اخیراً هیدیکی نیشینو، نایب‌رئیس تجربه‌ی پلتفرم پلی‌استیشن، در جریان یکی از پادکست‌های بلاگ پلی‌استیشن بیان کرد: «بازی‌های هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر (PSVR) روی هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر ۲ (PSVR 2) قابل پشتیبانی نخواهند بود زیرا هدست پلی‌استیشن وی‌آر ۲ به‌گونه‌ای طراحی شده است که تجربه‌های واقعیت مجازی واقعاً نسل بعدی را ارائه دهد.»

او در ادامه صحبت‌های خود افزود: «پلی‌استیشن وی‌آر ۲ ویژگی‌های پیشرفته‌تر بیشتری مثل یک کنترلر کاملاً جدید که از قابلیت‌هایی مثل بازخورد لمسی و ماشه‌های تطبیق‌پذیر پشتیبانی می‌کند، برخوردار است و ویژگی‌های برجسته‌ی دیگری مثل ردیابی داخل به بیرون، ردیابی چشم در هدست، صدای سه‌بعدی را هم پشتیبانی می‌کند که یک ترکیب فوق‌العاده را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین این بدان معناست که توسعه‌ی بازی برای پلی‌استیشن وی‌آر ۲ به رویکردی کاملاً متفاوت از پلی‌استیشن وی‌آر اصلی نیاز دارد. این ویژگی‌ها در واقع به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا دنیایی بسازند که زنده‌تر به نظر برسد و بازیکنان را بیش از همیشه به تجربه‌ی بازی نزدیک می‌کنند. من چنین باوری دارم.»

PlayStation VR 2

به نظر نمی‌رسد هیچ دلیل فنی‌ای وجود داشته باشد که چرا بازی‌های پلی‌استیشن وی‌آر نمی‌توانند به پلی‌استیشن وی‌آر ۲ منتقل شوند اما تعداد توسعه‌دهندگانی که احتمالاً مایل به انجام این کار هستند، ناشناخته است. بازی‌هایی مثل Moss 2 که به‌صورت انحصاری برای پلی‌استیشن وی‌آر ۲ منتشر شده بودند، بعداً برای هدست‌های دیگری مانند متا کوئست پورت شدند.

هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر ۲ برای عرضه در اوایل سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. سونی در اوایل سال جاری اعلام کرد که بیش از ۲۰ بازی را برای عرضه پلی‌استیشن وی‌آر ۲ آماده خواهد کرد.

جیم رایان در گذشته اعلام کرده بود: «در حال حاضر، مقدار قابل‌توجهی پول برای مشارکت با توسعه‌دهندگان مستقل و سایر توسعه‌دهندگان شخص ثالث خرج می‌شود تا خط تولید قابل‌توجهی از محتوای جذاب واقعیت مجازی برای زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن وی‌آر ۲ تضمین شود.

اولین‌بار در جریان سخنرانی اصلی سونی در نمایشگاه CES 2022 در ژانویه، این شرکت ابتدا مشخصات فنی رسمی هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن ۵ را به اشتراک گذاشت و همچنین نام کنترلر واقعیت مجازی خود را تأیید کرد که با نام پلی‌استیشن وی‌آر ۲ سِنس (PlayStation VR2 Sens) شناخته می‌شود.

هنوز تاریخ عرضه‌ی دقیق و قیمت رسمی این هدست واقعیت مجازی توسط سونی اعلام نشده است.

منبع: Gematsu

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته پلی‌استیشن وی‌آر ۲ از بازی‌های پلی‌استیشن وی‌آر پشتیبانی نمی‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala