Koei Tecmo یک شرکت ژاپنی هولدینگ بازی‌های رایانه‌ای است که در سال ۲۰۰۹ و با ادغام دو شرکت Koei و Tecmo  به‌وجود آمده است و بعد از آن با نام Tecmo Koei Holdings به فعالیت خود ادامه داد. حال این شرکت مدعی است که کنسول‌های نینتندو سوییچ و پلی‌اسیتشن ۴، پلتفرم‌هایی هستند که توانسته‌اند جان […]

Koei Tecmo: نینتندو سوییچ و پلی‌اسیتشن ۴ باعث تجدید حیات بازار بازی‌های رایانه‌ای شده‌اند

Koei Tecmo یک شرکت ژاپنی هولدینگ بازی‌های رایانه‌ای است که در سال ۲۰۰۹ و با ادغام دو شرکت Koei و Tecmo  به‌وجود آمده است و بعد از آن با نام Tecmo Koei Holdings به فعالیت خود ادامه داد. حال این شرکت مدعی است که کنسول‌های نینتندو سوییچ و پلی‌اسیتشن ۴، پلتفرم‌هایی هستند که توانسته‌اند جان تازه‌ای به بازار بازی‌های رایانه‌ای بدهند. در ادامه با جزئیات بیشتری در خدمت شما خواهیم بود.

همانطور که اطلاع دارید، فروش ایکس‌باکس وان از سرعت کمی برخوردار است و این موضوع به خصوص با وجود عرضه ایکس‌باکس وان ایکس که در سال جاری و قبل از فصل پاییز انجام می‌شود، قوت بیشتری پیدا کرده است زیرا در حال حاضر افراد ترجیح می‌دهند برای عرضه ایکس‌باکس وان ایکس صبر کنند، تا این که کنسول قدیمی‌تر و ضعیف‌تر را خریداری کنند. با این حال اما بازار کنسول‌ها احیا شده است و به پیش‌روی خودش ادامه داده است. اما در این بین، اعتبار بازار بازی‌های رایانه‌ای، به دست کنسول نسل هشتمی سونی یعنی پلی‌استیشن ۴ انجام شده است که همچنان به تسلط کامل خود بر این بازار در حال ادامه دادن است. البته در اینجا نباید نقش پررنگ کنسول محبوب نینتندو سوییچ را نادیده گرفت. کنسولی که با تمام جنجال‌هایی که به همراه داشت اما توانست جایگاه مناسبی بین کنسول‌های قدرتمند سونی و مایکروسافت به دست آورد و به خوبی شایستگی‌های خودش را اثبات کند. این کنسول باوجود تمام حرف و حدیث‌هایی که پشتش بود، در نهایت توانست موفقیت شگفت‌انگیزی برای شرکت نینتندو به حساب بیاید.

شرکت Koei Tecmo هم به‌تازگی در یک جلسه مالی تأیید کرده است که به لطف عملکرد موفق این دو کنسول، و نقش حیاتی آن‌ها در بهبود بازار بازی‌های رایانه‌ای، کسب و کار آن‌ها نیز توانسته به موفقیت‌های بزرگی برسد و این شرکت این موفقیت‌ها را تا حد زیادی به پلی‌اسیتشن ۴ و نینتندو سوییچ مدیون است زیرا که بدون وجود این دو و عملکرد درخشانشان، چنین چیزی برای آن‌ها میسر نبوده است. باتوجه به سرمایه‌گذاری که این شرکت بر روی این دو پلتفرم کرده است، این کاملاً منطقی به نظر می‌رسد که موفقیت‌ آن‌ها، باعث تقویت و احیاء کسب و کار آن‌ها نیز شده است؛ که تمامی این‌ها کاملاً به لطف بازی‌های بزرگ و موفقی بوده که این دو کنسول در انحصار خودشان داشته‌اند.

بنابراین در اینجا برای همه روشن شده است که نقش بازی‌های انحصاری برای کنسول‌ها تا چه حد مهم و حیاتی است؛ به طوری که عرضه بازی‌های انحصاری بزرگ نه تنها باعث موفقیت‌های بزرگ برای شرکت‌های سازنده و ناشر آن‌ها می‌شود، بلکه می‌تواند برای شرکت‌های وابسته نیز سوددهی بالایی داشته باشد و این دقیقاً یک رابطه برد-برد است که از این طریق به دست می‌آید. این موضوعات به وضوح نشان می‌دهد که این روز‌ها یک کنسول برای این‌که بتواند در بازار به خوبی خودش را نشان دهد و به موفقیت‌های بزرگ برسد، لازم است که در خودش چیزهایی برای ارائه داشته باشد زیرا با دست خالی و بدون بازی انحصاری بزرگ، این کار عملاً غیرممکن است. نظر شما در این مورد چیست؟ به نظرات کدام شرکت توانسته با بازی‌هایش بازار بازی‌های رایانه‌ای را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد؟ آینده این بازار را چگونه می‌بینید؟ آیا این بازار ظرفیت‌های لازم را دارد که نشان دهد در نسل حاضر کدام شرکت‌ها موفق‌تر بوده‌اند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: gamefa