مجموعه ندای وظیفه (Call of Duty) را می‌توان مهم‌ترین اثر اکتیویژن دانست. این مجموعه سابقه بسیار زیادی داشته و طرفداران زیادی هم در سرتاسر جهان دارد. به همین دلیل اگر انحصاری شود سونی آسیب زیادی خواهد داد. حال در بیانیه‌ی اخیر، مایکروسافت اعلام کرده که ساخت یک عنوان انحصاری از مجموعه ندای وظیفه اصلاً سودآور نخواهد بود.

ندای وظیفه مایکروسافت

در حال حاضر بازسازی بازی جنگاوری مدرن ۲ (Modern Warfare 2) در دست ساخت است.

مایکروسافت اعلام کرده که ساخت یک عنوان انحصاری ندای وظیفه هزینه زیادی خواهد داشت. همینطور اینکه قطعاً کاربران جدیدی را جذب خواهد کرد اما آنقدر نیستند که بتواند ضرر وارد شده به شرکت را جبران کند. اینکه هزینه‌های بازی انحصاری دقیق چه مواردی هستند، هنوز اعلام نشده است.

شرکت سونی در گذشته اعلام کرده بود که نگران این خرید است. به دلیل اینکه امکان دارد روی میزان فروش دستگاه‌های این شرکت تأثیر بگذارد. این نگرانی کاملاً بی دلیل است برای اینکه مایکروسافت همچنان به عرضه عناوین اکتیویژن و بلیزارد روی کنسول‌های رقیب ادامه خواهد داد.

بحث اصلی اینجاست که ندای وظیفه به خودی خود یک سبک و عنوان مجزا است. به همین دلیل بازار مخصوص خود را داشته و از عناوین دیگر جداست. از طرفی اهمیت بسیار بالایی هم برای گیمرها دارد. در بیانیه مایکروسافت گفته شده که رقابت در مورد مجموعه ندای وظیفه بسیار زیاد است. به همین علت نسبت به موارد دیگر ارزش بالاتری دارد.

با توجه به موارد ذکر شده، بازی‌های ندای وظیفه روی چندین پلتفرم عرضه خواهند شد و به صورت انحصاری نخواهند بود. مخصوصاً اینکه استراتژی تجارت مایکروسافت به این شکل نیست که دسترسی گیمرها را به یک بازی کم کند.

منبع: Gamesindustry.biz

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته ایکس‌باکس: انحصاری کردن کال آو دیوتی به ضررمان تمام می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala