یکی از موارد جدید وارزون ۲ حالت DMZ است. این حالت جدید با چیزی که ما در سبک بتل رویال شاهد بودیم تفاوت زیادی دارد. به همین دلیل به اندازه حالت بازیکن علیه بازیکن (PvP) حساس نیست. با این حال چالش‌های مخصوص خود را داشته و هیجان زیادی دارد. در حالت DMZ دشمن شما هوش مصنوعی است. همینطور اینکه در مقابل شما پناهگاه‌های دشمنی وجود دارند که شما بDMZاید تلاش کنید آن‌ها را یافته و درب آن‌ها را باز کنید. در این حالت بازیکنان دیگر نیز با شما در بدست آوردن پناهگاه و مبارزه رقابت خواهند کرد. نکته جالب اینجاست که ابر موجود در حالت DMZ دائم در حال بزرگ شدن است.

حالت DMZ برای افرادی که به دنبال امتحان کارهای جدید هستند، پاداش خوبی دارد. از سلاح‌های مختلف گرفته تا آیتم‌های ظاهری که شما را با بازیکنان دیگر متفاوت کند. حال در این متن قصد داریم تا توضیح کوتاهی در مورد حالت DMZ بدهیم تا با آن بیشتر آشنا شوید.

حالت DMZ وارزون 2

بازی وارزون ۲ نسبت به شماره ۱ تغییرات زیادی داشته و نقشه آن به طور کامل تغییر کرده است.

حالت DMZ چگونه کار می‌کند؟

DMZ در اصل یک حالت شوتر استخراجی (Extraction) است. به این شکل که شما وارد یک فضای بزرگ با هوش مصنوعی شده و باید قرارگاه‌های مختلف را بدست بیاورید. در این قرارگاه‌ها منابع مختلف وجود داشته و بازیکنان باید آن‌ها را پیدا کنند. کوله پشتی شما محدود است. به همین دلیل باید در انتخاب‌های خود دقت به خرج دهید. مخصوصاً اینکه برای بدست آوردن این پاداش‌ها باید مأموریت را به اتمام برسانید. پس موارد حیاتی نیز باید در کوله شما وجود داشته باشد.

نکته اینجاست که در حالت DMZ شما تنها ۱ جان دارید. به همین دلیل اعمال شما ریسک بالایی خواهند داشت. همینطور اینکه اگر شما بدون استخراج بمیرید، هرچه بدست آورده بودید را از دست خواهید داد. پس باید در انتخاب و سبک بازی خود دقت به خرج دهید. گولاگ (Gulag) که یکی از شاخصه‌های وارزون یک بود در حالت DMZ وجود ندارد.

حالت DMZ وارزون 2

شما می‌توانید از الان وارزون ۲ را دانلود و تجربه کنید.

شرکت سازنده تلاش کرده تا با اضافه کردن موارد خاصی این قسمت را راحت‌تر کند. اول اینکه شما یک بخش برای سلاح خود خواهید داشت. این بخش جایی را در کوله پشتی شما اشغال نکرده و به همین دلیل مزاحم شما نیست. از طرفی اگر سلاح خود را از دست دهید، می‌توانید پس از مدتی آن را دوباره بدست بیاورید. با تجربه بیشتر بازی شما می‌توانید این مدت زمان را کوتاه‌تر هم بکنید. از طرفی اگر در ابتدا سلاح نداشته باشید، بازی به شما به صورت رندوم یک سلاح پایه را خواهد داد.

ابزار شما در DMZ اهمیت بسیار زیادی دارد. مخصوصاً اینکه ابر رادیواکتیو به طور دائم در حال بزرگ شدن است. بازی کلاً ۲۵ دقیقه زمان دارد و در این مدت ابر سمی کل نقشه را فرا می‌گیرد. حال شما باید تلاش کنید با کمک تیمتان در این شرایط دوام بیاورید. در کنار شما افراد دیگر هم هستند که به دنبال جمع آوری پاداش هستند. قانون کلی این است؛ هرچه بیشتر دوام بیاورید، پاداش شما هم بیشتر است. مشکل اینجاست که هرچه بیشتر بمانید زنده ماندن دشوارتر و احتمال استخراج هم کمتر می‌شود.

حالت DMZ وارزون 2

در DMZ باید چه کاری انجام دهیم؟

شما در حالت DMZ محدود نیستید. اعمال زیادی وجود دارند که می‌توانید انجام داده و اگر عناوین این سبک را بازی نکرده باشید، قطعاً از آن لذت خواهید برد. از کارهایی که می‌توانید انجام دهید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قراردادها (Contracts): مانند وارزون، این مأموریت‌های کوچک یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد هستند. قراردادهای مختلفی هم در این بازی وجود دارد. برای مثال از تحویل یک بار گرفته تا کشتن یک فرد خاص با سختی‌های مختلف در این بازی وجود دارد. برای اتمام هر کدام شما باید استراتژی متفاوتی داشته و تلاش کنید به بهترین نحو آن‌ها را تمام کنید.
  • قرارگاه‌ها (Strongholds): این مقر‌ها با علامت قلعه در نقشه مشخص شده‌اند. در این مناطق دشمنان خطرناکی حضور دارند ولی شما می‌توانید پاداش خوبی از آن بدست بیاورید. برای ورود به این قرارگاه‌ها شما باید کلید داشته باشید. این کلیدها به صورت رندوم از دشمنانی که می‌کشید بدست می‌آید. پس از آن شما به نزدیک‌ترین قرارگاه رفته و وارد آن می‌شوید.
  • فعالیت‌های دنیای بازی (World Activities): این مأموریت‌ها بیشتر به فرقه (Faction) شما بستگی دارند. شما قبل از وارد شدن به DMZ می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. پاداش این موارد بیشتر حالت تزئینی و ظاهری داشته و شما را از بازیکنان دیگر متمایز می‌کند. در زمین بازی نیز مقدار زیادی صندوق وجود دارد که با بازکردن آن‌ها به مقدار زیادی ارز داخل بازی دسترسی پیدا خواهید کرد.

به طور کلی دست شما DMZ کاملاً باز است. شما می‌توانید در دنیای آن به گشت و گذار پرداخته یا اینکه یک مأموریت‌ را انجام دهید. با این حال اولویت بندی بسیار مهم است. اگر شما تصمیم دارید که یک مأموریت را انجام دهید قبل از پخش شدن ابر رادیواکتیو آن را به اتمام برسانید. همینطور اینکه قبل از وارد شدن به DMZ حتماً به ابزار و سلاح‌های خود توجه کنید.

آیا می‌توان DMZ را به تنهایی بازی کرد؟

اگر شما مزاحمت افراد دیگر را در اتمام یک مأموریت نمی‌خواهید، می‌توانید به تنهایی DMZ را تجربه کنید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که قسمت Squad Fill را غیر فعال کنید. پس از آن وارد بازی شده و از آن لذت ببرید. مشکل اصلی اینجاست که در حالت تنهایی کسی نیست که شما را نجات دهد. اگر بمیرید دیگر هم تیمی‌ای وجود ندارد که شما را زنده کند. اگر قصد تجربه این بازی را به تنهایی دارید، حتماً یک کیت زنده کننده (Revive Kit) همراه خود داشته باشید. این کیت‌ها نیز در قرارگاه‌ها و مکان‌های مختلف بازی وجود دارند.

منبع: PCgamer.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته حالت DMZ کال آو دیوتی وارزون ۲ چیست؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala