در ابتدای معرفی این بازی استقبال چندان خوبی از آن نشد. این موضوع دو دلیل داشت. اول اینکه عناوین سه بعدی سونیک سابقه خوبی در دنیای گیمینگ نداشتند. دلیل دوم هم ارائه فرانتیرز بود. به این شکل که به نظر می‌رسید سگا (Sega) نتوانسته دنیای این بازی را غنی طراحی کند. به همین دلیل مناطق خالی زیادی در آن وجود داشت. حال اینطور که به نظر می‌رسد عنوان عرضه شده اینگونه نیست.

خلاصه نقد Sonic Frontiers

سونیک فرانتیرز قطعاً بدون ایراد نیست. با این حال بسیار دلنشین است. از این رو منتقدین نیز از تجربه آن لذت برده و استقبال خوبی از آن کردند. در اصل فرانتیرز یک جهت کاملاً جدید را برای عناوین این مجموعه تعیین کرده و آینده‌ی عناوین این مجموعه را نشان می‌دهد. بازی جدید سونیک نشان داد که این مجموعه توانایی موفق شدن در سبک جهان باز را دارد. تنها نیاز به بهبود در چندین قسمت مخصوصاً گیم‌پلی و انیمیشن‌ها دارد. حال با خلاصه نقدهای بازی سونیک فرانتیرز با ما همراه باشید:

خلاصه‌ نقدهای بازی سونیک فرانتیرز

بازی سونیک فرانتیرز توانست نمره ۷۲ را از سایت متاکریتیک (Metacritics) دریافت کند. همینطور اینکه نمره کاربران نیز به این بازی بسیار بالا بوده و توانست در هفته گذشته بیشترین تعداد بازیکنان همزمان را از مجموعه سونیک در استیم داشته باشد.

Forbes – نمره ۹ از ۱۰

«به طور کلی بازی سونیک فرانتیرز کاراکتر دوست داشتنی ما را به یک دنیای جهان باز می‌برد. با این حال تلاش کرده تا اصالت خود را حفظ کرده و حس سونیک بودن را به کاربر انتقال دهد. در بازی فرانتیرز محتوای زیادی وجود دارد پس تلاش نکنید آن را به سرعت به اتمام برسانید. بلکه از بازی لذت ببرید.»

Playstation Universe – نمره ۸ از ۱۰

«بازی سونیک فرانتیرز نهایت تلاش خود را می‌کند تا یک عنوان سه بعدی بهتر از مجموعه سونیک باشد. مخصوصاً اینکه در چند سال اخیر ما شاهد عنوان سه بعدی خوب از این مجموعه نبودیم. قطعاً این بازی جا برای بهتر شدن دارد ولی یک قدم بسیار بزرگ در جهت خارج شدن از حالت دو بعدی برای این مجموعه است.»

Game Rant – نمره ۸ از ۱۰

«اینکه شما ببینید سونیک با نهایت سرعت خود از موانع گذشته و برای انجام مأموریت خود تلاش می‌کند بسیار جالب است. مخصوصاً اینکه شرکت سازنده به بهترین نحو موسیقی این بازی را طراحی کرده است. حس اینکه شما ببینید سونیک یک تایتان که ۱۰ برابر او اندازه دارد را به راحتی به زمین زده و یک انیمیشن مهیج هم در انتها وجود دارد، در هیچ عنوان دیگری نیست. همواره یک چیز جالب و با ارزش در این بازی وجود دارد که شما را مشغول خواهد کرد. فرمول جدید سونیک جواب می‌دهد. حتی با وجود اینکه در بسیاری از مواقع تکراری می‌شود. نکته اینجاست که این بازی چارچوب آینده مجموعه سونیک را نشان می‌دهد. پس افرادی که دقیق آن را بررسی کنند متوجه این موضوع خواهند شد.»

خلاصه نقد بازی Sonic Frontiers

یکی از شاخصه‌های عناوین سونیک پلتفرمینگ است که در این بازی نیز به وضوح مشاهده می‌شود.

VGC – نمره ۸ از ۱۰

«در ابتدای کار افراد نظرات متنوعی در مورد سونیک فرانتیرز داشتند. با این حال نسخه نهایی بازی سونیک فرانتیرز بسیار زیبا و مفرح است. این تغییری بود که مجموعه سونیک به آن نیاز داشت. همچنان در اواسط بازی مشکلاتی از لحاظ کنترل و دوربین وجود دارد ولی بسیار کمتر از چیزی است که طرفداران سونیک در گذشته شاهد آن بودند. به همین دلیل تجربه بازی بسیار لذت بخش بوده و ما نیز از آن استقبال می‌کنیم.»

Game Informer – نمره ۷۸ از ۱۰۰

«بازی سونیک فرانتیرز بدون مشکل نیست. با این حال بهترین عنوان سه بعدی از مجموعه سونیک است که تا به حال ساخته شده است. تلاش تیم سازنده برای ساخت یک بازی منطقه باز قابل تقدیر است. همینطور اینکه نشان می‌دهد آینده این مجموعه به چه شکل خواهد بود. اینکه در ادامه تیم سازنده سونیک چگونه از این فرمول استفاده خواهند کرد هنوز مشخص نیست. در حال حاضر سونیک فرانتیرز یک شروع بسیار خوب برای مسیر جدید مجموعه سونیک است.»

GameSpot – نمره ۷ از ۱۰

«این بازی قطعاً مشکلات خود را دارد. با این حال همچنان حس آشنایی را به طرفداران منتقل خواهد کرد. در اصل در این تفاوت‌ها است که سونیک فرانتیرز می‌درخشد. به همین دلیل است که این بازی بهترین عنوان سه بعدی از مجموعه سونیک در ۱۰ سال اخیر است.»

IGN – نمره ۷ از ۱۰

«سونیک فرانتیرز یک تجربه آزمایشی و عجیب از تکامل عناوین سونیک است. مناطق باز این بازی پر از موارد مختلف از تاریخ سونیک بوده و اشاره‌های زیادی به عناوین دیگر این مجموعه می‌کند. این موارد باعث می‌شوند تا بازی سونیک فرانتیرز با وجود مشکلات و باگ‌هایی که دارد همچنان تجربه خوبی را به شما ارائه دهد.»

Inverse – نمره ۷ از ۱۰

«در بسیاری از اوقات سونیک فرانتیرز حس یک نسخه آزمایشی را به جای یک عنوان کامل به کاربران منتقل می‌کند. بازی مشکلات زیادی داشته و دائماً با عناصر داخلی خود در حال کشمکش است. با این حال شما از آن لذت خواهید برد و وقت خود را تلف نکرده‌اید. چیزی که مهیج است ادامه راه سونیک است که تیم سازنده این فرمول را بهبود بخشیده و آن را کامل کنند.»

خلاصه نقد بازی Sonic Frontiers

Destructoid – نمره ۷ از ۱۰

«دنباله بازی سونیک فرانتیرز نیاز به بهبود زیادی دارد. به همین دلیل ما منتظر آن هستیم. با این حال تجربه شماره ۱ نیز بسیار جذاب بود و فرمت جهان باز نیز مؤثر عمل کرده است. اگر شما کارهای حوصله سربری که باید انجام دهید را کنار بگذارید با یک عنوان خوب روبرو هستید. اگر شما از مجموعه سونیک ناامید نشده اید، در این بازی محتوای زیادی وجود دارد تا از آن لذت ببرید.»

GamesRadar – نمره ۲ از ۵

«داستان بازی نسبتاً جذاب است و می‌تواند همه افراد را به خود جذب کند. نکته اینجاست که سونیک فرانتیرز در زمینه پلتفرمینگ بسیار بد عمل کرده و شما را مجبور می‌کند که آن را تجربه کنید. ساخت یک عنوان جهان باز از سری سونیک حرکتی جثورانه بود اما چندان پاسخگو نیست.»

تعدادی از امتیازات دیگر این بازی

  • Gaming Trend – نمره ۸.۵ از ۱۰
  • CGMagazine – نمره ۸۰ از ۱۰۰
  • GamingBolt – نمره ۸ از ۱۰
  • Dual Shockers – نمره ۸ از ۱۰
  • Playsense – نمره ۸ از ۱۰
  • Puch Square – نمره ۸ از ۱۰
  • Vandal – نمره ۷۸ از ۱۰۰
  • God is Geek – نمره ۷.۵ از ۱۰
  • Twinfinite – نمره ۷۰ از ۱۰۰
  • VGames – نمره ۶۰ از ۱۰۰
  • Dexerto – نمره ۶ از ۱۰
  • GamesHub – نمره ۴ از ۱۰

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته نقدها و نمرات سونیک فرانتیرز منتشر شد؛ اولین سونیک سه‌بعدی خوب؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala