پیش‌بینی وضعیت آینده صنعت بازی بیش از پیش سخت شده است. هیچگاه فکر نمی‌کردیم که عناوینی که به‌رایگان و یا با بهای کمی می‌خریدیم، در آینده بخش عمده‌ای از درآمدها را تشکیل دهند. اکنون سوالی که پیش می‌اید این است که تاثیر  کنسول‌های PS4 Pro و Xbox One X بر صنعت بازی چه خواهد بود؟

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، اخیرا این وبسایت مصاحبه‌ای با رئیس و بنیان‌گذار موسسه deltaDNA آقای مارک رابینسون انجام داده است. لازم به ذکر است که کار اصلی این موسسه بررسی داده‌ها (داده‌کاوی) و تحلیل بازار صنعت بازی است. از آقای رابینسون پرسیده شد که به نظر شما Project Scorpio (که هم‌اکنون با نام Xbox One X شناخته می‌شود) و PS4 Pro چگونه در بازار جای خواهند گرفت؟ وی پاسخ داد:

"اگر از منظر بازی‌های رایگان (F2P) به این موضوع نگاه کنیم، کنسول‌های ارتقا یافته با قدرت سخت‌افزاری بیشتر به خودی خود خوب هستند چرا که می‌دانیم کنسول‌های با سخت‌افزار بهتر، سریع‌تر جایگزین و به فروش خواهند رسید. این یک حرکت قابل پیش‌بینی است که مشابه آن را در بازار موبایل می‌بینیم."

اما سوال اینجاست که تفاوت بین بازی‌های رایگان PC و کنسول چه خواهد بود؟ در حالی که این عناوین به خوبی بروی پلتفرم PC گسترش یافته‌اند اما برعکس این داستان برای کنسول‌ها صادق است و این تفاوت‌ها چه تاثیری بر سازندگان بازی‌ها خواهد داشت؟

رابینسون گفت: "اگر به خوبی به آن نگاه کنید متوجه می‌شوید که در عمل برای سازندگان فرقی نمی‌کند که پلتفرم مقصدشان PC باشد یا کنسول. نکته کلیدی در اینجا این است که سازندگان یک بازی در ابتدای ساخت باید در مورد رایگان یا غیررایگان بودن بازی هم‌نظر باشند. همچنین باید به نوع تعامل هر بازیکن با بازی و نحوه بازی‌کردن هر بازیکن توجه کنید تا با درنظر گرفتن این موارد، پرداخت‌های درون بازی را به‌گونه‌ای طراحی کنید که باهم در تضاد نباشند."

در حالی که کنسول Xbox One X در 16 آبان به بازار عرضه می‌شود، شایعه‌هایی وجود دارند که زمان عرضه کنسول بعدی سونی یعنی PS5 را چند سال بعد اعلام می‌کند. ظاهرا قرار است همراه با این کنسول عناوین AAA بیشتری با پرداخت درون برنامه‌ای منتشر شود تا سازندگان بتوانند به شناخت کافی از بازار عناوین رایگان دست پیدا کنند. به نظر زمان خوبی برای گیمرها فراهم شده است.

نظر شما در این مورد چیست؟

منبع متن: pardisgame