در بیانیه‌ای که سونی به سایت GamesIndustry.Biz فرستاده است، این شرکت اعلام کرده: «با واگذاری کنترل بازی‌های اکتیویژن مانند کال آو دیوتی به مایکروسافت، این معامله پیامدهای منفی بزرگی برای گیمرها و آینده صنعت بازی خواهد داشت. ما می‌خواهیم تضمین کنیم که گیمرهای پلی‌استیشن همچنان بالاترین کیفیت بازی‌ها را تجربه خواهند کرد و ما از توجه و تمرکز نهاد نظارتی CMA برای حفظ حقوق بازیکنان قدردانی می‌کنیم.»

پس از این واکنش سونی، یکی از سخنگوهای مایکروسافت در واکنشی به بیانیه‌ی سونی به سایت یوروگیمر گفته است: «با توجه به موقعیت فعلی پلی‌استیشن در بازار که دارای پرفروش‌ترین کنسول است، حذف کال آو دیوتی از پلی‌استیشن از نظر اقتصادی برای مایکروسافت هیچ توجیهی ندارد.»

در اوایل این ماه نهاد نظارتی سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اعلام کرد که تحقیقات خود را در رابطه با خرید عظیم اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به فاز دوم خواهد برد که در آن بررسی‌ها و تحقیقات عمیق‌تر و جدی‌تری انجام خواهد شد تا درباره‌ی پیامدهای احتمالی این خرید عظیم آگاهی بیشتری دریافت کند.

CMA دلایل مختلفی را برای تصمیم خود در رابطه با ورود به فاز دوم تحقیقات ذکر کرد اما مهم‌ترین دلیل آ‌ن‌ها ارزش و تأثیر فرنچایز کال آو دیوتی در فروش کنسول‌ها بوده است. نگرانی آن‌ها چنین بوده که مایکروسافت می‌تواند در آینده کال آو دیوتی را به یک بازی انحصاری ایکس‌باکس تبدیل کند و این باعث لطمه‌ی زیادی به رقبا به‌ویژه پلی‌استیشن و فروش این پلتفرم شود.

همان‌طور که مدتی پیش گزارش داده بودیم، مایکروسافت متعهد شده است که کال آو دیوتی را برای چند سال دیگر روی پلی‌استیشن نگه دارد اما جیم رایان، مدیر پلی‌استیشن، پاسخ داد که این تضمین در بسیاری از سطوح ناکافی است. در نهایت این بحث‌ها، یکی از طرفین خوشحال خواهد بود اما باید صبر کنیم که ببینیم این خوشحالی نصیب کدام شرکت خواهد شد.

منبع: Eurogamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته حواشی خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت همچنان ادامه دارد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala