تاکنون در تریلرهای God of War مشاهده کرده‌ایم که کریتوس این‌بار یک فرزند دارد و نام او هم آترئوس است. ما می‌دانیم که آترئوس می‌تواند در مبارزات به کریتوس کمک کند اما حالا اطلاعات دیگری هم از وی منتشر شده است.

به گزارش پردیس گیم، جیت شروف، طراح ارشد God of War، طی مصاحبه‌ای با Gamasutra رویکرد تیم سازنده برای آترئوس را مورد بحث قرار داد و گفت:

"در قلب این ماجرا، بازی در رابطه با رابطه‌ای است که بین کریتوس و پسر او وجود دارد. آترئوس نقش مهمی در ایجاد انگیزه برای کریتوس به‌منظور تغییر و فراموشی حس انتقام‌جویی گذشته ایفا می‌کند. کریتوس هم این پسر را به عنوان شخصی می‌بیند که باید از آن محافظت کرده و با وی در ارتباط باشد.

در مقابل، آترئوس به روش‌های زیادی در طول این سفر به پدر خود کمک می‌کند. برای تقویت این تم، ما نمی‌خواستیم رابطه آن‌ها را فقط به روایت داستان محدود کنیم. در گیم‌پلی بازی، آترئوس به‌طور خودمختار در مبارزات شرکت کرده و کریتوس را کامل‌تر می‌سازد بنابراین علاوه بر همراهی کریتوس در این سرزمین بیگانه، در مبارزات هم توانایی‌های او را گسترش می‌دهد."

اطلاعات جدیدی از نقش آتیروس در God of War منتشر شد

شروف در ادامه راجع به نقش‌های دیگر آترئوس هم صحبت کرد:

"علاوه بر این، دکمه‌ای را در بازی در نظر گرفته‌ایم که بازیکنان با استفاده از آن می‌توانند از آترئوس درخواست ترجمه نوشته‌های مرموز را کنند و در حل معماها هم از او کمک می‌گیرند. شما قادر هستید تا از پتانسیل و جسم کوچک آترئوس به‌منظور همکاری تیمی در مبارزات و دنبال کردن دشمنان استفاده کنید. اینکه بازیکنان کارشان با آترئوس را به‌صورت استراتژیکی و با برنامه به انجام برسانند یا کمبوها را ارتقا دهند به خودشان بستگی خواهد داشت اما باز هم جنبه‌های زیادی از گیم‌پلی وجود دارند که ما با آترئوس در تلاش برای پیاده‌سازی آن‌ها هستیم."

شروف همچنین گفت با در نظر داشتن این اهداف، تیم آن‌ها برروی ساخت یک هوش مصنوعی سیستمیک یا طبیعی برای آترئوس تمرکز کرده تا او را قادر سازد که در موارد مختلف گام بردارد و به آن‌ها رسیدگی نماید و در عین حال اعتماد به نفس خود را در گیم‌پلی و روایت داستانی حفظ کند. 

منبع متن: pardisgame