پروژه The Substance of Subsistence یا SOS که توسط محقق امنیتی و مادسازی با نام بوریس لارین (Boris Larin) ایجاد شده، دوربین سوم شخص و روی شانه را از نسخه‌ی گسترش یافته‌ی متال گیر سالید ۳ را به نسخه‌ی دوم مجموعه می‌آورد و تجربه‌ای متفاوت را به بازیکنان می‌دهد. همانطور که احتمالا می‌دانید، متال گیر سالید ۲ دارای یک دوربین نیمه متحرک اما ثابت بود که دید شما را در دوردست محدود می‌کرد. لارین در مورد الهامات اولیه‌ی خود و آنچه که او را در عبور از موانع مختلف در مسیر نگه داشته می‌گوید:

من در تعطیلات کریسمس و سال نو، بازی‌های سری متال گیر را دوباره تجربه می‌کردم و در حالی که سرگرم نسخه‌ی دوم بودم، مدام به این فکر می‌کردم که چه می‌شد اگر این بازی همان دوربین سوم شخص متال گیر سالید ۳ را داشت؟ احساس می‌کردم که شگفت‌انگیز می‌شود. بعد از اینکه به این ایده رسیدم، بازی را بستم و شروع به بررسی کد آن کردم.

من می‌خواستم دوربینی برای بازی وجود داشته باشد که دقیقا مانند دوربین نسخه‌ی سوم کار کند، اما متال گیر سالید ۳ هرگز برای رایانه‌های شخصی منتشر نشد، بنابراین مجبور شدم کد نسخه‌های پلی‌استیشن ۲ و ویتا را نیز بررسی کنم که به مراتب سخت‌تر بود. من زمان زیادی را صرف جست‌وجوی اطلاعات در نسخه‌های مختلف بازی‌های متال گیر سالید کردم. طرفداران متال گیر سالید به من انگیزه دادند که کارم را ادامه دهم و آخر هفته‌ها و زمانی که در تابستان وقت آزاد داشتم، روی آن کار می‌کردم.

متال گیر سالید 2

لارین با تخمین اینکه در مجموع دو ماه را برای تکمیل Substance of Subsistence صرف کرده، توضیح می‌دهد که چگونه چیزی که ممکن است ساده به نظر برسد، بسیار پیچیده است:

چالش واقعی این بود که تمام کدهای دوربین سوم شخص من به درستی کار کند. ایجاد تغییرات در کد بازی کار بسیار دشواری است. شما یک چیز را تغییر می‌دهید و یک میلیون چیز دیگر بهم می‌ریزد. این بازی فقط برای کار با زوایای خاص دوربین کدنویسی شده بود و قابلیت چرخش دوربین را در نظر نگرفته بود. این واقعیت باعث شد که حجم کار بسیار بالا رود. بسیاری از کدهای بازی باید اصلاح می شدند. جالب است بدانید که چند بار همه‌ی کدهایم را بازنویسی کردم.

با این حال من از چگونگی عملکرد موتور بازی خوشم آمد. طراحی داخلی آن بسیار نزدیک به طراحی یک سیستم عامل است. من معتقدم که توسط برنامه‌نویسان به خوبی توسعه داده شده است و با وجود تمام مشکلات، از کار کردن روی آن لذت بردم. همیشه می‌خواستم این بازی را به این شکل تجربه کنم و می‌دانم که خیلی‌های دیگر هم همین درخواست را داشته‌اند. به نظر من، متال گیر سالید ۲ یک اثر کلاسیک جاودان است و خوشحالم که در بیستمین سالگرد بازی، هدیه‌ای را که مدت‌ها منتظرش بودیم، به طرفداران می‌دهم.

پروژه SOS در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۴ آبان ۱۴۰۱) یعنی بیستمین سالگرد عرضه‌ی Metal Gear Solid 2: Substance، به صورت رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت. البته برای استفاده از آن به یک نسخه‌ی قانونی از بازی روی رایانه‌های شخصی نیاز دارید. در ادامه می‌توانید ویدیوی منتشر شده را مشاهده کنید.

منبع: PCGamesN

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته ببینید؛ متال گیر سالید ۲ پس از ۲۰ دوربین سوم شخص آزاد دریافت می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala