قیمت خرید این استودیوها و مالکیت معنوی آثار آن‌ها بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار است که باید در زمان پایان معامله بین ژوئیه و سپتامبر ۲۰۲۲ به‌طور کامل پرداخت شود. این قیمت برای خرید این استودیو و آثار آن‌ها به نظر بسیار پایین می‌آید.

مدیرعامل و مؤسس شرکت امبریسر گروپ یعنی لارس وینگه‌فورس (Lars Wingefors) در بیانیه‌ی خبری خود گفت: «ما هیجان‌زده هستیم که به این استودیوهای در امبریسر گروپ خوش‌آمد بگوییم. ما مالکیت معنوی آثار خارق‌العاده‌ی آن‌ها، استعدادهای خلاق در کلاس جهانی و سابقه برتری را که در دهه‌های گذشته بارها و بارها نشان داده شده است، به رسمیت می‌شناسیم. دیدار با تیم‌های مدیریتی و بحث درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی آن‌ها برای اینکه چگونه می‌توانند جاه‌طلبی‌های خود را محقق کنند و به بخش بزرگی از امبریسر تبدیل شوند، بسیار لذت‌بخش بوده است.»

embracer group

فیل راجرز، مدیرعامل بخش آمریکا و اروپا اسکوئر انیکس، در بیانیه‌ی خود اضافه کرده است: « ایمبریسر بهترین راز مخفی‌ نگهداری شده در صنعت بازی است: مجموعه‌ای عظیم و غیرمتمرکز از کارآفرینانی که امروز ما از تبدیل شدن به بخشی از آن‌ها هیجان‌زده هستیم. این برای جاه‌طلبی ما بسیار مناسب است: ساخت بازی‌های باکیفیت و برجسته و با حضور افراد عالی و با رویه‌ای پایدار که می‌تواند فرنچایزهای فعلی ما را رشد و به بهترین حالت خود برساند. ایمبریسر به ما اجازه می‌دهد تا شراکت‌های جدیدی را در تمام رسانه‌ها ایجاد کنیم تا پتانسیل فرنچایزهای خود را به حداکثر برسانیم و رؤیاهای خود را برای ایجاد سرگرمی‌های خارق‌العاده زنده کنیم.»

در آینده، تمرکز توسعه‌ی بازی در اسکوئر انیکس شامل استودیوهای این شرکت در ژاپن و البته استودیوهای خارجی آن و Square Enix Collective خواهد بود. استودیوهای اسکوئر در کشورهای خارج از ژاپن همچنان به انتشار بازی‌هایی نظیر جاست کاز (Just Cause)، اوت‌رایدرز (Outriders) و لایف ایز استرنج (Life is Strange) ادامه خواهند داد.

استودیوهای غربی اسکوئر انیکس مدت زیادی بوده‌اند که سودآوری خوبی را برای این شرکت نداشته‌اند که البته احتمالاً یکی از دلایل مهم آن ضعف مدیریتی خود اسکوئر انیکس بوده است. طبق اطلاعاتی که دنیل احمد، یکی از تحلیلگران معروف صنعت، بیان کرده، حاشیه‌ی سود کریستال داینامیکس در سال ۲۰۲۱ فقط ۳.۶ درصد و حاشیه‌ی سود آیدوس مونترال ۰.۶۵ درصد بوده است که نشان از اوضاع نه‌چندان خوب این دو استودیو از نظر سودآوری است. به همین خاطر کاملاً انتظار می‌رفت که اسکوئر انیکس بخواهد این استودیوها را به فروش برساند. با این وجود، به هر حال فروش این استودیوها و عناوین ارزشمندشان آن هم با این قیمت نسبتاً کم برایمان همچنان تعجب‌آور بود.

square enix

اسکوئر انیکس اعلام کرده که با این فروش قصد دارد سرمایه‌گذاری بیشتری روی بلاک‌چین، هوش مصنوعی و سرویس‌های ابری انجام دهد. این موضوع با گفته‌های قبلی مدیریت این شرکت همخوانی دارد و البته حوزه‌ای است که اصلاً موردعلاقه‌ی گیمرها نیست و همچنین بعید است که با ۳۰۰ میلیون دلار بتوان سرمایه‌گذاری خاصی روی این بخش انجام داد.

علاوه بر آن، اسکوئر انیکس با فروش استودیوهای غربی خود قصد دارد سودآوری و درآمد شرکت را بالاتر ببرد. همچنین آن‌ها اعلام کرده‌اند که تمرکز خود را روی استودیوهای ژاپنی خود دو برابر خواهد کرد.

منبع: Gematsu

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته اسکوئر انیکس توم ریدر و دوس اکس و استودیوی سازنده‌شان را می‌فروشد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala