انویدیا (Nvidia) و ای‌ام‌دی (AMD) هر دو در این چند سال پیشرفت زیادی در زمینه کارت‌های گرافیکی کردند. از ارائه ری تریسینگ (Ray Tracing) گرفته تا استفاده از رم بافرهای بهتر همگی باعث شدند تا کارت‌های گرافیکی از همیشه قوی‌تر شوند. از سال ۲۰۲۰ دسترسی افراد به کارت‌های گرافیکی کمتر شد. دلیل اصلی آن هم کمبود مواد نیمه رسانا بوده و به همین دلیل ارزش این قطعات از همیشه بیشتر شده است.

حال ممکن است شما به یکی از این کارت‌ها دسترسی داشته باشید. اگر بخواهید از تمام توان آن استفاده کنید باید از عناوین سنگین و زیبا استفاده کنید. اینجاست که این لیست ما می‌تواند برای شما کاربردی باشد. بازی‌هایی که اینجا به شما معرفی می‌کنیم همگی از لحاظ بصری بسیار زیبا هستند. جزئیات در همه به دقت ساخته شده و قرار است حسابی به سیستم شما فشار بیاورند. پس با ما همراه باشید.

اساسینز کرید والهالا (Assassin’s Creed: Valhalla)

سازنده: یوبیسافت
سال عرضه: ۲۰۲۰

بهترین بازی گرافیکی

قسمت شمال بریتانیا هرگز به این زیبایی نبوده است! اساسینز کرید والهالا یکی از بهترین عناوین از لحاظ گرافیکی است. طراحی بازی به شدت خوب بوده و از طرفی بازی گیم‌پلی جذابی هم دارد. همینطور اینکه والهالا یک عنوان جهان باز است. به همین دلیل جزئیات در این بازی به طور کامل رعایت شده و گشت و گذار در این بازی بسیار لذت بخش است. یکی از نکات جالب والهالا طراحی رعد و برق است که بسیار زیبا ساخته شده است.

والهالا از تمام قابلیت‌های کارت‌های جدید گرافیکی استفاده نمی‌کند. برای مثال در این بازی ری تریسینگ وجود ندارد. با اینحال همچنان یک بازی سنگین است. بسیاری از کارت‌های قدیمی دیگر نمی‌توانند این بازی را به راحتی اجرا کرده و نیاز به کارت‌های جدید برای یک تجربه لذت بخش از والهالا است.

بتلفیلد ۵ (Battlefield 5)

سازنده: دایس (Dice)
سال عرضه: ۲۰۱۸

بهترین بازی گرافیکی

بتلفیلد ۵ جدیدترین عنوان از این مجموعه نیست. با اینحال به دلیل اینکه ۲۰۴۲ عملکرد بسیار بدی داشت، ما این بازی را پیشنهاد می‌کنیم. از لحاظ بصری بتلفیلد ۵ به شدت زیباست. نقشه‌های بازی بسیار بزرگ بوده و جزئیات بالایی دارند. همینطور اینکه این بازی از ری‌تریسینگ هم بهره می‌برد که همین باعث می‌شود زیبایی بازی دو چندان بشود. مبارزات در بتلفیلد ۵ بسیار حساس و دقیق هستند. به همین دلیل دیدن هر صحنه مبارزه در این بازی شما را مجذوب خواهد کرد.

اگر کارت گرافیکی شما چندان قوی نیست، نگران نباشید. با استفاده از سیستم DLSS انویدیا می‌توانید نرخ فریم خوبی را دریافت کنید. همینطور اینکه از لحاظ بصری هم بازی افت خاصی نخواهد داشت. اجرای این بازی با نرخ فریم بالا نیازمند یک کارت بسیار قوی نیست. با اینحال سعی کنید تا با فریم بالا بتلفیلد ۵ را تجربه کنید. به دلیل اینکه یک عنوان شوتر رقابتی است.

کنترل (Control)

سازنده: رمدی (Remedy)
سال عرضه: ۲۰۱۹

بهترین بازی گرافیکی

بازی کنترل را می‌توان یکی از بهترین عناوین برای استفاده از قابلیت ری تریسینگ دانست. در اصل بسیاری از افراد معتقدند که این بازی تنها برای نشان دادن این قابلیت ساخته شد. فضای بازی کنترل بسیار خاص است. از طرفی خود بازی نیز بسیار جالب است. صرفه نظر از جلوه‌های بصری گیم‌پلی خاص این بازی که مانند عناوین دیگر رمدی بسیار متمایز است نشان می‌دهد که این شرکت به دنبال خلاقیت است.

از لحاظ بصری کنترل بسیار جالب ساخته شده است. نورپردازی بازی بسیار دقیق بوده و همین باعث می‌شود افزودن ری تریسینگ باعث شود تفاوت زیادی در آن بوجود بیاید. دنیای کنترل یک جهان عادی نیست. زمین و محیط بازی دائماً تغییر کرده و سطوح بازی مدام عوض می‌شوند. کنترل یک عنوان بسیار خاص است اما از لحاظ گرافیکی یک سر و گردن از بسیاری از بازی‌های سوم شخص دیگر بالاتر است.

سایبرپانک ۲۰۷۷ (Cyberpunk 2077)

سازنده: سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red)
سال عرضه: ۲۰۲۰

cyberpunk 2077

سایبرپانک یکی از بدترین عرضه‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی را داشت. این بازی در ابتدا پر از ایراد و باگ بوده و حتی با گذشت بیش از ۱ سال و نیم همچنان هم مشکل دارد. با اینحال اگر از ایرادهای این بازی صرف نظر کنید، سایبرپانک یکی از غنی‌ترین دنیا‌های بازی‌ها را دارد. به همین دلیل است که با جزئیات زیادی که دارد به کارت گرافیکی شما فشار زیادی وارد خواهد کرد. بازی به طور کلی چندان بهینه نیست با اینحال از لحاظ بصری بسیار زیبا است.

سایبرپانک از عناوینی است که به خوبی قابلیت ری تریسینگ را نشان می‌دهد. از طرفی با دنیای شلوغی که دارد تفاوت گرافیکی بسیار مشهود است. شهر شب (Night City) بسیار زیبا طراحی شده و یک آینده بسیار تاریک را نشان می‌دهد. با اینحال ایرادات این بازی ممکن است تجربه شما را خراب کند. برای لذت بردن از بازی سایبرپانک شما به میزان زیادی چشم پوشی نیاز دارید.

دایینگ لایت ۲ (Dying Light 2)

سازنده: تکلند (Techland)
سال عرضه: ۲۰۲۲

بهترین بازی گرافیکی

مانند سایبرپانک، دایینک لایت ۲ هم عرضه چندان قدرتمندی نداشت. با اینحال از لحاظ بصری دایینگ لایت یکی از بهترین عناوین ترسناک موجود است. دنیای این بازی پر از زامبی‌های ترسناک بوده و این موجودات هم به بهترین نحو طراحی شده‌اند. دو مورد وجود دارند که باعث می‌شوند دایینگ لایت ۲ بیش از عناوین دیگر زیبا شود. اول اینکه این بازی به حالت اول شخص است. دوم اینکه دایینگ لایت ۲ دارای سیستم پارکور بسیار خوب است. این دو مورد باعث می‌شوند تا تجربه این بازی بسیار لذت بخش باشد.

یکی از نکات مهم دایینگ لایت ۲ این است که بدون ری تریسینگ هم زیباست. به همین دلیل اگر کارت گرافیکی شما توانایی اجرای این بازی را ندارد، می‌توانید ری تریسینگ را خاموش کنید. دایینگ لایت ۲ یک عنوان جهان باز با جزئیات بسیار است. به همین دلیل شما نباید انتظار یک عنوان سبک را از آن داشته باشید.

فارکرای ۶ (Far Cry 6)

سازنده: یوبیسافت
سال عرضه: ۲۰۲۱

بهترین بازی گرافیکی

بازی فارکرای ۶ شاید از لحاظ داستانی بهترین عنوانی نباشد که شما تجربه کرده‌اید. با اینحال از لحاظ بصری وضع کاملاً متفاوت است. جزیره یارا (Yara) که این بازی در آن جریان دارد به شدت زیبا بوده و جزئیات بسیار زیادی دارد. فارکرای ۶ به راحتی کارت گرافیکی شما را به چالش کشید و برای اینکار عذر خواهی نمی‌کند. این بازی به سبک جهان باز بوده و به همین دلیل شما می‌توانید در یارا به گشت و گذار بپردازید.

کارت‌های گرافیکی کمی هستند که بتوانند از پس اجرای فارکرای ۶ با رزولوشن ۱۴۴۰p و نرخ فریم ۶۰ بر بیایند. به همین دلیل است که این بازی از لحاظ گرافیکی سنگین است. تنها مشکل اینجاست که ری تریسینگ در فارکرای ۶ چندان قدرتمند نیست. با اینحال می‌توانید آن را روشن کرده و از تجربه بازی لذت ببرید.

