همانطور که می‌دانید بازی از یک بخش تک نفره و داستان محور با نام World Tour برخوردار است که قرار است ژانر مبارزه‌ای را متحول کند. اولین مقصد شما در این بخش، شرکت Buckler Security واقع در مترو سیتی خواهد بود. این شرکت نیروهای جدیدی را آموزش می‌دهد. در اینجا، لوک به عنوان مربی شما عمل می‌کند و داستان شخصیت شما آغاز خواهد شد.

بخش داستانی World Tour

بخش World Tour ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا آواتار مورد علاقه‌ی خود را بسازید. گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی وجود دارد که شامل قد و تناسب، بالاتنه، پایین تنه، میزان عضله، رنگ پوست و موهای بدن و غیره می‌شوند. از طرفی دسته‌بندی‌هایی مانند مو، شکل چشم، عنبیه، ابرو، بینی، دهان، گوش، موهای صورت و موارد دیگر نیز وجود دارند و به طور کلی دست شما برای ساخت شخصیت خود حسابی باز است. شما همچنین می‌توانید لباس‌های مختلفی را برای خود انتخاب کنید و آن‌ها در فروشگاه خریداری کنید. گفتنی است که هر یک از آن‌ها بر قدرت و توانای‌های شما تأثیر می‌گذارند.

استریت فایتر 6

لوک راهنما و مربی اصلی شما در این مسیر خواهد بود با این حال با پیشرفت در داستان، استادانی را ملاقات خواهید کرد که شما را زیر پر و بال خود می‌گیرند و سبک و حملات خود را به شما آموزش می‌دهند. همانطور که پیوند شما با آن‌ها قوی‌تر می‌شود، می‌توانید حرکات ویژه‌ی آن‌ها مانند Shoryuken از ریو و Spinning Bird Kick از چون‌لی را یاد بگیرید. از طرفی در طول سفر، با تعدادی چالش نظیر دعواهای خیابانی نیز روبرو خواهید شد و با قوی‌تر شدن، با حریفان قوی‌تری هم روبرو خواهید شد. در مترو سیتی، طرفداران قدیمی مکان‌های آشنا را نیز مشاهده خواهند کرد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که در اطراف هر گوشه‌ای از آن را کاوش می‌کنید.

بخش Battle Hub

یکی دیگر از بخش‌های اصلی بازی، Battle Hub است که می‌توانید با بازیکنان دیگر در آنجا جمع شوید و از طریق ابزارهای مختلف ارتباط برقرار کنید. جالب است بدانید که یک Battle Hub می‌تواند تا ۱۰۰ بازیکن را به طور همزمان میزبانی کند. در این بخش در کنار بازدید از فروشگاه‌ها و مناطق مختلف، می‌توانید با دستگاه‌های آرکید حتی به تجربه‌ی بازی‌های قدیمی‌تری مانند Super Street Fighter 2 Turbo: The Ultimate Championship با دیگر افراد بپردازید یا به تماشای مبارزه‌ی دیگر افراد بنشینید و آن‌ها را تشویق کنید. مسابقات همچنین به صورت دوره‌ای در Battle Hub برگزار می‌شوند.

استریت فایتر 6

شخصیت‌های جدید

چهار شخصیت جدید در طول رویداد معرفی شده‌اند که شامل کن (Ken)، دالسیم (Dhalsim)، ای. هوندا (E. Honda) و بلانکا می‌شوند و تعداد شخصیت‌های زمان عرضه‌ی بازی را به ۱۸ می‌رسانند. کن مسترز قهرمان سابق تیم ملی ایالات متحده و معاون سابق بنیاد مسترز است. اتهامات مرتبط با یک توطئه‌ی جنایی، کن را مجبور کرده است که خانواده و تجارت خود را رها کرده و مخفی شود. به عنوان یک شخصیت افسانه‌ای در سری استریت فایتر، مجموعه‌ی حرکات اصلی او مانند نسخه‌های قبلی هستند. در این میان حرکت جدیدی با نام Jinrai Kick دریافت کرده است.

بلانکا که یک مدافع مهربان طبیعت است، تبدیل به یک راهنمای تور شده و مطمئن است که دانش او از جنگل یک سکوی پرش برای رسیدن به شهرت و زندگی راحت برای مادر محبوبش خواهد بود. او نسبت به نسخه‌ی پنجم مجموعه تغییراتی داشته و حال می‌تواند می تواند از عروسک بلانکا چان به عنوان یک شی پرتاب شونده برای برق گرفتگی دشمنان خود استفاده کند.

دالسیم یک راهب و استاد یوگا است که به عنوان راهنمای روح‌های رنج‌دیده بی‌شماری خدمت کرده است. او ترجیح می دهد که در صورت امکان از درگیری و مبارزه اجتناب کند، اما نفرت ذاتی او از شر او را وادار می‌کند که عدالت را اجرا کند. دالسیم تکنیک‌های آتش آشنای خود را از بازی‌های گذشته به کار می‌گیرد، اما روش‌های جایگزینی برای رها کردن شعله‌ها خواهد داشت.

استریت فایتر 6

در نهایت ای. هوندا، یک کشتی‌گیر در رشته‌ی سومو است که به دنبال معرفی این ورزش به مخاطبان مختلف در سراسر جهان است. او مهارت‌های یک یوکوزونا (بالاترین رتبه در این ورزش) را دارد، اما چرخ زدن مداوم او در جهان مانع از ارتقای او به این رتبه شده است. او همچنین یک سرآشپز خبره است که به خاطر خورش خوش طعم چنکوی خاص خود شهرت دارد. مانند شخصیت‌های قبلی، این مبارز نیز از حرکات قبلی خود برخوردار بوده و در این میان حرکت جدید او Sumo Dash است.

در واقع در رابطه با لیست کامل شخصیت‌های بازی، لوک، جیمی، چون‌لی و ریو در ماه ژوئن در طی رویداد State of Play سونی به نمایش گذاشته شدند. گایل در نمایشگاه Summer Game Fest و پس از آن یوری و کیمبرلی در Evo 2022 معرفی شد. در کنار چهار شخصیت ذکر شده در این مطلب، دی جی (Dee Jay)، لیلی (Lily)، جی‌پی (JP)، ماریسا (Marisa)، منون (Manon)، کمی (Cammy) و زنگیف (Zangief) نیز تایید شده‌اند.

علاوه بر این‌ها، کپ‌کام همچنین از حالت جدید Extreme Battle نیز رونمایی کرده است که بخشی از Fighting Ground خواهد بود. این بخش به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در نبردهایی با قوانین شخصی‌سازی شده شرکت کنند. البته گفته شده که Fighting Ground چندین حالت دیگر خواهد داشت که به گفته‌ی سازنده در آینده رونمایی خواهند شد. کوسوکه هیرایوا (Kosuke Hiraiwa) و دمون کاکا (Demon Kakka) نیز به فهرست گزارشگرهای بازی اضافه شده‌اند. هیرایوا بازیکن مشهور ورزش‌های الکترونیکی و کاکا نیز خواننده‌ی گروه هوی متال ژاپنی Seikima-II است. در حالی که این دو مسابقات را به زبان ژاپنی گزارش می‌کنند، زیرنویس انگلیسی نیز وجود خواهد داشت.

تصویری از حالت Extreme Battle

بتای خصوصی بازی از تاریخ ۷ تا ۱۰ اکتبر (۱۵ مهر تا ۱۸ مهر) در دسترس خواهد بود. در این نسخه بازیکنان می‌توانند با یکدیگر مبارزه کنند و به Battle Hub دسترسی داشته باشند تا بخش‌های مختلف آن را تجربه کنند. هشت شخصیت ریو، چون لی، لوک، جیمی، گایل، کیمبرلی، یوری و کن از شخصیت‌های قابل بازی این نسخه خواهند بود

استریت فایتر ۶ در سال ۲۰۲۳ برای کنسول‌های نسل هشتم و نهمی ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. در ادامه می‌توانید تریلر ها و تصاویر منتشر شده را مشاهده کنید.

منبع: PlayStation.Blog

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته از بخش داستانی تا لیست کامل شخصیت‌ها؛ جزییات تازه استریت فایتر ۶ منتشر شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala