منابعی که از برنامه‌های سونی آگاه بوده‌اند، به شرط ناشناس‌ماندن جزئیاتی را به اشتراک گذاشته‌اند که درباره‌ی مدل جدید کنسول پلی‌استیشن ۵ به ما اطلاعاتی را می‌دهد. طبق این اطلاعات، این کنسول جدید به طور کامل جایگزین طرح‌ها و مدل‌های A، B و C فعلی شود که از زمان عرضه کنسول در حال تولید بوده‌اند. این کنسول جدید در حال حاضر با نام شاسی D کنسول پلی‌استیشن ۵ نام‌گذاری شده است و از نظر سخت‌افزاری تقریباً مشابه‌ سخت‌افزارهای فعلی موجود در بازار است و ارتقایی در این زمینه ندارد.

با این حال، شگفت‌انگیزترین ویژگی جدید این کنسول پلی‌استیشن ۵ جدید این است که دارای یک درایو دیسک جداشدنی است. این درایو دیسک جداشدنی از طریق یک پورت USB-C اضافی در این مدل که در پشت کنسول قرار گرفته، به دستگاه پلی‌استیشن ۵ وصل می‌شود.

طبق اطلاعات بیان شده، این پلی‌استیشن ۵ جدید هم به‌صورت جداگانه و هم در قالب باندل به همراه درایو دیسک جداشدنی فروخته خواهد شد. همچنین به نظر می‌رسد که این درایو دیسک جداشدنی به‌صورت جداگانه هم قابل‌خریداری باشد؛ بنابراین، اگر این درایو دیسک خراب شد، نیاز به خرید کنسول کاملاً جدید دیگری نیست.

PlayStation 5

منابع اشاره کرده‌اند که اگرچه درایو دیسک جداشدنی جدید قابل‌حمل است، اما زیبایی‌شناسی کنسول را خراب نمی‌کند و بدون خراب کردن ظاهر کنسول و نیاز به چیزی خارجی، به آن متصل می‌شود. این احتمالاً به این معنی است که پلی استیشن ۵ جدید از نظر ظاهری شبیه به مدل موجود خواهد بود.

با این وجود، درایو دیسک جداشدنی جدید می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که نسخه‌ی جدید پلی‌استیشن ۵ باریک‌تر و سبک‌تر خواهد بود، چیزی که سونی سعی کرده به‌طور موثر با آخرین مدل‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ خود پیاده‌سازی کند. در واقع مدل‌های جدیدتری که از این کنسول عرضه شده و به سال‌های ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ مربوط می‌شود، از مدل زمان عرضه‌ی این کنسول سبک‌‌تر هستند.

طبق ادعای این منبع، سونی انتظار دارد که در سال مالی ۲۰۲۳ چیزی حدود ۱۸.۵ میلیون کنسول پلی‌استیشن ۵ از مدل جدید گفته‌شده تولید کند و ۱۲ میلیون دیگر از مدل‌های با شاسی A تا C عرضه کند و کم‌کم آن‌ها را از فاز تولید خارج کند.

شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که ۲۱.۷ میلیون کنسول پلی‌استیشن ۵ در بازارهای جهانی به فروش رفته است. اگر ارقام گفته‌شده را باور کنیم، این نشان می‌دهد که شرکت سونی انتظار دارد در چند سال آینده افزایش قابل‌توجهی در تولید و عرضه‌ی کنسول داشته باشد زیرا قطعات سخت‌افزاری به‌راحتی در دسترس قرار خواهند گرفت.

منبع: Insider Gaming

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته سونی می‌‌خواهد پلی‌استیشن ۵ را با دیسک درایو جداشدنی تولید کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala