به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dsogaming، ساعاتی پیش شرکت Electronic Arts نتایج گزارش مالی سه‌ماهه نخست سال خود را اعلام کرد. این گزارش مربوط به سه‌ماهه نخست سال مالی است که در تاریخ 30 ژوئن (9 تیرماه) پایان یافته است. بر طبق این گزارش عنوان Battlefield 1 در پایان سه‌ماهه نخست سال مالی، بیش از 21 میلیون بازیکن داشته است. تعداد بازیکنان فعال عنوان The Sims 4 در پلتفرم PC نیز نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

رئیس Electronic Arts آقای اندرو ویلسون (Andrew Wildson) در این مورد گفت:

"این سه‌ماهه بسیار برایمان پررونق بود و باعث شد که تعداد بازیکنان بهترین سری بازی‌های ما مانند Battlefield, EA Sport , Star Wars و The Sims افزایش یابد و به نوبه خود موجب شد تا بخش کسب‌و کار دیجیتالی شرکت بیش از پیش گسترش پیدا کند. تا  به اینجا موفق بوده‌ایم و قصد داریم سال مالی جاری را با خلق عناوین بدیع و ناب ادامه دهیم و با گسترش رقابت جهانی، بازیکنان بیشتری به تجربه عناوین خود دعوت کنیم که خود باعث رشد EA خواهد شد."

رئیس بخش مالی EA آقای بلیک جورجنسن (Blake Jorgensen) نیز اضافه کرد:

"شروع سال مالی بسیار خوبی داشته‌ایم که دلیل اصلی آن سرویس‌های (بازی‌های) آنلاین است. برای اولین بار است که نقدینگی بخش عملیاتی شرکت در یک سه‌ماهه ، به بیشترین میزان خود رسیده است و این نشان می‌دهد که سرویس‌های آنلاین چقدر با اهمیت هستند و در آبنده بر نوع کسب‌و کارمان تاثیرگذار خواهند بود. با توسعه عناوین جدید و مبتی بر شبکه، سعی داریم تا سودآوری را به همین منوال ادامه دهیم."

در ادامه EA با ارایه گزارش‌هایی نشان داد که فروش بخش PC نسبت به مدت مشابه در سال قبل 34 درصد رشد داشته است. در سه‌ماهه نخست سال مالی قبل، فروش کل پلتفرم PC مبلغی معادل 179 میلیون دلار بوده است که در سال جاری به مبلغ 240 میلیون دلار افزایش یافته است.

البته باید توجه داشت که این فروش بسیار کمتر از میزان مجموع فروش دو پلتفرم Xbox One و PS4 است. مجموع میزان فروش این دو پلتفرم مبلغی حدود 974 میلیون دلار است که این نکته را روشن می‌سازد که میزان فروش هر کدام به تنهایی نیز بیش از PC بوده است.

نظر شما در این مورد چیست؟

منبع متن: pardisgame