اخیرا گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد کنسول ژاپنی پلی استیشن ۴ موفق به فروش بیش از ۵ میلیون دستگاه در کشور ژاپن شده است. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید. البته در نظر داشته باشید که این آمار، مربوط به فروش مستقیم به مشتریان است و شامل دستگاه‌های فروخته شده به خرده فروشان […]

فروش پلی‌استیشن ۴ در ژاپن از مرز ۵ میلیون دستگاه عبور کرد

اخیرا گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد کنسول ژاپنی پلی استیشن ۴ موفق به فروش بیش از ۵ میلیون دستگاه در کشور ژاپن شده است. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

البته در نظر داشته باشید که این آمار، مربوط به فروش مستقیم به مشتریان است و شامل دستگاه‌های فروخته شده به خرده فروشان نمی‌شود. گروه تجاری Media Create که این آمار را منتشر کرده، اشاره کرده است که تعداد زیادی از کنسول‌های پلی استیشن ۴، خانه‌های گرم و نرمی در ژاپن پیدا کرده‌اند!

طبق این گزارش که در روز یکشنبه، ۲۳ جولای (۱ مرداد) منتشر شده است، میزان فروش تمام نسخه‌های کنسول پلی استیشن ۴ به رقم ۵,۰۰۲,۳۶۶ رسیده است. در هفته‌ای که گذشت، شرکت سونی موفق به فروش ۳۰,۸۷۸ دستگاه از کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ شده است و به سود کلانی دست یافته است؛ در حالی که در این چند وقت اخیر، شاهد عرضه‌ی هیچ بازی بزرگی برروی کنسول‌های سونی نبوده‌ایم.

از کل تعداد کنسول‌های فروخته شده، ۴,۶۸۵,۰۶۹ دستگاه به کنسول معمولی پلی استیشن ۴ اختصاص یافته است. کنسول پلی استیشن ۴ پرو هم تاکنون ۳۱۷,۲۹۷ دستگاه به فروش رسانده است. البته باید در نظر داشته باشیم که کنسول پلی استیشن ۴ پرو از زمان عرضه در ژاپن تا الان، به صورت محدود به فروش رسیده است و تمام کنسول‌های پلی استیشن ۴ پرو در اکثر شهرهای بزرگ ژاپن، به اتمام رسیده‌اند و دیگر در دسترس نیستند.

کنسول پلی استیشن ۴ برای اولین بار در ماه فوریه‌ی ۲۰۱۴ در ژاپن به انتشار رسید و فروش ناامیدکننده‌ای را در ماه‌های اول، تجربه کرد که اصلی‌ترین دلیل آن، کمبود عناوین ژاپنی برروی این کنسول بود؛ چراکه بازی‌دوستان ژاپنی، علاقه‌ی شدیدی به بازی‌های داخلی و ساخت کشور خود دارند. فروش ضعیف پلی استیش ۴ در ژاپن ادامه پیدا کرد تا اینکه بازی‌های ژاپنی به داد این کنسول رسیدند و تاثیر چشمگیری در افزایش فروش این کنسول گذاشتند. از دیگر دلایل افزایش فروش پلی استیشن ۴ در ژاپن، کاهش قیمت این کنسول است.

به نظر می‌رسد که سیر صعودی فروش کنسول‌های نسل هشتمی سونی در کشور ژاپن ادامه داشته باشد. آخرین آماری که قبل از انتشار این گزارش، عرضه شده بود به فروش ۴٫۵ میلیون دستگاه در ماه مارچ اشاره می‌کرد. این بدان معناست که سونی موفق به فروش نیم میلیون دستگاه در چهار ماه اخیر شده است.

هنوز آمار دقیقی از میزان فروش این کنسول در بازار جهانی منتشر نشده است، اما طبق آماری که در ماه ژوئن (یک ماه پیش) منتشر شده بود، سونی موفق به فروش ۶۰٫۴ میلیون دستگاه پلی استیشن ۴ شده است.

با توجه به عرضه‌ی عنوان  Dragon Quest XI در تاریخ ۲۹ جولای (۷ مرداد) که یکی از مورد انتظارترین عناوین ژاپن به حساب می‌آید، انتظار می‌رود که فروش کنسول‌های پلی استیشن ۴ در ژاپن با افزایش چشم‌گیری روبه‌رو شود.

منبع متن: gamefa