طرفداران این سری تیراندازی و اول شخص اوکراینی نسبت به این خبر واکنش‌های مثبتی نشان داده‌اند. این در حالی است که توسعه‌ی نسخه‌ی دوم بازی همچنان با وجود مشکلات مختلف ادامه دارد. سازنده‌ی این بازسازی با نام Andrey0007 از طریق وبسایت ModDB اعلام کرده که این ریمستر به عنوان یک ماد رایگان برای بازی اصلی عرضه می‌شود و حاوی حدود ۱۶ گیگابایت تکسچر جدیدخواهد بود. از طرفی برنامه‌هایی برای ویرایش داستان بازی به منظور حذف برخی ناسازگاری‌ها وجود داشته که کاهش یافته‌اند.

استاکر 1

سازنده با اشاره به برنامه‌های بلندپروازانه‌‌ی خود در گذشته می‌گوید:

واقعیت این است که من به سختی وقت می‌کنم که روی تکسچرها کار کنم. ناگفته نماند که باید همه چیز را به موتور OGSR منتقل کنم و داستان را اندکی تغییر دهم. در واقع باید برخی ناسازگاری‌ها را حذف کرده و تغییراتی در صداگذاری و غیره ایجاد کنم.

بنابراین تنها یک بسته‌ی شامل تکسچر با وزن حدود ۱۶ گیگابایت منتشر خواهد شد. در آینده فکر می‌کنم از کسانی که با موتور بازی، سلاح‌ها و چیزهای دیگر آن آشنایی دارند کمک بخواهم، اما در حال حاضر آنچه که می‌توانیم را ارائه خواهیم داد.

Shadow of Chernobyl

گفتنی است که Stalker: Shadow of Chernobyl در ابتدا در سال ۲۰۰۷ برای رایانه‌های شخصی عرضه شد و به سرعت در دو سال پس از آن، دو دنباله برای آن با نام‌های Clear Sky و Call of Pripyat منتشر شد.

جدیدترین نسخه از این سری ترس و بقا با نام Stalker 2: Heart of Chornobyl که در تاریخی نامعلوم در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد، اولین نسخه‌ی جدید این سری پس از گذشت بیش از یک دهه خواهد بود. استاکر ۲ برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس عرضه می‌شود. این بازی همچنین در روز عرضه روی سرویس گیم پس در دسترس قرار خواهد گرفت. البته با توجه مسائل مربوط به جنگ اوکراین و روسیه در حال حاضر نمی‌توان به طور قطع در مورد عرضه‌ی آن در سال جدید نظر داد.

منبع: Eurogamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته بازسازی استاکر ۱ توسط طرفداران در کریسمس عرضه می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala