امروزه مردم جهان هرگاه قصد برنامه‌ریزی برای سفر می‌کنند، پس از اندکی پرس‌وجو و جست‌وجو متوجه می‌شوند که راه‌های زیادی برای سفر از جایی به جای دیگر وجود دارد. این قضیه در مورد خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل هم صدق می‌کند و فرایند خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و در کل برنامه‌ریزی سفر […]

پست تبلیغاتی : مردم جهان از کجا بلیط هواپیما می‌خرند؟

امروزه مردم جهان هرگاه قصد برنامه‌ریزی برای سفر می‌کنند، پس از اندکی پرس‌وجو و جست‌وجو متوجه می‌شوند که راه‌های زیادی برای سفر از جایی به جای دیگر وجود دارد. این قضیه در مورد خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل هم صدق می‌کند و فرایند خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و در کل برنامه‌ریزی سفر این‌روزها بسیار متنوع شده است. و در این بین وب‌سایت‌های آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، روش‌های آفلاین برنامه‌ریزی سفر و خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را کنار زده‌اند و حالا در بعضی از جاهای جهان نیمی از کل خریدها را از آن خود کرده‌اند. و در فضای دوست‌داشتنی و راحت آنلاین هم رواج استفاده از گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های مربوط به سفر شبکه‌ی جهانی بسیار گسترده‌ای از گزینه‌های خرید و فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل و برنامه‌ریزی سفر به‌وجود آورده است.

پرسشی که در این میان پیش می‌آید این است که در این شبکه‌ی عظیم و گسترده که در نظر اول به آشفته‌بازاری در‌هم می‌ماند، مسافران براساس چه اطلاعات و ترجیحاتی شرکت خاصی را برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل انتخاب می‌کنند؟

براساس تحقیقات فوکوس‌رایت، شرکت تحقیقات بازار جهانی سفر، آسان بودن کاربری وب‌سایت مهم‌ترین عامل در انتخاب یک شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل است. تحقیقات این شرکت نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از کسانی که در نظرسنجی این تحقیق شرکت کرده‌اند، در پاسخ به این سؤال که «چرا بعضی یا همه‌ی سفرهای‌تان را از طریق آژانس‌های مسافرتی آنلاین برنامه‌ریزی و خرید کرده‌اید؟» گزینه‌ی آسان بودن کار با وب‌سایت خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را انتخاب کرده‌اند.

عامل تعیین‌کننده‌ی بعدی در این میان عادت مسافر به خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل از این طریق بوده است. اگرچه این عادت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، یک دلیل مهم آن ستفاده از خدمات آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و استفاده‌ی روزافزون از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی برای انجام کارهای روزانه است. ۳۷ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی این تحقیقات این گزینه را به‌عنوان دلیل خود برای خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل آورده‌اند.

گزینه‌ی بعدی در پاسخ به سؤال شرکت فوکوس‌رایت که بیش‌ترین جواب‌ها را داشته است، اعتماد به برند شرکت آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل است. بدین‌ترتیب ۳۴ درصد از کسانی که در نظرسنجی این تحقیقات شرکت کرده‌اند می‌گویند اعتمادشان به شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل موجب شده است که برنامه‌ریزی سفرهای‌شان و خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را از طریق شرکت‌های آنلاین انجام دهند.

علت‌های دیگری که شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گسترده برای خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل آورده‌اند، به‌ترتیب اهمیت، «قیمت‌های بهتر بلیط هواپیما و رزرو هتل‌های داخلی و خارجی،» «امکان و آسان بودن خرید همه‌ی بلیط‌ها و رزرو هتل‌ها در یک‌جا»، «وجود حق انتخاب‌های بسیار در میان گزینه‌های متعدد خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل»، «آسان بودن تغییر یا کنسل کردن خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل»، «دوست داشتن اپلیکیشن موبایل»، «نیافتن آن‌چه می‌خواستند در جاهای دیگر»، «عضویت در باشگاه وفاداری آژانس مسافرتی آنلاین» بوده‌اند.

 

 

اخیراً در ایران هم روزبه‌روز افراد بیش‌تری برای برنامه‌ریزی سفرهای‌شان و خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به آژانس‌های مسافرتی آنلاین مراجعه می‌کنند و وب‌سایت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌کنند روزبه‌روز خدمات متنوع‌تر و بهتری به مشتریان ارائه می‌کنند. یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه که از سال ۱۳۸۹ فعالیتش را آغاز کرده است، و با سرعت بسیار جایگاه ویژه‌ای برای خود در میان شرکت‌های فعال در این زمینه پدید آورده، شرکت زورق است.

زورق، به پشتوانه‌ی تیم خلاقی که به کار گرفته است توانسته در مدتی کوتاه به استانداردهایی که در بالا آوردیم برسد و هر روز به‌روزتر و کارآمدتر شود. همکاری با ۱۰۰۰ شرکت هواپیمایی و ۴۰۰ هزار هتل در سراسر دنیا، و شمار زیاد مشتریان وفادار که خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را از طریق این شرکت انجام می‌دهند، خود گویای این است که زورق توانسته پابه‌پای آژانس‌های مسافرتی بزرگ جهان پیش‌ برود.

محیط ساده‌ی وب‌سایت این شرکت خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را برای مشتریان آسان کرده، و زورق با استفاده‌ از شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای ارتباطی پیامکی به‌روزترین اطلاعات در مورد پیشنهادهای شرکت، در زمینه‌ی قیمت بلیط هواپیما، بلیط چارتر، رزرو هتل مشهد و غیره را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. همچنین مشتریان می‌توانند با دانلود اپلیکیشن موبایل زورق در گوگل‌پلی و اپ استور، سریع‌تر و راحت‌تر خرید کنند و یا عضویت در کانال تلگرامی آن در لحظه به اطلاعاتی که می‌خواهند دسترسی داشته باشند و زورق را در کنار خود به هرکجای جهان ببرند و مطمئن باشند که زورق همچون یک دوست قدیمی بهترین توصیه‌های سفر را برای آن‌ها خواهد داشت.

زورق با تلاش خستگی‌ناپذیر توانسته خدمات خود را به بهترین نحو ممکن به‌روزرسانی کند و کارآمدی خدمات این شرکت موجب شده است که مشتریان وفاداری برای خود بیابد. مشتریانی که می‌توانند از میان گزینه‌های متعدد و متنوع پیشنهادی این شرکت مقصدی برای سفرشان بیابند، درباره‌ی تجربه‌ی سفر به آن‌جا بخوانند، تمام اطلاعات موردنیازشان درباره‌ی شهر و کشور و مردم مقصد را دریافت کنند، و همان‌جا از پشت میز کارشان یا در خانه بلیط هوانظرسنجیان را بخرند و رزرو هتل‌شان را انجام دهند. در این‌جا می‌توانید با آسودگی خاطر، و اطمینان از دریافت بهترین قیمت در خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، بهترین قیمت بلیط چارتر، امکان کنسلی و تغییر خریدتان، و تضمین حضور در فهرست پرواز و عدم تغییر قیمت در هنگام خرید بلیط چارتر، فقط به بستن چمدان‌های‌تان فکر می‌کنید و دیگر دغدغه‌ی چیزی را نداشته باشید.

منبع متن: gamefa