بر اساس جلسه‌ی گزارش اخیر سهام‌داران این شرکت، اسکوئر انیکس قصد دارد به هدف خود مبنی بر ادغام فناوری بلاک‌چین و پیاده‌سازی آن در توسعه‌ی بازی ادامه دهد. آن‌گونه که در این گزارش مشخص شده است، اهداف میان‌مدت این شرکت شامل «توسعه بازی‌های بلاک‌چین و محصولات سرگرمی» است.

با این حال، وقتی که درباره‌ی این موضوع پرسیده شد که بلاک‌چین قرار است چگونه روی بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌های اسکوئر انیکس تأثیر بگذارد، یاسوکه ماتسودا، رئیس این شرکت، بیان کرد: «هنوز برای در نظر گرفتن توسعه‌ی بازی‌های بلاک‌چین دراگون کوئست و فاینال فانتزی خیلی زود است.»

شرکت اسکوئر انیکس اخیراً تعدادی از استودیوهای غربی خود را که شامل استودیوهای همچون کریستال داینامیکس، ایدوس مونترال و اسکوئر انیکس مونترال می‌شود، به همراه مجموعه آثار محبوب این استودیوها نظیر «مهاجم مقبره» (Tomb Raider)، «دزد» (Thief) و «میراث کین» (Legacy of Kain) به شرکت امبریسر گروپ فروخته است. نکته‌ی مهم این است که ارزش این معامله ۳۰۰ میلیون دلار بوده است که شاید در مقایسه با بسیاری از معامله‌های دیگری که این روزها در صنعت بازی‌های ویدئویی می‌بینیم، رقم چندان زیادی نباشد.

زمانی که اسکوئر انیکس خبر آن معامله را به‌صورت رسمی اعلام کرد، در بیانیه‌ی خبری خود گفت: «این تراکنش با پیشبرد سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی از جمله بلاک‌چین، هوش مصنوعی و فناوری‌های ابری، راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید را امکان‌پذیر می‌کند.»

بیشتر بخوانید: اسکوئر انیکس توم ریدر و دوس اکس و استودیوی سازنده‌شان را می‌فروشد

با این وجود، مدتی بعد در جریان گزارش مالی سالیانه این شرکت، ماتسودا بیان کرد که آن‌ها می‌خواهند هزینه‌ای را که از این معامله به دست آورده‌اند، خرج تقویت بخش اصلی توسعه‌ی بازی‌های این شرکت استفاده می‌شود. او گفت: «به‌جای استفاده از درآمد حاصل از این معامله در حوزه‌های سرمایه‌گذاری جدید مانند NFT و بلاک‌چین، ما در نظر داریم از آن‌ها عمدتاً برای تأمین مالی تلاش‌هایمان برای تقویت آی‌پی‌های مستحکم و ارتقای قابلیت‌ها بخش اصلی توسعه‌ی بازی‌ها و سرگرمی‌های دیجیتال خود استفاده کنیم.»

این اولین باری نیست که اسکوئر انیکس و ماتسودا به علاقه‌ی شرکت به فناوری‌ بلاک‌چین و بازی‌های مبتنی بر ان‌اف‌تی اشاره می‌کند. اکنون آن‌ها دوباره با این اظهارنظر جدید مبنی بر توسعه‌ی بازی‌های داستان محور مبتنی بر ان‌اف‌تی روی تصمیم خود پافشاری کرده‌اند. با این حال، باید منتظر ماند و دید سرنوشت این برنامه‌های اسکوئر انیکس به کجا خواهد کشید. برنامه‌هایی که حداقل تا به حال مورد استقبال طرفداران واقع نشده است.

منبع: VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته اسکوئر انیکس می‌خواهد بازی‌های داستان محور مبتنی بر NFT بسازد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala