هنگامی که کمپانی کپ‌کام (Capcom) در ماه ژوئن در حال رونمایی از استریت فایتر ۶ بود، همچنین اعلام کرد که دو نوع کنترل در بازی یعنی مدرن و کلاسیک وجود خواهد داشت. در کنترل مدرن برای اجرای کمبوها و حرکات ویژه‌ی شخصیت‌ها نیاز به فشردن دکمه‌های زیادی نخواهید داشت. کارگردان بازی یعنی تاکایوکی ناکایاما (Takayuki Nakayama) البته در ادامه اعلام کرد که این موضوع باعث آسان شدن بازی نخواهد شد. با این حال، به نظر می‌رسد نوعی کنترل سوم نیز وجود دارد که Dynamic Controls نامیده می‌شود.

ظاهرا در این نوع کنترل، بر اساس فشار دادن دکمه‌های سمت راست دسته یعنی دایره، مثلث، ضربدر و مربع یا معادل آن‌ها در دیگر دسته‌ها و موقعیت شخصیت، بازی تصمیم می‌گیرد که از کدام حملات استفاده کند. بنابراین اگر با یک دکمه از فاصله‌ی دور به رقیب خود حمله کنید، ممکن است که نوعی از جادو به سمت او پرتاب کند. این در حالی است که فشار دادن همان دکمه در فاصله‌ی نزدیک می‌تواند یک کمبو را اجرا کند. البته این معنای کنترل کامل شخصیت شما توسط بازی نیست زیرا ویژگی‌هایی مانند حرکت شخصیت، پری کردن و برخی استراتژی‌ها همچنان با این نوع کنترل قابل اجرا هستند.

استریت فایتر 6

ناکایاما در مورد این کنترل بیان کرد که از عبارت Button Masher الهام گرفته شده است. او در ادامه بیان کرد که قصد داشته‌اند تا فشردن تصادفی دکمه‌ها تفاوت ایجاد کند. گفتنی است که این نوع کنترل فقط در بازی به صورت لوکال یا محلی در دسترس است. این در حالی است که کنترل‌های مدرن و کلاسیک در همه‌ی حالت‌ها در دسترس هستند. ناکایاما همچنین گفت که تیم سازنده در تلاش است تا دو مورد آخر را در مقایسه با یکدیگر به یک تعادل برساند و هر دو را در شرایط رقابتی قابل اسفاده کند.

بازی استریت فایتر ۶ در سال ۲۰۲۳ میلادی برای کنسول‌های نسل هشتم و نهمی ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. در ادامه می‌توانید تریلر منتشر شده را مشاهده کنید.

منبع: GameSpot

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته استریت فایتر ۶ از نوعی کنترل جدید برای تازه‌واردان بهره می‌برد؛ تریلر آن را ببینید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala