در گذشته و در سال ۲۰۱۹ با تیزر قابل بازی گوتیک (Gothic Playable Teaser) تیم توسعه‌دهنده‌ی این اثر سعی کرد چشم‌اندازی از اینکه تجربه‌ی بازی گوتیک بازسازی شده چه حسی خواهد داشت، به ما ارائه کند. با این حال، در سال گذشته بود که ما متوجه شدیم که واقعاً قرار است یک بازسازی کامل برای این بازی عرضه شود.

در واقع، روند توسعه‌ی بازی کمی متفاوت بوده است. بعد از آن طرح اولیه‌ای که تی‌اچ‌کیو نوردیک (THQ Nordic) در سال ۲۰۲۰ عرضه کرد، از بازیکنان پرسید که آیا از این نمونه‌ی اولیه خوششان آمده است که تی‌ا‌چ‌کیو نوردیک را مجاب به ادامه‌ی توسعه‌ی بازی کند یا نه. همان‌طور که انتظار می‌رفت، طرفداران اعلام کردند که از آن خوششان آمده و خواهان ساخت بازسازی کامل بازی هستند و به همین خاطر تی‌اچ‌کیو نوردیک هم به توسعه‌ی بازی ادامه داد.

بیشتر بخوانید: گوتیک چگونه بازی‌های جهان‌باز را از گرداب تکرار نجات می‌دهد؟

در حالی که هنوز هیچ تریلری از گیم‌پلی بازی ندیده‌ایم، توسعه‌دهندگان مشتاق بوده‌اند که جلوه‌های بصری بهبود‌یافته این نسخه‌ی بازسازی‌شده را به نمایش بگذارند. همان‌طور که در تریلر جدید مشخص است، این قطعاً یک بازسازی کامل از بازی اصلی گوتیک است که با گرافیک، مدل‌ها و نورپردازی مدرن کامل شده است تا ظاهری امروزی به این بازی  بدهد که نسخه‌ی اصلی آن در سال ۲۰۰۱ عرضه شده است.

gothic remake

دقیقاً مشخص نیست که این بازسازی تا چه حد به نسخه‌ی اصلی این بازی نقش‌آفرینی وفادار خواهد بود اما برخی از تصاویر از قبل برای طرفداران آشنا به نظر می‌رسند. بنابراین ممکن است تی‌اچ‌کیو به دنبال تغییرات زیاد نباشد. با این حال، صفحه استیم بازی اذعان می‌کند که تغییراتی در راه است. در بخشی از این توضیحات اعلام شده است که «سیستم رزمی مدرن‌سازی شده‌ای وجود خواهد داشت که مقدمات اولیه سیستم جنگی نسخه اصلی را به عصر مدرن می‌برد». باید صبر کرد و دید که خروجی آن به چه صورتی خواهد بود.

بازخوردها نسبت به این تریلر غالباً مثبت بوده است و طرفداران آرامش خاطر پیدا کرده‌اند که توسعه‌دهندگان ریشه‌های بازی را فراموش نکرده‌اند. در واقع، یکی از طرفداران فکر می‌کند که می‌تواند برخی از صداهای مشابه را از صداهای نسخه‌ی اصلی بشنود که نشانگر توجه شگفت‌انگیز به جزئیات است.

بیشتر بخوانید: گوتیک چگونه اکتشاف کردن را به تجربه‌ای تاثیرگذار تبدیل می‌کند

نکته‌ی جالب اینجاست که اگرچه تی‌اچ‌کیو نوردیک توسعه‌دهندگان اصلی گوتیک یعنی Piranha Bytes را در سال ۲۰۱۹ خریداری کرد، اما بازسازی گوتیک در عوض توسط استودیوی جدیدی به نام Alkimia Interactive در حال توسعه است.

متأسفانه، این با تاریخ انتشار یا حتی ایده‌ی مبهمی را از زمانی که می‌توانیم انتظار این بازسازی را داشته باشیم، ارائه نکرد. با این حال، ما از قبل می‌دانیم که این بازی روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/ اس و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد. ظاهراً بازی برای کنسول‌های نسل قبل منتشر نخواهد شد.

منبع: The Gamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته نگاهی تازه به بازسازی گوتیک ۱ بعد از دو سال؛ تریلر جدید بازی منتشر شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala