به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GamingBolt، مایکل پکتر در مصاحبه سال گذشته خود با با GamingBolt گفته بود که میزان فروش بازی‌‌های ژاپنی تاثیری بر بازار‌های جهانی نخواهند داشت. اما امسال فرق داشت. امسال سال هنرنمایی عناوین ژاپنی بود. بیشترین امتیازهای داده شده به بازی‌ها مربوط به بازی‌های ژاپنی بود. همچنین بازی‌های ژاپنی بیشترین تعداد عرضه را در سال جاری داشتند و حتی بعضی از آنها بیشترین فروش را نیز داشته‌اند.

در واقع بعضی از بازی‌های خوب ژاپنی مانند عنوان Persona 5 برنامه دارد تا حدود 2 میلیون نسخه فروش داشته باشد. اکنون سوال این که آیا آقای پکتر همچنان اعتقاد خود مبنی بر بی‌اهمیت بودن بازی‌های ژاپنی بر بازارهای جهانی را تایید می‌کند؟

"بله، بازی‌های ژاپنی تاثیری بر نمودارهای کلی ندارند." این حرفی است که مایکل پکتر در مصاحبه جدیدش با GamingBolt زد. وی در ادامه گفت: "حرف شما 2 میلیون واحد است در حالی که بازی بسیار بد و ناموفقی مثل Mafia 3 بیش از 5 میلیون واحد فروش داشته است آنهم این بازی که از هر لحاظ بسیار ناموفق بوده است. پس حرف من این است که 2 میلیون فروش چندانی نیست و می‌توان براحتی از آن چشم پوشی کرد. هیچ‌کس با چنین فروشی سود نخواهد کرد."

مایکل پکتر این نکته را روشن ساخت که از بازی Persona 5 لذت برده است و شناخت کافی از بازارهای بزرگ را دارد و از روی دانسته‌های خود اظهارنظر می‌کند.

وی در ادامه گفت: "بازی Persona 5 اولین بازی ژاپنی بود که پس از سال‌ها بطور جدی از آن لذت بردم البته بجز ساخته‌های کوجیما و نینتدو. اما همچنان فکرمیکنم که اکثر آنها بر بازارهای جهانی بی‌تاثیرند. هر از چند گاهی عناوین ژاپنی مثل Final Fantasy بین 8 تا 20 میلیون فروش می‌کنند و این بر بازار تاثیر دارد یا بازی‌هایی مثل Metal Gear که با استقبال طرفداران غربی خود مواجه می‌شود می‌توانند بر بازار تاثیرگذار باشند. آن دسته از بازی‌های ژاپنی که با استقبال مردم ژاپن روبه‌رو می‌شوند معمولا با استقبال سایر مردم جهان مواجه نمی‌شوند، چرا که به خوبی برای فرهنگ‌های دیگر ترجمه نشده‌اند."

وی گفت که بازی Persona 5 احتمالا انتظارات سارندگان آن را برآورده کرده است . "من مطمئنم که عنوان Persona 5 با فروش 2 میلیون نسخه باعث خوشحالی Atlus (سازنده Persona 5) شده است و برای آنها موفقیت محسوب می‌شود."

آیا وضع Nintendo به همین گونه است؟ نینتندو سبکی متفاوت با سبک عناوین غربی دارد با این وجود چرا همچنان در بین پر‌فروش‌ترین‌ها است ؟

پکتر در جواب گفت: "در این مورد بهتر است بگویم که نینتندو استثنا است. نینتندو سبک خودش را دارد دقیقا مانند Disney که سبک خاص خودش را در ساخت کارتون دارد. آنها سبک متفاوتی دارند و اگر بخواهیم صادقانه به آن بنگریم متوجه می‌شویم که بازی‌های این شرکت جای خود را در بین جمع خانواده و دوستان پیدا کرده است. بیشترین حاشیه در E3 مربوط به تفنگی بود که در عنوان Mario + Rabbids وجود داشت چرا که با سبک بازی‌های نینتندو ناسازگار بود. شاید نزدیک‌ترین شرکت به Disney را بتوان نینتندو دانست. هر کاری که آنها انجام می‌دهند کاملا متفاوت با کار یا چیزی است که سایرین انجام می‌دهند."

پس احتمالا متوجه شدید که دیدگاه پکتر در مورد بازی‌های ژاپنی تغییر نکرده است. به نظر ما نیز بازی‌های ژاپنی تاثیری بر میزان میزان فروش بازی‌های سبک AAA غربی ندارند چرا که سبک متفاوت آنها باعث جذب مشتریان متفاوتی می‌شود و در عمل رقابتی چندانی با هم نخواهند داشت.

نظر شما در این مورد چیست؟

منبع متن: pardisgame