امروز، طی کنفرانس مالی شرکت الکترونیک آرتز که برای اولین سه ماهه سال مالی ۲۰۱۸ برگزار شده بود، مدیر اجرایی این شرکت، یعنی آقای اندرو ویلسون ( Andrew Wilson) و مدیر مالی شرکت، یعنی آقای بلیک یورگنسن ( Andrew Wilson) در مورد وضعیت فعلی ساخت بازی با موتور گرافیکی نام آشنا و قدرتمند فراست‌بایت صحبت کردند و […]

الکترونیک آرتز: ۱۲ بازی با موتور فراست‌بایت در حال ساخت است

امروز، طی کنفرانس مالی شرکت الکترونیک آرتز که برای اولین سه ماهه سال مالی ۲۰۱۸ برگزار شده بود، مدیر اجرایی این شرکت، یعنی آقای اندرو ویلسون ( Andrew Wilson) و مدیر مالی شرکت، یعنی آقای بلیک یورگنسن ( Andrew Wilson) در مورد وضعیت فعلی ساخت بازی با موتور گرافیکی نام آشنا و قدرتمند فراست‌بایت صحبت کردند و اطلاعات جالبی را در اختیار ما قرار دادند.

طبق اطلاعات منتشر شده در کنفرانس سه ماهه اول مالی ۲۰۱۸ شرکت الکترونیک آرتزف دریافتیم که هم‌اکنون، ۱۲ بازی به وسیله موتور گرافیکی قدرتمند فراست‌بایت در حال ساخت است. پس از این، آقای اندرو ویلسون اشاره کردند که با روند سریع پیشرفت قدرت در دستگاه های مختلف و در کلود، دسته جدیدی از خلاقیت و شکل های عمیق تری از شخصی سازی، دنیا های همه جانبه و خود ساخته، هوش مصنوعی و یادگیری عمیق تری به وجود می‌آید.

برای سال مالی ۲۰۱۹ (از ۱ آپریل ۲۰۱۸ آغاز می‌شود) و پس از آن، ویلسون به بازی اکشن ماجرایی Star Wars اشاره می‌کند که به وسیله کارگردان سابق سری آنچارتد، یعنی خانم Amy Hennig کارگردانی می‌شود. بازی Anthem استودیوی بایوور، یک بازی فیفای جدید نیز که برروی جام جهانی پیش رو تمرکز می‌کند و «بازی عالی» بعدی که در فرانچایز Battlefield است، عناوین دیگر الکترونیک آرتز هستند که هر کدام به شدت مورد انتظار محسوب می‌شوند. اندرو ویلسون همچنین اشاره می‌کند که تمرکز برروی ساخت و تولید عناوین و فرانچایز های جدید برروی همه پلتفرم ها به مانند سابق وجود خواهد داشت.

در قسمتی دیگر ویلسون به نکته جالبی اشاره می‌کند و می‌گوید که موتور فراست‌بایت، نسبت به دیگر موتور های بازی‌سازی، با سرعت بیشتری پیشرفت می‌کند زیرا سازندگان بسیاری در حال کار و توسعه به وسیله آن هستند و بازی‌های جدیدی را همزمان با هم تولید می‌کنند.

آقای یورگنسن نیز در این کنفرانس مالی صحبت های جالبی را ارایه کرد؛ ایشان توضیح دادند که شرکت الکترونیک آرتز حدود ۱۰۰ کارمند جدید را برای استودیوی Motive جذب کرده است؛ استودیویی که در مونترئال و به سرپرستی خانم جید ریموند (Jade Raymond) کار و فعالیت می‌کند. یورگنسن در ماه گذشته به صورت شخصی از این استودیو دیدن کرد و فکر می‌کند که استودیوی Motive، ضمیمه جدید و شگفت انگیزی به مجموعه الکترونیک آرتز است. ما همچنین دریافتیم که تیم BioWare Montréal نیز به استودیوی Motive منتقل شده‌اند و این دو استودیو، حال، در کنار یکدیگر به فعالیت می‌پردازند.

ویلسون به عنوان پایان بندی، در مورد فناوری واقعیت مجازی توضیح داد. ایشان این گونه توضیح دادند که از آن جایی که هنوز فناوری واقعیت مجازی و بازار آن به یکی-دو سال دیگر برای تبدیل شدن به یک بازار و فرصت بزرگ، زمان نیاز دارد، شرکت، اخبار زیادی برای اشتراک گذاری در رابطه با واقعیت مجازی ندارد. الکترونیک آرتز، قابلیت های اصلی واقعیت مجازی را در موتور فراست‌بایت فعال کرده و آن ها در حال هل دادن مرز ها و دست و پنجه نرم کردن با این فناوری هستند؛ به عنوان مثال آن ها می‌خواهند بدانند که تجربه یک بازی ورزشی یا یک بازی شوتر اول شخص یا یک بازی اکشن ماجرایی به صورت واقعیت مجازی به چه گونه ای خواهد بود.

آقای ویلسون عقیده دارد که فناوری AR یا واقعیت افزوده، جذابیت بیشتری دارد. او در مورد پوشش اطلاعات در موبایل، کنسول یا رایانه‌های شخصی صحبت می‌کند و این که داده‌های هندسی یا داده‌های گیم‌پلی یا داده‌های دوستان می‌توانند به این صورت نمایش داده شوند و در واقع تجربه بهتری از گیم‌پلی نصیب بازی‌باز شود. ویلسون فکر می‌کند که در آینده بیشتر از این موضوعات خواهیم دید. تیم خلاقیت شرکت الکترونیک آرتز در حال تفکر است که در طول روز، بازی‌بازان چه داده‌هایی را در زندگی روزمره مرور می‌کنند و می‌خواهند در دنیای واقعیت افزوده آن ها را داشته باشند. این ایده می‌تواند بسیار جالب باشد و به نظر می‌رسد که باید در سال های آینده منتظر فعالیت الکترونیک آرتز در این زمینه باشیم.

منبع متن: gamefa