این بازی اکشن و نقش‌آفرینی در ابتدا در سال ۲۰۰۹ روی ایکس‌باکس ۳۶۰ و رایانه‌های شخصی توسط کمپانی دیپ سیلور (Deep Silver) عرضه شد. رایزن ماجراهای یک شخصیت ناشناس در فارنگا، یک جزیره‌ی کوهستانی که توسط فردی بی‌رحم به نام مندوزا اداره می‌شود، را روایت می‌کند. مندوزا در مورد معبدهایی خبر دارد که در داخل آتشفشان در حال فوران در جزیره وجود دارند. آواتار باید دستورالعمل‌های مندوزا را دنبال کند تا وارد آن‌ها شود. این معابد خانه‌ی موجودات باستانی معروف به تایتان‌ها است که مندوزا برای تقویت قدرت خود در تلاش است تا آن‌ها را کنترل کند.

گیم‌پلی بازی اکشن و سوم‌شخص است و در جهانی باز جریان دارد که پر از ماموریت‌های اصلی و فرعی با نتایج مختلف است. بازیکن از ابتدای بازی به اکثر نقاط جزیره دسترسی دارد. با این حال، مسیرهایی که به جزیره منتهی می‌شوند تقریبا همیشه توسط موجودات وحشی متعددی مسدود می‌شوند که می‌توانند به راحتی یک بازیکن تازه‌وارد را اذیت کنند. پس از اینکه شخصیت بازیکن مهارت‌ها و تجهیزات بهتری بدست آورد، می‌تواند با آزادی بسیار بیشتری جزیره را کاوش کند.

رایزن

بازی رایزن در زمان انتشار نقدهای نسبتا مثبتی را دریافت کرد و بسیاری گیم‌پلی، گرافیک و صداگذاری آن را تحسین کردند. با این حال انتقادهایی نیز از نسخه‌ی ایکس‌باکس ۳۶۰ بازی شد. این نسخه‌ی جدید از بهبودهای گرافیکی خاصی برخوردار نیست، با این حال گفته شده که بخش کنترل و رابط کاربری بازسازی شده‌اند. گفتنی است که سری رایزن توسط Risen 2: Dark Waters و Risen 3: Titan Lords ادامه یافته است.

بازی Risen در تاریخ ۲۴ ژانویه‌ی ۲۰۲۲ (۴ بهمن ۱۴۰۱) برای پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. در آمریکای شمالی، کمپانی THQ Nordic یک نسخه‌ی فیزیکی از بازی را برای پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ به طور انحصاری از طریق فروشگاه‌های گیم‌استاپ (GameStop) منتشر خواهد کرد. در ادامه می‌توانید تریلر و تصاویر منتشر شده را مشاهده کنید.

منبع: Gematsu

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته تاریخ انتشار بازی Risen روی کنسول‌های جدید مشخص شد؛ تریلر آن را تماشا کنید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala