گزارش: Fortnite عملکرد بهتری برروی Xbox One دارد

همانطور که می‌دانید بازی Fortnite، از استودیوی Epic Games هم‌اکنون بصورت دسترسی زود‌هنگام برای همه برروی Xbox One،‌PC و PS4 قابل خریداری می‌باشد. حال به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamingbolt، سایت Digital Foundry به نسخه‌های کنسولی دست‌یافته است و عملکرد آن‌ها را تست و مقایسه کرده است.

زمانی که این عنوان را که با Unreal Engine 4 ساخته شده است برروی PS4 و PS4 Pro تست کردند، مشکلاتی مانند استاتر و مشکلات مربوط به فریم‌ریت در بازی وجود داشت. در این دو کنسول، Frame Pacing برابر با 100 میلی‌ثانیه بود.  در حالی که هردو نسخه با رزولوشن 1080p اجرا می‌شدند، اما PS4 تا نرخ‌فریم 20 افت فریم داشت و PS4 Pro ، به نرخ فریم هدف یعنی 30 نزدیک‌تر بود.

نسخه‌ی Xbox One اما، علیرغم اجرا با رزولوشن 900p، نرخ  Frame Pacing برابر با 33 میلی‌ثانیه بود و نرخ‌فریم آن نیز 30 بود و در هنگام افت‌فریم‌ها فاصله‌ی زیادی با نرخ‌فریم هدف نداشت.

با توجه به این گزارش، فعلا در این موقعیت، Xbox One بهترین کنسول برای تجربه‌ی Fortnite می‌باشد. البته باید گفت که فعلا در دسترسی‌ زود‌هنگام می‌باشد پس قطعا بهینه‌سازی ادامه خواهد داشت.

منبع متن: pardisgame