توسعه‌دهندگان بازی Dragon Quest XI در مصاحبه اخیر خود در رابطه با بخش‌هایی از سومین نسخه این سری که با استفاده از موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۴ (Unreal Engine 4) بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ خلق کرده‌اند، صحبت کرده‌اند. این بخش‌ها در روزهای نخستی که این تیم توسعه بر روی بازی جدید خود کار می‌کرده‌اند، […]

اسکوئر انیکس بخش‌هایی از Dragon Quest III را از نو بر روی پلی‌استیشن ۴ خلق کرده است

توسعه‌دهندگان بازی Dragon Quest XI در مصاحبه اخیر خود در رابطه با بخش‌هایی از سومین نسخه این سری که با استفاده از موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۴ (Unreal Engine 4) بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ خلق کرده‌اند، صحبت کرده‌اند. این بخش‌ها در روزهای نخستی که این تیم توسعه بر روی بازی جدید خود کار می‌کرده‌اند، از نو خلق شده است. آن‌ها ابراز داشتند که این عملشان در راستای فهمیدن چگونگی خلق تجربه کلاسیک این سری نقش‌آفرینی بر روی نسل فعلی کنسول‌ها صورت گرفته است.

اعضای تیم توسعه‌ی این سری که در این مصاحبه حضور داشته‌اند به این شرح است: یوجی هوری (Yuji Horii) خالق این سری، یوسوکه سایتو (Yuji Horii) تولیدکننده و تاکشی اوچیکاوا (Takeshi Uchikawa) کارگردان بازی Dragon Quest XI. ظاهراً آن‌ها لحظه‌ای را که بازیکنان به نخستین مکان بازی Dragon Quest III ، یعنی شهر قلعه‌ای Aliahan، می‌رسیدند را از نو طراحی کرده‌اند. هدف از این آزمایش، دانستن ماهیت اصلی این سری و ساخت یک بازی از سری Dragon Quest عنوان شده است. انتخاب بازسازی مجدد بخشی از بازی Dragon Quest III به این منظور است که از این نسخه به عنوان قسمتی یاد می‌شود که به تعریف مجدد ژانر اصلی بازی در آن زمان پرداخته است.

توسعه‌دهندگان این سری، این بازسازی را تنها برای یادگیری خود انجام داده‌اند اما طبق گفته‌هایشان، امیدوارند تا روزی آن را به عموم مردم و علاقه‌مندان این سری نیز نشان دهند. گفتنی است که این بخش ممکن است از طریق یک بسته الحاقی در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. هر چند این شیوه عرضه بیشتر تخصص بازی‌سازان غربی است.

بازی Dragon Quest XI در تاریخ شنبه ۷ مرداد ماه (۲۹ جولای ۲۰۱۷) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و نینتندو ۳Ds در کشور ژاپن عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود که سال آینده میلادی شاهد انتشار این بازی در بازار غرب نیز باشیم.

منبع متن: gamefa