جالب است بدانید که این آمار در حالی منتشر شده که تعداد کاربران PSN در سه ماهه‌ی اخیر چهار میلیون کاهش یافته است. از طرفی این آمار فقط به این معنی نیست که بازار گسترده‌تری برای بازی‌ها به صورت دیجیتالی وجود دارد بلکه با روی آوردن بیشتر بازیکنان حال حاضر به این شیوه از خرید، این امکان وجود دارد که این امر بر انتشار بازی‌های آینده تأثیر بگذارد، زیرا بسیاری از ناشران و استودیوها نیز اخیرا ترجیح داده‌اند از عرضه‌ی فیزیکی بازی‌های خود خودداری کنند. در هر صورت عرضه‌ی بازی‌های روی دیسک‌های بلوری و ارسال آن به مناطق مختلف نیز هزینه‌های خود را دارد.

به طور دقیق‌تر، فروش بازی‌هایی که به صورت دیجیتالی روی کنسول‌های پلی‌استیشن خریداری می‌شوند، ۷۹ درصد از فروش کل آن‌ها محسوب می‌شو که بالاترین درصدی است که در آمار منتشر شده توسط سونی ارائه شده است. این آمار و ارقام از فروش بازی‌ها در بازه‌ی زمانی ۱ آوریل (۱۲ فروردین) تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ (۹ تیر) به دست آمده است. این بدان معناست که فروش بازی‌های موفق اخیر نظیر Stray در آمار منتشر شده لحاظ نشده است. در ادامه آمار فروش بازی‌ها حتی در سال ۲۰۲۱ نیز آمده است.

آمار فروش بازی در پلی‌استیشن

با این حال، گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که سرویس‌های پلی‌استیشن پلاس اکسترا و پریمیوم همچنان منجر به افزایش مشترکین یا حتی کاربران فعال ماهانه نشده‌اند. گفتنی است در حالی که این سرویس یک میلیون مشترک نسبت به این زمان در سال گذشته افزایش داشته است، در ماه‌های اخیر کاهش جزئی داشته و باید دید که آیا پلی‌استیشن پلاس در رقابت با سرویس گیم‌ پس در بلند مدت چه عملکردی از خود نشان خواهد داد.

در نهایت آمار منتشر شده قطعا برای بازیکنانی که ترجیح می‌دهند بازی‌ها را به صورت فیزیکی بخرند چندان خوشایند نیست، زیرا صنعت بازی و بازار آن بیشتر به سمت حوزه‌ی دیجیتال در حال حرکت است. سونی نیز نسخه‌ای از پلی‌استیشن ۵ را بدون درایو نوری عرضه کرده و باید دید که آیا در نسل بعد نیز شاهد کنسول‌هایی هستیم که از دیسک پشتیبانی می‌کنند یا خیر.

منبع: Push Square

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته ۸۰ درصد فروش بازی‌های پلی‌استیشن به صورت دیجیتالی است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala