فصل دوم این بازی قرار است با مضمون «فستیوال فوتبال» برگزار شده است که این با شروع مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر همخوانی دارد. البته، از آنجایی که کونامی حق امتیاز استفاده از جام جهانی را ندارد، واضح است که به‌صورت رسمی نامی از جام جهانی در این فصل از eFootball برده نشده است.

۴۰ تیم ملی به بازی اضافه شده‌اند و می‌توانند برای مدت محدودی در بازی به‌صورت آفلاین در حالت Trial Match این بازی انتخاب شوند. همچنین قرار است یک حالت تک‌نفره‌ی جدید با نام «تجربه‌ی کاپ بین‌المللی» (The International Cup Experience) از اکنون تا تاریخ ۱۲ ژانویه برگزار خواهد شد که به بازیکنان اجازه می‌دهد از بین ۴۶ تیم ملی انتخاب کنند و در یک تورنمنت (مسابقات چندجانبه) در مقابل هوش مصنوعی شرکت کنند.

تیم های ملی efootball 2023

شروع و برگزاری فصل ۲ همچنین شامل بسته‌های جدید تیم‌های ملی می‌شود که به بازیکنان اجازه می‌دهد بازیکنانی را از تیم‌های ملی آرژانتین، فرانسه، برزیل و ژاپن خریداری کنند. این بسته‌ها همچنین شامل یک کارت بازیکن Big Time (دوران بزرگ)خواهد بود. کارت‌های «دوران بزرگ» شامل یک بازیکن خواهد بود که بر اساس دوره‌ یا لحظه‌های خاصی از دوران حرفه‌ای فوتبالیستی خود دارای ویژگی‌های و آمار بهبودیافته است.

نکته‌ی حائز اهمیت این است که یکی از این کارت‌های «دوران بزرگ» متعلق به فوتبالیست‌ افسانه‌ای یعنی دیگو مارادونای (Diego Maradona) آرژانتینی خواهد بود. کارت او بر اساس نمایش به‌یادماندنی و خارق‌العاده‌ی او در مقابل تیم انگلستان در جام جهانی ۱۹۸۶ طراحی شده است؛ همان بازی معروفی که صحنه‌ی ماندگار «دستِ خدا» در آن رقم خورد.

کاپ جهانی بین المللی efootball 2023

این موضوع به‌ویژه از منظرهای دیگری هم قابل‌توجه است زیرا حقوق تصویری مارادونا در سال‌های اخیر موضوع بحث‌برانگیزی بوده است. مارادونا در ماه مارس از فیفا ۲۲ حذف شد و شرکت EA دلیل آن را اختلاف حقوقی با این تیم دانست.

به نظر می‌رسد این مسأله از بحث بر سر این که چه کسی حق مالکیت از تصویر مارادونا را در اختیار دارد، ریشه می‌گیرد. سال گذشته دادگاه آرژانتینی تصمیم گرفت که EA به‌طور بالقوه با طرف اشتباهی مذاکره کرده است و باید مارادونا را از بازی حذف کند تا مشخص شود با چه کسی باید مذاکره کند. او در بازی فیفا ۲۳ هم غایب بود اما حضور او در بازی eFootball 2023 نشان می‌دهد که به احتمال زیاد کونامی از نظر قانونی توانسته به‌درستی این حق‌امتیاز را دریافت کند.

در ادامه می‌توانید تریلر آغاز فصل دوم eFootball را ببینید.

منبع: VGC


خرید نسخه‌های مختلف PES برای پلتفرم‌ها و کنسول‌های متفاوت از دیجی‌کالا


صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته فصل دوم eFootball‌ شروع شد؛ ۴۰ تیم ملی و مارادونا به بازی اضافه شدند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala