مهم‌ترین نکته در مورد بازی سه امید این است که تنها یک بازی معمولی با پوشش نماد آتش نیست. بلکه یک عنوان واقعی از مجموعه نماد آتش است. شما می‌توانید دشمنان خود را به سمت آسمان پرتاب کرده و به آن‌ها ضربه بزنید. در اصل این بازی به عنوان یک داستان جانبی (Spin Off) ساخته شد ولی آنقدر با کیفیت بود که حس یک دنباله را به کاربر می‌داد. توجه سازندگان به جزئیات بسیار زیاد بوده و همین باعث شده تا یکی از بهترین عناوین از مجموعه نماد آتش باشد.

سه امید یک بازی موسو ساده نیست

بازی جنگجویان نماد آتش سه امید

به طور کلی انیمیشن‌های این سبک بسیار خاص است.

بازی قبلی مجموعه نماد آتش، سه خانه (Three Houses) نام داشت. بازی سه امید تنها یک دنباله ضعیف از آن نیست بلکه یک داستان جانبی قدرتمند است. کاراکتری که شما در سه خانه کنترل می‌کردید، بایلث (Byleth) نام داشت. حال در بازی سه امید این کاراکتر به عنوان شخصیت بد داستان شناخته می‌شود. شما نقش یک کاراکتر را در سه امید بازی خواهید کرد که قصد دارد از بایلث انتقام بگیرد. یکی نکات جالب سه امید این است که نسبت به سه خانه بسیار خشن‌تر برخورد می‌کند.

مبارزه در سه امید اهمیت زیادی دارد

در سه خانه شما توسط بازی آموزش می‌بینید که چگونه مبارزه کنید. این در صورتی است که در سه امید شما به طور مستقیم وارد مبارزه می‌شوید. هر کاراکتر در بازی سه امید داستان مخصوص خود را داشته و ویژگی‌های خاص خود را دارد. میان کاراکترها مکالمات خاصی هم وجود دارند. این مکالمات باعث می‌شوند تا شما بیشتر از داستان بازی مطلع شوید. از طرفی بسیار خوب هم ساخته شده‌اند. به این صورت که شما خسته نخواهید شد و قطعاً به این گفت و گوها توجه خواهید کرد.

بازی جنگجویان نماد آتش سه امید

مبارزات در این بازی بسیار اهمیت داشته و به شما حس قدرتمند بودن را می‌دهد.

آزادی عمل شما در بازی سه امید بسیار زیاد است. همانطور که شما در بازی بیشتر پیش می‌روید، امکانات بیشتری برای شما باز شده و تنوع بازی همواره حفظ می‌شود. باز شدن امکانات جدید به شما اجازه می‌دهد تا توانایی‌های مناسب با طرز بازی خود را انتخاب کنید. سپس به آن طریق که دوست دارید مبارزه خواهید کرد.

مانند بسیاری از عناوین سبک موسو، مبارزات در بازی سه امید به شکلی طراحی شده‌اند که شما حس قدرت داشته باشید. دشمنان به اطراف پرتاب می‌شوند و یکی پس از دیگری نابود می‌شوند. حال این موضوع نکته بدی نیست. به دلیل اینکه لذت بازی را چندین برابر می‌کند. مخصوصاً اگر شما پس از اتمام یک بازی سخت سمت عنوان سه امید آمده باشید. شما برای مبارزه ابزار بسیار زیادی هم در دسترس دارید. به همین دلیل از مبارزه خسته نخواهید شد. تنوع سلاح‌ها نیز بسیار زیاد بوده و هر کدام با مورد دیگر تفاوت زیادی دارد.

قابلیت مردن شخصیت‌ها بازی تجربه شما را در سه امید تغییر می‌دهد

یکی از قابلیت‌های مهم بازی نماد آتش: سه امید، پرمادث (Permadeath) است. اگر شما سختی بازی را به نهایت آن برسانید این قابلیت برای شما باز خواهد شد. پرمادث به این صورت است که از جایی میان بازی اگر کاراکتر شما بمیرد، داستان کلی بازی تحت تأثیر آن قرار خواهد گرفت. به طور کلی مردن در سه امید بسیار دشوار است به دلیل اینکه شما به راحتی می‌توانید لول کاراکتر خود را بالا برده و از طرفی دسترسی به موارد افزاینده جان زیاد است. با اینحال این استرس باعث خواهد شد تا لذت بازی چندین برابر شود.

در بازی سه امید شما می‌توانید افرادی که شکست داده‌اید را تحت فرمان خود در بیاورید. سپس این افراد نیز می‌توانند توسط شما کنترل شوند. با اینحال اینکه شما یک کاراکتر را از دست بدهید حس بدی را به شما القا خواهد کرد. مخصوصاً اینکه داستان بازی به طور کامل تغییر خواهد کرد.

بازی جنگجویان نماد آتش سه امید

دیالوگ در این بازی بسیار اهمیت داشته و به همین دلیل کیفیت بالایی هم دارد.

به طور کلی روند بازی سه امید این است که شما به مبارزه رفته و امتیاز کسب می‌کنید. سپس به مرکز بازگشته و لول خود را بالا می‌برید. در این میان در برخی مأموریت‌ها شرکت کرده تا ارتباطتان با کاراکترهای دیگر بهتر شود. از طرفی می‌توانید با تمرین کردن توانایی‌های جدید پیدا کنید و همین باعث می‌شود ارتقاء کاراکتر شما راحت‌تر از بقیه عناوین این سبک باشد.

بازی سه امید می‌تواند خسته کننده شود

تنها نکته منفی بازی سه امید این است که پس از مدتی خسته کننده می‌شود. البته این ایراد اکثر عناوین سبک موسو است. در اصل پس از ۲۰ ساعت تجربه این بازی شما از سه امید خسته خواهید شد. به دلیل اینکه شما متوجه می‌شوید که یک کار را باید چندین بار انجام دهید. با اینحال تا این نقطه سه امید بسیار لذت بخش بوده و اصلاً حوصله سر بر نیست.

بازی نماد آتش: سه امید یکی از عناوین بسیار خاص است. شما باید طرفدار مجموعه نماد آتش باشید تا به طور کامل از آن لذت ببرید. از طرفی این عنوان یکی از بهترین‌ها در سبک موسو است. همینطور اینکه عملکرد آن روی کنسول نینتندو سوییچ بسیار روان و خوب بوده که در این مدت ما شاهد عناوین کمی هستیم که اینگونه روی این کنسول دوست داشتنی اجرا شوند. پس اگر طرفدار سبک موسو هستید یا اینکه به مجموعه نماد آتش علاقه دارید، سه امید را تجربه کنید.

منبع: Culturedvultures.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته بازی Fire Emblem Three Hopes بهترین نقطه ورود به سری Warriors است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala