عنوان بعدی Rocksteady و Warner Bros Montreal بعد از همکاری در ساخت سری Arkham چه خواهد بود؟ این سوالی است که همه‌ی ما در حال پرسیدن آن هستیم و به نظر می‌رسد باید تا رسیدن زمان مناسب به پرسیدن این سوال ادامه دهیم! پیش از این، اخباری مبنی بر ساخت عنوانی از دنیای بتمن با […]

Warner و Rocksteady احتملا در حال کار برروی بازی جدیدی هستند

عنوان بعدی Rocksteady و Warner Bros Montreal بعد از همکاری در ساخت سری Arkham چه خواهد بود؟ این سوالی است که همه‌ی ما در حال پرسیدن آن هستیم و به نظر می‌رسد باید تا رسیدن زمان مناسب به پرسیدن این سوال ادامه دهیم! پیش از این، اخباری مبنی بر ساخت عنوانی از دنیای بتمن با محوریت شخصیت Damian Wayne، پسر Bruce Wayne توسط استودیوی وارنر مونترئال که سازنده‌ی بازی Batman Origins است، منتشر شده بود. با این حال طبق گزارش‌هایی که در طول سال جاری منتشر شده است، به نظر می‌رسد که این پروژه، ریبوت شده است و دوباره از نو، شروع به توسعه یافته است. تا به این لحظه، اطلاعات بسیار اندکی از این بازی ریبوت‌شده در دسترس قرار دارد، اما به تازگی شواهدی مبنی بر ساخت عنوانی با تمرکز بر بخش چند نفره، همانند Destiny و Borderlands توسط سازنده‌های سری Arkham به گوش می‌رسد. در ادامه‌ی مطلب همراه ما باشید.

در یکی از پست‌های فروم NeoGAF مدارک، گزارش‌ها، صحبت‌های سازندگان و لیست شغل‌های مورد نیاز دو استودیوی نام برده، جمع شده است و تحلیل آن‌ها، نشانه‌هایی از احتمال کار کردن این دو استودیو برروی بازی با محوریت بخش چند نفره و البته وضعیت بازی در یک سال گذشته و نحوه‌ی توسعه‌ی آن در استودیوی وارنر مونترئال دارد.

در لیستی از شغل‌های مورد نیاز این دو استودیو به وضوح می‌توان مواردی را دید که نشان می‌دهد آن‌ها در حال کار برروی عنوانی هستند که بیشترین تمرکزش برروی عناصر چند نفره و آنلاین است. در لیست شرکت Rocksteady اشاره شده است که آن‌ها به برنامه‌نویسان آنلاین و طراح “Metagame” نیاز دارند. از طرف دیگر شرکت برادران وارنر، دست به تاسیس دفتری جدید در نیویورک زده است که وظیفه‌ی آن، ایجاد سرورهای قوی برای بازی‌های آنلاین کنونی برادران وارنر، مانند Injustice 2 و بازی‌های آینده‌ی این شرکت است.

علاوه بر این، در لیست شغل‌های مورد نیاز استودیوی وارنر مونترئال اشاره شده است که آن‌ها نیروی جدید انسانی را برای کمک در ساخت عنوانی جهان باز و بر پایه‌ی یکی از محبوب‌ترین IP های دنیای DC، نیاز دارند. نکته‌ی قابل ذکر و برجسته در این است که این بازی با استفاده از موتور بازی‌سازی Unreal Engine 4 طراحی خواهد شد که نشان از آن دارد که تمام عناوین در دست ساخت این شرکت، در حال تغییر موتور بازی‌سازی خود از Unreal Engine 3 به Unreal Engine 4 هستند. ضمن اینکه اخیرا استودیوی راکستدی نیز زمان زیادی را صرف استفاده از این موتور بازی‌سازی کرده است. استفاده‌ی هر دو استودیو از این موتور بازی‌سازی، می‌تواند نشانه‌ی همکاری این دو استودیو داشته باشد.

با توجه به شواهد، دو حالت قابل ذکر است. اول اینکه احتمالا این دو استودیو در حال کار برروی بازی مشترکی هستند که تمرکز اصلی‌اش برروی بخش آنلاین و چند نفره است. دوم اینکه شاید این دو استودیو در حال کار برروی بازی‌های جداگانه‌ای هستند. ممکن است استودیوی وارنر مونترئال در حال توسعه‌ی یک بازی جهان باز و تک نفره‌ی کلاسیک باشد و استودیوی راکستدی در حال ساخت بازی چندنفره باشد. فعلا هیچ خبر قطعی از فعالیت دقیق این دو استودیو در دست نیست، اما مطمئنا به زودی بازی یا بازی‌های در حال ساخت این دو استودیو معرفی خواهد شد.

منبع متن: gamefa