هیتمن ۳ (Hitman 3)

سازنده: IO Interactive
سال عرضه: ۲۰۲۱

بهترین بازی گرافیکی

هیتمن ۳ را می‌توان بهترین عنوان از این مجموعه دانست. بازی گیم‌پلی بسیار خوبی داشته و از طرفی از لحاظ گرافیکی نیز قوی است. هیتمن ۳ به صورت مرحله‌ای است. هر مرحله دارای ویژگی‌ها خاص خود بوده و بسیار متنوع هستند. از طرفی نقشه‌های هیتمن ۳ بسیار دقیق ساخته شده تا شما بتوانید با جزئیات کامل در آن‌ها گشت و گذار کنید. هیتمن ۳ بهترین تجربه یک قاتل حرفه‌ای بودن را به شما ارائه می‌دهد.

موتور انیمیشن سازی Glacier در هیتمن ۳ قدرت خود را نشان می‌دهد. مخصوصاً اینکه در این مدت رشد زیادی کرده و قدرتمندتر شده است. در حال حاضر هیتمن ۳ دارای سیستم ری تریسینگ نیست. با انیحال قرار است به زودی به این بازی اضافه شود. حتی بدون این سیستم نیز نورپردازی هیتمن ۳ بسیار خوب و دقیق بوده و به همین دلیل است که چندان هم نیازی به ری تریسینگ ندارد!

مترو اگزودوس (Metro Exodus)

سازنده: ۴A Games
سال عرضه: ۲۰۱۹

بهترین بازی گرافیکی

مترو اگزودوس یکی از عناوین قدیمی این لیست است. با اینحال همچنان یکی از زیباترین تصاویر را از یک دنیای آخرالزمانی به ما نشان می‌دهد. اگزودوس برخلاف عناوین دیگر این مجموعه مرحله‌ای نبوده و به صورت جهان باز طراحی شده است. با اینکار شما می‌توانید در دنیای این بازی به گشت و گذار پرداخته و از آن لذت ببرید. هر منطقه این بازی ویژگی‌های خاص خود را داشته و همپی با جزئیات زیادی ساخته شده‌اند.

نکته جالب اینجاست که مترو اگزودوس دارای سیستم ری‌تریسینگ است. این سیستم هم تفاوت زیادی در این بازی ایجاد می‌کند. به همین دلیل روشن کردن آن را به شما توصیه می‌کنیم. اگر کارت گرافیکی شما قدرت زیادی ندارد هم می‌توانید از سیستم DLSS استفاده کرده تا افت عملکردی را حس نکنید.

شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت (Microsoft Flight Simulator)

سازنده: استودیوی آسوبو (Asobo Studio)
سال عرضه: ۲۰۲۰

بهترین بازی گرافیکی

بازی شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت همواره یکی از سنگین‌ترین عناوین موجود بوده است. نسخه جدید از بازی نیز از این قاعده پیروی می‌کند. شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت به شدت از لحاظ گرافیکی سنگین بوده و به دستگاه شما فشار خواهد آورد. اگر شما این شبیه‌ساز پرواز را روی بهترین حالت خود بگذارید، انگار واقعاً در حال سفر هستید. شهر‌های بازی به دقت و با جزئیات کامل ساخته شده تا این سنگین بودن ارزشش را داشته باشد.

شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت یک آزمایش بسیار خوب برای کارت گرافیکی شما است. در حال حاضر شما نمی‌توانید این بازی را با نرخ فریم ثابت در رزولوشن ۴K اجرا کنید. به همین دلیل اگر دستگاه شما بتواند با نرخ فریم ۶۰ این بازی را روی رزولوشن ۱۴۴۰p اجرا کند، بسیار قدرتمند است.

رد دد ریدمپشن ۲ (Red Dead Redemption 2)

سازنده: راکستار (Rockstar)
سال عرضه: ۲۰۱۸

بهترین بازی گرافیکی

بازی رد دد ریدمپشن ۲ از همان زمان عرضه یکی از زیبا‌ترین عناوین ساخته شده بود. این بازی با جزئیات بسیار زیاد و دنیایی بسیار بزرگ نشان داد که غرب وحشی هنوز جذابیت خود را دارد. نسخه کامپیوتر این بازی کمی‌ دیرتر از نسخه کنسول عرضه شد با اینحال همچنان کیفیت بسیار بالایی داشت. رد دد ریدمپشن ۲ هم از لحاظ داستان و هم از لحاظ دنیا بسیار زیبا طراحی شده بود. در این بازی راکستار اثبات کرد که حرف اول را در سبک جهان باز می‌زند.

رد دد ریدمپشن ۲ دارای حالت‌های زیاد گرافیکی است. به همین دلیل اکثر دستگاه‌ها می‌توانند به راحتی آن را اجرا کنند. شما باید با دقت موارد مختلف را انتخاب کرده تا بهترین تجربه را داشته باشید. با اینحال همچنان از سیستم DLSS استفاده کرده تا بازی با نرخ فریم خوبی هم اجرا شود.

سایه‌ی توم رایدر (Shadow of Tomb Raider)

سازنده: ایدوس مونترال (Eidos Montreal)
سال عرضه: ۲۰۱۸

بهترین بازی گرافیکی

اگر شما ویدئوهای کارت‌های گرافیکی را ببینید، اکثراً از این بازی برای آزمایش استفاده می‌کنند. زمانی که این بازی عرضه شد، یکی از بهترین جلوه‌های بصری را داشت. به همین دلیل تجربه آن به شدت لذت بخش بود. در کنار دنیای زیبای بازی، طراحی کاراکتر اصلی هم بسیار خوب است. تمام جزئیات لارا با دقت رعایت شده و شرکت سازنده نیز تمام تلاش خود را کرده تا این کاراکتر را به بهترین نحو طراحی کند.

قابلیت ری تریسینگ هم به این بازی اضافه شده است. به همین دلیل دنیای بازی از همیشه واقعی‌تر شده است. سایه‌ی توم رایدر از لحاظ داستانی و کیفیت شاید به اندازه دو عنوان قبلی نباشد، اما از لحاظ بصری بسیار عالی است. همینطور اینکه این بازی دارای توانایی DLSS و FSR بوده که نرخ فریم شما متعادل باقی بماند.

توتال وار: ورهمر ۳ (Total War: Warhammer 3)

سازنده: Creative Assembly
سال عرضه: ۲۰۲۲

بهترین بازی گرافیکی

عناوین توتال همواره برای کارت‌های گرافیکی چالش برانگیز بودند. برخلاف اینکه حالت استراتژی داشته ولی به دلیل جزئیات زیاد، عناوین سنگینی هستند. انیمیشن ارتش‌ها کاملاً دقیق طراحی شده و جزئیات زیادی در آن وجود دارد. مخصوصاً اینکه تمامی افراد ارتش شما در حال حرکت هستند و این موضوع باعث می‌شود کارت گرافیکی شما بیشتر تحت فشار قرار بگیرد. البته نکته مثبت اینجاست که شما می‌توانید میزان جزئیات را کاهش داده تا فشار کمتری به دستگاهتان وارد شود.

نکته جالب اینجاست که حتی قوی‌ترین کارت‌های گرافیکی هم نمی‌توانند این بازی را روی بهترین حالت اجرا کنند. با این حال این بازی از لحاظ بصری به شدت زیبا بوده و یکی از بهترین تجربیات استراتژی را در اختیار شما قرار می‌دهد. کنترل موجودات کوچکی که جزئیات آن‌ها به طور کامل رعایت شده است، بسیار لذت بخش است.

عناوین زیادی به طور کلی وجود دارند که کارت گرافیکی شما را به چالش خواهند کشید. با در این لیست تلاش کردیم مواردی را نام ببریم که در ازای این فشار زیاد، نتیجه خوبی را هم ارائه می‌دهند. دقت کنید که بازی‌های این لیست از لحاظ گرافیکی بسیار قوی هستند و امکان دارد در موارد دیگر مشکلاتی داشته باشند. با اینحال همه این عناوین ارزش تجربه را داشته و می‌توانند شما را راضی کنند.

حال نظر شما چیست؟ به نظر شما عنوان سنگین دیگری وجود دارد که کارت گرافیکی‌های قدرتمند را به چالش بکشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: تنظیمات گرافیکی به زبان آدمیزاد: با اصطلاحات آشنا شوید و بهترین کیفیت را بگیرید

منبع: PCGamer.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته بهترین بازی‌ها برای اینکه قدرت کارت گرافیکی خود را به رخ بکشید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala