گیم‌پلی Thymesia

بازی سولزلایک Thymesia بالاخره پس از هیاهوی فراوان برای برای پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری و رایانه‌های شخصی منتشر شد. بازی که در جهانی گرفتار طاعون و پر از هیولاهای مختلف جریان دارد، از داستان‌گویی محیطی و سیستم مبارزات مشابه بازی‌های سولزبورن بهره می‌برد. این اثر از همان ابتدا به ویژه به دلیل دنیایی ترسناک و گوتیک‌وار با بلادبورن مقایسه شد و از این حیث انتظارات زیادی از آن می‌رفت. حال نقدها و نمرات بازی نیز در دسترس قرار گرفته که در ادامه نگاهی به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم داشت.

(۶/۱۰) Pure Xbox

بازی Thymesia

GameSpot (8/10)

پس از گذشت تقریبا ۱۰ ساعت، Thymesia همچنان کوتاه به نظر می‌رسد. از طرفی در بیشتر موارد احساس می‌کنید که یک مبارز خفن هستید تا یک ماشین کشتار بسیار قدرتمند. ایده‌ها و مکانیک‌های عالی بازی در مبارزه با برخی از باس‌های به یاد ماندنی به اوج خود می‌رسند، در حالی که برخی از عناصر به طور کلی خوب کار نشده‌اند. Thymesia می‌داند که چه چیزی در منابع الهامش اهمیت دارد و در این بین تغییراتی در آن ایجاد می‌کند تا تجربه‌ای کوتاه، هوشمند و ارزشمند در سبک سولزلایک ایجاد کند.

God is a Geek (8/10)

بازی Thymesia

Thymesia یک سولزلایک با اعتماد به نفس و زیبا است که مسلما در میان بهترین بازی‌های این ژانر فارغ از آثار فرام‌سافتور قرار می‌گیرد، اما با چندین مشکل دست و پنجه نرم می‌کند. جهان بازی به اندازه‌ی کافی برای اکتشاف سرگرم‌کننده است، اما فقدان روایت مناسب و پیش‌زمینه‌ی داستانی باکیفیت به فضا و اتمسفر آسیب می‌زند. با این حال، مبارزات در بیشتر مواقع خوب پیاده‌سازی شده اما از طرف بازیکن کمی صبر می‌طلبد که البته‌ی همه‌ی بازی‌های این سبک در ابتدا اینگونه هستند. در نهایت طرفدارانی که به دنبال سبک سولزلایک هستند، قطعا این محصول را دوست خواهند داشت و توجه‌ی آن‌ها را جلب خواهد کرد.

GameByte (7.5/10)

بازی Thymesia

امروزه ما عدم خلاقیت در ژانر را در بین بازی‌های سولزلایک نسبتا احساس می‌کنیم و Thymesia به جایی می‌رسد که نمی‌تواند خود را از بازی های قبلی جدا کند. با این حال، هنوز خلاقیت و تازگی زیادی در سیستم‌های مبارزات و طراحی جهان آن وجود دارد تا بازی زیاد تکراری به نظر نرسد. فقط جای تاسف دارد که کنترل‌های مشکل‌دار آن در کنار باگ‌ها جلوی موفقیت آن را گرفته‌اند.

Destructoid (7/10)

تصویری از بازی Thymesia

Thymesia از اعلام منابع الهام خود خجالت نمی‌کشد، با این حال مقایسه با بازی‌های شاهکار سولزبورن هم به او کمک کرده و هم آسیب می‌رساند. با این حال هر طرفدار سولزلایکی که می‌خواهد مشکلات کمبود بودجه را نادیده بگیرد، این بازی را راهی عالی برای گذراندن یک آخر هفته‌ی غم‌انگیز می‌یابد. در حالی که بازی قطعا در برخی از بخش‌های کلیدی مشکلاتی دارد، اما کنترل راضی‌کننده، مبارزات رضایت‌بخش، اتمسفر سنگین و چالش‌های آن ارزش توجه را دارند.

VG247 (6/10)

گیم‌پلی Thymesia

می‌توان نشانی از یک بازی باکیفیت را در قلب Thymesia یافت، اما به نظر می‌رسد تیم سازنده تنها قادر به ارائه‌ی یک نمونه‌ی اولیه بوده است. شما به راحتی می‌توانید تقریبا ده ساعت را با بازی سپری کنید و اگر تصمیم به آزمایش استراتژی‌ها یا بیلدهای مختلف بگیرید، احتمالا این زمان بیشتر هم می‌شود. با این حال با قیمت ۲۵ دلاری آن، ممکن است خرید آن در این زمان چندان منطقی نباشد.

Dexerto (6/10)

تصویری از گیم‌پلی Thymesia

قطعا Thymesia بدترین چیزی نیست که در سبک سولزلایک می‌توانید بخرید، به ویژه که قیمت آن نیز معقول است. بازیکنان در این اثر مبارزات جذاب و انگشت‌ شماری با باس‌های چالش برانگیز خواهند داشت اما ای کاش مراحل بین آن‌ها از کیفیت بیشتری برخوردار بودند. تایمزیا در نهایت مانند پسر عمویی جوان‌تر و با استعدادی کمتر از بلادبورن است که شاید عالی نباشد، اما همچنان از ویژگی‌های خوبی برخودار است.

Screen Rant (3/10)

Thymesia

Thymesia یک سایه است. این کلمه‌ای است که نه تنها قهرمان داستان آن یعنی کوروس (Corvus) را توصیف می‌کند، بلکه ماهیت آن را نسبت به بسیاری از بازی‌های سولزبورنی که قبل از آن ساخته شده‌اند، توصیف می‌کند. بازی شباهت زیادی به بازی‌های سولزبورن موفق دارد اما فاقد جزئیات هنری، داستان‌گویی محیطی باکیفیت و به طور کلی عمق معنادار آن‌ها است. در نهایت آنچه باقی مانده یک بازی اکشن و نقش‌آفرینی سوم شخص با یک درخت مهارت مینیمال، تعداد زیادی از مکانیک‌هایی که به ضرر بازی هستند، دشمنان نه چندان متنوع و برخی از مبارزات باس بی‌رحمانه است.

جمع‌بندی

به طور کلی می‌توان گفت که بازی به عنوان یک اثر سولزلایک می‌تواند طرفداران این سبک را راضی کند. مبارزات آن از نظر بسیاری جذاب خوانده شده‌ و از طرفی مشکلاتی نظیر داستان نه چندان جذاب، باگ‌های فنی و طراحی مراحل نه چندان باکیفیت نیز گزارش شده‌اند. گفتنی است که متای بازی روی رایانه‌های شخصی هم اکنون با ۲۷ نقد، ۶۹ است. از طرفی نسخه‌های ایکس‌باکس سری و پلی‌استیشن ۵ نیز به ترتیب میانگین امتیاز ۷۳ و ۷۲ را تاکنون دریافت کرده‌اند.

می‌توانید در ادامه تمام نمرات داده شده و تریلر عرضه‌ی بازی را ببینید. اگر می‌خواهید درباره‌ی بازی و سیستم‌های آن بیشتر بدانید، به پیش‌نمایش آن سر بزنید.

بیشتر بخوانید:‌ ۹ دلیل که طرفداران بلادبورن باید برای بازی Thymesia هیجان‌زده باشند
  • WCCftech: نمره‌ی ۸.۱ از ۱۰
  • GameSpot: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • GamingNexus: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • Hardcore Gamer: نمره‌ی ۴ از ۵
  • GamingBolt: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • IGN Italy: نمره‌ی ۷.۵ از ۱۰
  • GameByte: نمره‌ی ۷.۵ از ۱۰
  • Easy Allies: نمره‌ی ۷ از ۱۰
  • GameSpew: نمره‌ی ۷ از ۱۰
  • Cultured Vultures: نمره‌ی ۷ از ۱۰
  • RPG Fan: نمره‌ی ۶۷ از ۱۰۰
  • IGN: نمره‌ی ۶ از ۱۰
  • VG247: نمره‌ی ۳ از ۵
  • Push Square: نمره‌ی ۳ از ۱۰
  • Nintendo Life: نمره‌ی ۳ از ۱۰

منبع: Pure Xbox

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته نقدها و نمرات بازی Thymesia منتشر شد؛ پتانسیلی از دست رفته اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala