این بازی که در واقع نسخه‌ی بازسازی شده‌ی پیش‌درآمد فاینال فانتزی ۷ یعنی Crisis Core: Final Fantasy 7 است، ابتدا در سال ۲۰۰۷ برای پلی‌استیشن پرتابل منتشر شد و روی زک فیر (Zack Fair)، به عنوان یکی از اعضای جوان سازمان شبه نظامی SOLDIER تمرکز دارد که به دنبال یکی از اعضای گم شده‌ی این سازمان با نام جنسیس راپسودوس (Genesis Rhapsodos) است.

در تریلر جدید بازی، به تغییرات گرافیکی آن، موسیقی متن جدید، دیالوگ‌های انگلیسی و ژاپنی و سیستم مبارزه‌ی به‌روز شده‌ی بازی پرداخته می‌شود. از طرفی در کنار انتشار تریلر جدید بازی، جزئیات رزولوشن و نرخ فریم بازی در هر پلتفرم ذکر شده است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion

عملکرد بازی روی پلتفرم‌های مختلف

  • پلی‌استیشن ۵ (رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰)
  • ایکس‌باکس سری ایکس (رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰)
  • ایکس‌باکس سری اس (رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۶۰)
  • پلی‌استیشن ۴ پرو (رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰)
  • ایکس‌باکس وان ایکس (رزلوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰)
  • پلی‌استیشن ۴ (رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۳۰)
  • ایکس‌باکس وان اس (رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۳۰)
  • ایکس‌باکس وان (رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۳۰)
  • نینتندو سوییچ (رزولوشن ۷۲۰p و نرخ فریم ۳۰)
  • رایانه‌های شخصی (رزولوشن متغیر و نرخ فریم ۳۰ / ۶۰ / ۱۲۰)

بازی Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion

طبق اطلاعات رسمی، هیچ تفاوتی در محتوای بازی بین نسخه‌های مختلف بازی وجود ندارد. با این حال، نسخه‌ی رایانه‌های شخصی مطابق انتظار دارای تنظیمات گرافیکی بیشتری است که به کاربر اجازه می‌دهد تا بازی را مطابق با سخت‌افزار خود اجرا کند. این بازی همچنین از موس و کیبورد به خوبی پشتیبانی می‌کند. استودیوی سازنده در مورد نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی می‌گوید:

ما از موتوری برای توسعه‌ی بازی استفاده کردیم که برای پشتیبانی از چندین پلتفرم طراحی شده بود، بنابراین ساخت بازی برای چندین پلتفرم به طور کلی آسان بود. با این حال بازیکنان رایانه‌های شخصی در محیط‌های سخت‌افزاری مختلفی بازی‌ها را تجربه می‌کنند، بنابراین پشتیبانی از همه‌ی آن‌ها کار بسیار سختی بود.

همچنین از آنجایی که تعداد زیادی نمایشگر با وضوح صفحه نمایش متفاوت و انواع مختلف صفحه کلید وجود دارد، ما باید سیستم‌های بازی را به گونه‌ای پیاده‌سازی کنیم که با تمامی تجهیزات مختلفی که می‌توانیم تصور کنیم، کار کنند. علاوه‌بر این، بازی اصلی برای کنسول‌ها و تجربه با دسته توسعه داده شده بود، بنابراین باید آن را برای کیبورد و موس نیز بهینه می‌کردیم.

استودیوی سازنده همچنین در مورد بهبودهای گرافیکی بازی افزود:

ما توجه ویژه‌ای به افزودن حجمی از اطلاعات اضافی به داده‌های گرافیکی داشتیم تا جزئیات دقیقی را که نمی‌توان با صفحه نمایش و اندازه‌ی پلی‌استیشن پرتابل به تصویر کشید، در اینجا ارائه دهیم. ما برای این کار به دیگر بازی‌های سری فاینال فانتزی رجوع کردیم، در حالی که همه‌ی جلوه‌ها و رابط کاربری را از ابتدا طراحی و به‌روزرسانی کردیم.

از طرفی گفته شده که این بازی چیزی بین ریمیک و ریمستر را هدف قرار داده، با آنریل انجین ۴ توسعه یافته و از قفل Denuvo روی آن استفاده نشده است. البته داده‌های بازی رمزگذاری شده‌اند. همچنین برای بازسازی جلوه‌های صوتی، استودیوی سازنده از صدای سه‌بعدی استفاده کرده که باعث می‌شود غوطه‌وری در بازی افزایش یابد. جالب است بدانید که این نسخه از زبان انگلیسی به طور کامل پشتیبانی می‌کند و صداپیشه‌های بازسازی فاینال فانتزی ۷ در آن حضور دارند.

در نهایت گفتنی است که بازسازی صحنه‌های سینمایی بازی با کمک استودیوی Square Enix Image Studio Division انجام شده است. برخی از انیمیشن‌ها و کات‌سین‌ها همانند گذشته اما بهبود یافته‌اند، با این حال انیمیشن‌هایی که تاثیر مستقیمی بر گیم‌پلی دارند، از نو ساخته شده‌اند تا ضمن حفظ حس و تاثیر نسخه‌های اصلی خود، ریتم و سرعت بازی را افزایش دهند. تیم Image Studio ابراز امیدواری کرده که بازیکنان از تمام بخش‌های سینمایی بازی لذت ببرند.

بازی Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion در تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) برای کنسول‌های نسل هشتم و نهمی پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. در ادامه می‌توانید تریلر و تصاویر منتشر شده را مشاهده کنید.

منبع: Gematsu

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته تریلر و اطلاعات جدیدی از Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion منتشر شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala