بر اساس اخبار سایت MTN، این پروژه توسط شرکت کره‌ای سازنده‌ی بازی‌های Lineage و Guild Wars توسعه داده خواهد شد و بازار جهانی را به‌عنوان بخشی از حرکت سونی به سمت بازی‌های سرویس محور هدف قرار می‌دهد.

شرکت NCSoft در حال حاضر در حال استخدام توسعه‌دهندگانی است که روی این عنوان کار کنند. طبق اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد که این عنوان در آگهی‌های شغلی فعلی با نام رمز Project H شناخته می‌شود.

در بیانیه‌ای که دفتر ارتباطات جهانی شرکت NCSoft منتشر کرده، نوشته شده است: «تأیید اطلاعات مربوط به پروژه‌های منتشر نشده‌ای که در حال حاضر در دست توسعه هستند، دشوار است.»

سایت VGC هم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این پروژه با سونی تماس گرفته است اما سونی پاسخی به درخواست این سایت نداده است.

horizon forbidden west

طبق اطلاعاتی که سایت VGC‌ به دست آورده است، استودیو گریلا گیمز، خالق سری بازی هورایزن، برای مدت زیادی است که برنامه دارد که اثری چندنفره با محوریت جهان بازی هورایزن خلق کند. این اولین باری نیست که شایعه‌هایی از چنین خواسته‌ای به گوش می‌رسد و این با توجه به توجه سونی به فرنچایز هورایزن و همچنین سیاست‌های اخیر آن‌ها در رابطه با گسترش فعالیت‌ در زمینه‌ی بازی‌های سرویس محور، منطقی است.

منابع دیگری پیش از این به VGC گفته بودند که حالت کوآپ در ابتدا برای اولین بازی هورایزن هم برنامه‌ریزی شده بود اما در نهایت این حالت کنار گذاشته شد تا تیم توسعه بتواند روی دیگر بخش‌های این عنوان تمرکز کند و یک بازی تک‌نفره‌ی قدرتمند را تحویل دهد.

آن منابع همچنین اذعان می‌کنند که سونی مشتاق بوده که حالت کوآپ برای بازی هورایزن فوربیدن وست در نظر گرفته شود اما ظاهراً استودیو گریلا گیمز تصمیم می‌گیرد که این ویژگی را برای یک پروژه‌ی جداگانه و مفصل تدارک ببیند که احتمالاً یا یک بازی آنلاین مستقل در جهان هورایزن خواهد بود یا ممکن است چنین قابلیتی را در هورایزن ۳ ببینیم.

البته، می‌دانیم که در این سال‌های اخیر استودیو گریلا در کنار بازی هورایزن فوربیدن وست مشغول توسعه‌ی یک بازی آنلاین بزرگ دیگر هم بوده که کارگردان بازی رینبو سیکس سیج روی آن کار می‌کند. البته، مشخص نیست که آیا آن بازی قرار است اثری مربوط به هورایزن باشد یا یک عنوان کاملاً جدید است.

در یکی از آگهی‌های شغلی پروژه‌ی دیگر گریلا گیمز که در سایت این استودیو دیده می‌شود، به یک طراح ارشد سیستم‌های اجتماعی برای این بازی اشاره شده است که وظیفه‌ی او درگیرکردن بازیکنان در تعامل‌های اجتماعی برای خلق یک رابطه‌ی پایدار است. یک موقعیت شغلی دیگر به نویسنده‌ی ارشد اشاره کرده است که البته ممکن است مربوط به این پروژه‌ی مخفی نباشد. در این آگهی بیان شده که به دنبال فردی با دانش عمیق از داستان‌ها و طراحی روایی در بازی‌های نقش‌آفرینی جهان‌باز، بازی‌های آنلاین و بازی‌های MMORPG هستند.

horizon forbidden west

علاوه بر این‌ها می‌دانیم که یک بازی واقعیت مجازی با محوریت هورایزن با عنوان کامل Horizon Call of the Mountain برای فوریه ۲۰۲۳ و زمان عرضه‌ی دستگاه پلی‌استیشن وی‌آر ۲ در نظر گرفته شده است. همچنین گزارش‌هایی بیان می‌کنند که بازسازی بازی هورایزن زیرو داون هم در دست توسعه قرار دارد.

خارج از صنعت بازی‌های ویدئویی، سونی روی یک سریال اقتباسی بر اساس سری بازی هورایزن کار می‌کند که این سریال قرار است توسط نت‌فلیکس تولید شود.

از زمان عرضه‌ی بازی هورایزن زیرو داون، می‌توانستیم به‌راحتی حدس بزنیم که هورایزن یکی از فرنچایزهای بزرگ سونی در آینده خواهد بود اما شاید نمی‌توانستیم حدس بزنیم که در همین مدت کوتاه به چنین اهمیتی دست پیدا کند.

منبع: VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته سونی ظاهرا یک نقش‌آفرینی آنلاین کلان در دنیای هورایزن می‌سازد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala