عنوان Overwatch، ساخته‌ی شرکت Blizzard از زمان انتشار در ماه مه ۲۰۱۶، عملکرد خیره کننده‌ای را از خود به جا گذاشته است. با این حال، چند ماهی است که این بازی از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برد که از لذت تجربه‌ی این عنوان، کم کرده است. دلیل اکثر مشکلات به وجود آمده در این بازی را […]

سازندگان بازی Overwatch از سیستم جدید مجازات رونمایی کردند

عنوان Overwatch، ساخته‌ی شرکت Blizzard از زمان انتشار در ماه مه ۲۰۱۶، عملکرد خیره کننده‌ای را از خود به جا گذاشته است. با این حال، چند ماهی است که این بازی از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برد که از لذت تجربه‌ی این عنوان، کم کرده است. دلیل اکثر مشکلات به وجود آمده در این بازی را می‌توان به سیستم گزارش‌دهی ضعیف آن، نسبت داد. ضعف سیستم گزارش‌دهی باعث شده است تا علارغم گزارش بازیکنان درباره‌ی اسپم‌ها، بازیکنان غیرفعال و مزاحم‌ها، افراد خاطی با هیچگونه مجازاتی روبه‌رو نشوند و به راحتی به آزار و اذیت دیگران بپردازند.

مسابقات رقابتی (Competitive Play) یکی از مهم‌ترین بخش‌های Overwatch است که اصلا شرایط خوبی ندارد. دلیل این موضوع، حضور گریفرها (در بازی‌های آنلاین به افرادی گفته می‌شود که به عمد، سایر بازیکنان را عصبی می‌کنند تا لذت بازی را از آن‌ها بگیرند. معادل مزاحم)، AFKer ها ( مخفف “Away From Keyboard”. افرادی که برای مدتی قادر به استفاده از کنترلر یا موس و کیبورد نیستند) و Thrower ها (افرادی که در طول بازی در یک گوشه می‌مانند و حرکتی نمی‌کنند تا بازی دیگران را خراب کنند) در بخش رقابتی بازی است؛ افرادی که به راحتی قوانین بازی را زیر پا می‌گذارند و کسی هم نمی‌تواند با آن‌ها برخورد کند.

حالا و بعد از گذشت مدتی، سازندگان به نارضایتی بازیکنان پاسخ داده‌اند. Lylirra، مدیر بخش ارتباطات شرکت بلیزارد، به اصلاحاتی اشاره کرده است که به سرعت تغییرات مثبتی را در بازی ایجاد کرده‌اند.

ما معتقدیم که سیستم گزارش‌دهی بازیکنان و سیستم مجازات از مهم‌ترین بخش‌های بازی Overwatch هستند و این دو، چیزهایی هستند که گروه سازنده‌ی بازی، قصد سرمایه‌گذاری و بهبود آن‌ها در طول سال جاری را دارد. برای انجام این کار، قصد داریم تا جریمه‌ی افرادی را که در طول بازی، رفتار بدی داشته‌اند، افزایش دهیم. هر کسی که در بازی Overwatch اقدام به توهین کردن، غیرفعال بودن به مدت طولانی و آزار و اذیت دیگران کند، با مجازات روبه‌رو خواهد شد. اگر با چنین بازیکنانی روبه‌رو شدید، به ما گزارش دهید. این افراد با مجازات‌هایی چون غیرفعال شدن حساب، تعلیق و حتی بن شدن حساب کاربری مواجه خواهند شد.

یکی از مواردی که سیستم مجازات جدید شامل آن می‌شود، در نظر گرفتن سابقه‌ی بازیکنان است. برای مثال اگر بازیکنی به مدت یک روز، بن شده باشد و بعد از اتمام جریمه‌اش دوباره همان رفتار بد را از خود بروز دهد، مدت زمان بن شدنش، افزایش می‌یابد.

یکی از نگرانی‌هایی که درمورد سیستم گزارش‌دهی وجود دارد، این است که امکان دارد عده‌ای از این سیستم، سوء استفاده کنند و به ارسال گزارش‌های دروغین بپردازند. شرکت بلیزارد برای رفع این نگرانی‌ها اعلام کرده است: « جریمه‌ها تنها برای گزارش‌های تایید شده، اعمال خواهند شد». با این تفاسیر به نظر می‌رسد که مسئولان بلیزارد، کورکورانه به گزارشات بازیکنان پاسخ نخواهند داد و تحقیقاتی را در این باره به عمل خواهند آورد.

همانطور که احتمالا باخبر هستید، به تازگی بازی Overwatch بروزرسانی جدیدی را برای ماه جولای دریافت کرده است. برای مشاهده‌ی موارد این بروزرسانی، به این لینک، مراجعه کنید، اما مهم‌ترین خبری که در این چند وقت اخیر از این بازی منتشر شده است، مربوط به اعلام تاریخ انتشار نسخه‌ی فیزیکی Overwatch: Game of the Year Edition می‌شود که دقیقا یک روز بعد از ورود Doomfist به سرورهای اصلی بازی، منتشر خواهد شد (فردا). این نسخه از بازی، شامل تعدادی اسکین (Skin) برای شخصیت‌های مختلف و موارد دیگر می‌شود.

عنوان Overwatch در تاریخ ۲۴ مه سال ۲۰۱۶ به انتشار رسیده است و از آن به عنوان یکی از موفق‌ترین بازی‌های آنلاین چند سال اخیر، نام برده می‌شود. این بازی هم‌اکنون برروی سه پلتفرم پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

منبع متن: gamefa