد بازی ها و چگونگی اجرای آن ها برروی پلتفرم های مختلف، نه تنها باعث می‌شود تا جزئیات منحصر به فردی را کشف کنیم، بلکه می‌توانیم با آگاهی فنی بیشتری به تجربه بازی مورد نظر بپردازیم. با قسمتی […]

مقایسه فنی | بازی Injustice 2 برروی کنسول‌های سونی و مایکروسافت

مقایسه فنی و گرافیکی بازی‌های مختلف برروی پلتفرم های گوناگون، همیشه جذابیت خاصی برای بازی‌بازان دارد. دیدن عملکرد بازی ها و چگونگی اجرای آن ها برروی پلتفرم های مختلف، نه تنها باعث می‌شود تا جزئیات منحصر به فردی را کشف کنیم، بلکه می‌توانیم با آگاهی فنی بیشتری به تجربه بازی مورد نظر بپردازیم. با قسمتی جدید از سری مقایسه فنی با گیمفا همراه باشید.

بازی مبارزه‌ای Injustice 2، بدون شک یکی از بهترین عناوین سال ۲۰۱۷ میلادی است. این بازی که در تاریخ ۱۱ ماه می برای پلتفرم های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر شد، بار دیگر هنر و توانایی استودیوی NetherRealm را در خلق بازی های مبارزه‌ای نشان داد. این بازی نه تنها در بخش داستانی و گیم‌پلی فوق‌العاده و خلاقانه و ساختار شکن ظاهر شد، بلکه در زمینه های فنی نیز عملکرد بی نظیری را ارایه داد که ما نیز در این جا با همین عملکرد فنی سر و کار داریم.

در ویدیوی مقایسه گرافیکی بازی Injustice 2 که به وسیله منبع تحلیلی دیجیتال فاندری تهیه شده است، عملکرد فنی بازی روی سه کنسول ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو مورد بررسی و مقایسه قرار می‌گیرد. در ابتدا به سراغ مقایسه بازی بین پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان می‌رویم؛ اصلی ترین تفاوت میان این دو نسخه، رزولوشن اجرایی بازی است که به ترتیب، ۱۰۸۰p و ۹۰۰p هستند. اجرا شدن Injustice 2 با رزولوشن ۹۰۰p قطعا در نگاه اول کمی ناامید کننده به نظر می‌رسد اما وقتی متوجه می‌شویم که جزئیات در بازی بین این نسخه و نسخه پلی‌استیشن ۴ تفاوت چندانی نمی‌کند و نرخ فریم برروی هر دوی آن ها بسیار ثابت است، حرف چندانی برای گفتن نمی‌ماند.

اما موضوع زمانی جالب می‌شود که به سراغ مقایسه نسخه‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو برویم. باز هم اصلی ترین تفاوت، رزولوشن اجرایی بازی است؛ به این صورت که Injustice 2 برروی پلی‌استیشن ۴ پرو با رزولوشن ۱۴۴۰p به اجرا در می‌آید (در مقابل ۱۰۸۰p پلی‌استیشن ۴) که به اصطلاح، همان ۲K است. اما تفاوت های بین این دو نسخه به همین جا ختم نمی‌شود؛ کیفیت سایه‌ها، کیفیت بافت ها، میزان موشن بلور و موارد دیگر از برتری های نسخه پرو هستند. به طور کلی، تفاوت های فنی در Injustice 2 بر اساس سبک آن (بازی مبارزه‌ای) کمتر دیده می‌شوند (به غیر از تفاوت رزولوشن اجرایی) زیرا حرکت دوربین بسیار سریع بوده و تشخیص تفاوت‌ها، نیازمند آهسته کردن آن و دقت کردن است.

یکی از مواردی که تحلیلگر دیجیتال فاندری به آن اشاره می‌کند و کمتر دیده شده، کیفیت موشن بلور در این دو نسخه از بازی است. زمانی که مبارزان در بازی پرش می‌کنند یا حرکات سریعی را می‌زنند، رد موشن بلور به دنبال آن ها کشیده می‌شود (با آهسته کردن بازی یا ایستاندن یک صحنه می‌توان به وضوح این موضوع را دید). این موشن بلور در نسخه پلی‌استیشن ۴ به نظر بی کیفیت و سطحی می‌رسد اما وقتی به همین صحنه در پلی‌استیشن ۴ پرو مشاهده می‌کنیم، موشن بلور تمیز تر و خطوط (Character Outline) با کیفیت تری را شاهد هستیم.

برروی نرخ فریم بازی که تمرکز کنیم، به این نکته می‌رسیم که Injustice 2 به طرز فوق‌العاده‌ای برروی نرخ ۶۰ بر ثانیه قفل است (برروی همه پلتفرم ها). این در حالی است که سازندگان برای سینمایی تر شدن میان پرده ها (شامل اجرای حرکات Super Move نیز می‌شود)، نرخ فریم را به طور شگفت انگیز و نا محسوسی به ۳۰ بر ثانیه کاهش می‌دهند. تنها جایی که به طور کلی در بازی شاهد افت فریم هستیم، میان پرده های حرکات Super Move است که برروی کنسول ایکس‌باکس وان، ۱ یا ۲ فریم پایین تر می‌آید (۲۹ یا ۲۸ فریم بر ثانیه). موارد ریز و درشت بسیار دیگری نیز در این مقایسه فنی به چشم می‌خورد که پیشنهاد می‌کنم خودتان آن‌ها را در ویدیوی قرار گرفته تماشا کنید.

شما می‌توانید ویدیوی مقایسه فنی بازی Injustice 2 برروی کنسول های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو را در زیر دانلود نمایید (به این دو نکته توجه داشته باشید: ۱-نرخ فریم اصلی بازی ۶۰ بر ثانیه اما نرخ فریم ویدیو، ۳۰ بر ثانیه است. ۲-واضح است که تنها مشاهده ویدیو به صورت ۴K باعث فهم دقیق موضوعات فنی این سری می‌شود).

دانلود ویدیو با رزولوشن ۲۱۶۰p

منبع متن: gamefa