بالاخره و بعد از انتظاری طولانی، عنوان Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age هفته‌ی پیش در ژاپن و برروی دو پلتفرم پلی استیشن ۴ و ۳DS منتشر شد و در کمتر از یک هفته به فروش فوق‌العاده‌ای دست یافت و نشان داد که چقدر در بین بازیکنان ژاپنی محبوب است. در ادامه‌ی مطلب با […]

Dragon Quest XI موفق به فروش ۲ میلیون نسخه در دو روز شده است

بالاخره و بعد از انتظاری طولانی، عنوان Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age هفته‌ی پیش در ژاپن و برروی دو پلتفرم پلی استیشن ۴ و ۳DS منتشر شد و در کمتر از یک هفته به فروش فوق‌العاده‌ای دست یافت و نشان داد که چقدر در بین بازیکنان ژاپنی محبوب است. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

طبق اطلاعاتی که به وسیله‌ی Famitsu، مجله‌ی معروف ژاپنی به اشتراک گذاشته شده است، عنوان Dragon Quest XI در دو روز اول انتشار خود، موفق به فروش ۲ میلیون نسخه شده است که نشان از موفقیت زود هنگام این عنوان در کشور ژاپن دارد.

تعداد نسخه‌های فروخته شده برروی کنسول پلی استیشن ۴، برابر ۹۵۰,۳۳۸ نسخه است؛ در حالی که نسخه‌ی ۳DS این بازی، عملکرد به مراتب بهتری داشته است و موفق به فروش ۱,۱۳۰,۴۶۸ نسخه شده است. این آمار و ارقام مربوط به بازه‌ی زمانی ۲۹ تا ۳۰ جولای است. رقم دقیق فروش این بازی، معادل ۲,۰۸۰,۸۰۶ است. لازم به ذکر است که در این آمار منتشر شده، میزان فروش نسخه‌های دیجیتالی این بازی در نظر گرفته نشده است. این بدان معناست که میزان فروش Dragon Quest XI می‌تواند بسیار بیشتر از رقم اعلام شده باشد. با توجه محبوبیت بالای این سری در کشور ژاپن، کسب چنین فروش خیره‌کننده‌ای، چندان هم غیرقابل پیش‌بینی نبود. عنوان Dragon Quest XI تا قبل از انتشار، چندین هفته را در صدر مورد انتظارترین عناوین کشور ژاپن، سپری کرد.

نسخه‌ی غربی Dragon Quest XI در سال ۲۰۱۸ به انتشار خواهد رسید و طبق ادعای سازندگان، پلی استیشن ۴ یکی از پلتفرم‌های مقصد آن خواهد بود. هنوز از دیگر پلتفرم‌های این بازی، پرده برداری نشده است، اما طبق ادعای سازندگان، احتمال عرضه‌ی بازی برروی دیگر کنسول شرکت نینتندو با نام نینتندو ان‌ ایکس وجود دارد. در حال حاظر این عنوان در صدر پرفروش‌ترین عناوین هفتگی ژاپن قرار دارد و انتظار می‌رود که تا چند هفته به این صدرنشینی ادامه دهد.

منبع متن: gamefa