جردن رمی (Jordan Ramée) از رسانه‌ی گیم‌اسپات به طور کلی به تحسین بخش‌های مختلف بازی پرداخته است:

سال جاری تاکنون با وجود عرضه‌ی پورت رایانه‌های شخصی بازی‌هایی نظیر اسپایدر من: مایلز مورالز و بازی‌های موبایلی برای طرفداران مارول به خوبی پیش رفته است. به تازگی بازی مورد انتظار Marvel’s Midnight Suns نیز منتشر شده است و بسیاری از منتقدان استودیوی Firaxis Games را به خاطر ساخت اثری که ترکیبی از مبارزات تاکتیکی مبتنی بر نوبت را با لحظات جذاب ایجاد تیم بین ماموریت‌ها ارائه داده، تحسین کرده‌اند.

در این بازی استراتژی، باید به عنوان یک شخصیت جدید با نام شکارچی (The Hunter)، تیم قدرتمندی از ابر قهرمانان مارول را رهبری کرده و تهدید لیلیث شیطانی که گروه وحشتناک او با ارتش شرور هایدرا متحد شده را خنثی کرده و از آخرالزمان جلوگیری کنید. در این بین شخصیت‌هایی نظیر مرد آهنی، دکتر استرنج و بلید نیز دچار اختلافاتی شده‌اند که باید برطرف شوند. اگر سیزن‌پس بازی را بگیرید، می‌توانید فهرست شخصیت‌های خود را با ونوم، موربیوس، ددپول و استورم گسترش دهید. حال طی این مقاله نگاهی به تعدادی از نظرات منتقدان در مورد بازی خواهیم داشت.

گیم‌اسپات (GameSpot) / ۸ از ۱۰

بازی داستانی درباره‌ی قدرت دوستی بین دسته‌ای از افراد ناسازگار با یکدیگر است که از طریق سیستم مبارزه شکل گرفته و تقویت می‌شود. هدف Midnight Suns ترکیبی از ایجاد ارتباط با لحظات نقش‌آفرینی به یاد ماندنی است و نتیجه‌ی آن یک اثر تاکتیکی مبتنی بر نوبت است که توسط شخصیت‌های جالب آن هدایت می‌شود.

در مورد بازی چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. گیم‌پلی یک تجربه‌ی تاکتیکی باارزش را ارائه می‌دهد و سیستم دک‌بیلیدنگ آن نه تنها بازیکنان را ناامید نمی‌کند، بلکه تصادفی بودن بازیکن را به چالش می‌کشد. به علاوه، تنوع ماموریت و شخصیت‌های مختلف بازی، مبارزات را تازه نگه می‌دارد. با این حال من بیشتر از عناصر نقش‌آفرینی و دادن فرصتی به شکارچی برای ارتباط با اعضای Midnight Suns و انتقام‌جویان لذت بردم.

وی‌جی‌سی (VGC) / 5 از ۵

جردن میدلر از وی‌جی‌سی بازی را یکی از بزرگترین شگفتی‌های سال ۲۰۲۲ میلادی شمرده است:

Marvel’s Midnight Suns گیم‌پلی عمیق، اعتیادآور و استراتژیک خود را با گروهی از شخصیت‌ها به گونه‌ای ترکیب می‌کند که لحظات غیر اکشن را نیز به اندازه‌ی لحظات مبارزه غنی و لذت‌بخش می‌کند. همچنین یک کمپین طولانی پر از ماموریت‌هایی برای انجام دادن و ایجاد روابط با قدرتمندترین قهرمانان زمین، بازی را به یک اثر استراتژی مدرن و در عین حال کلاسیک و یکی از بزرگترین شگفتی‌های سال ۲۰۲۲ تبدیل می‌کند.

پی‌سی گیمر (PC Gamer) / ۸۸ از ۱۰۰

جرمی پیل (Jeremy Peel) از پی‌سی گیمر در مورد بازی می‌گوید:

Midnight Suns می‌خواهد به اتاق شما هجوم آورد، دست شما را گرفته و شما را به درون مهمانی بکشاند. اینکه این چیزی است که هر سازنده‌ی آثار استراتژی می‌خواهد یا خیر، باید مشخص شود. با این حال اگر بتوانید با شرایط استودیوی Firaxis خود را تطبیق دهید، از بازی لذت خواهید برد.

گیمزرادار (GamesRadar) / ۴ از ۵

جان بیلز (Jon Bailes) از گیمزرادار بازی را به طرفداران آثار ابرقهرمانی پیشنهاد کرده است:

به عبارت ساده، اینجا چیزهای زیادی وجود دارد و اگر آثاری ابرقهرمانی را دوست دارید که شما را تشویق می‌کنند که صبر کرده و گل‌ها را قبل از اینکه توسط لیزرهای مرد آهنی بسوزند، بو کنید، شما باید برای ده‌ها ساعتی که بازی طول خواهد کشید، مجذوب بمانید. حالا اگر من را ببخشید، برای یک پیک نیک با گوست رایدر مرخص می‌شوم.

بازی Midnight Suns

آرپی‌جی سایت (RPG Site) / 8 از ۱۰

جاش تورس (Josh Torres) از RPG Site نیز بازی را به طرفداران بازی‌های کارتی و استراتژیک پیشنهاد می‌دهد:
Midnight Suns یک اثر نقش‌آفرینی و تاکتیکی عالی است. جنبه‌هایی از بازی وجود دارد که تجربه را ضعیف کرده است، اما مهم‌ترین عنصر آن من را در تمام طول بازی مجذوب خود نگه داشته است.این اثری است که نباید توسط طرفداران بازی‌های استراتژیک از دست داده شود. اگرچه من اعتراف می‌کنم که جذابیت بازی به این بستگی دارد که شوق شما برای انجام بازی‌های مبتنی بر کارت تا چه اندازه باشد. نمی‌توان انکار کرد که بخش قابل توجهی از Midnight Suns حول محور آزاد کردن و ارتقای کارت‌ها می‌چرخد تا دشمنان را ویران کنید و اگر این چیزی است که شما را جذب خود می‌کند، قطعا ارزش وقت شما را دارد.

آی‌جی‌ان (IGN) / ۸ از ۱۰

دن استپلتون (Dan Stapleton) از آی‌جی‌ان استودیوی Firaxis Games را در کنار استودیوهایی نظیر بتسدا و بایوور قرار داده و گفته است:

Firaxis با بازی Marvel’s Midnight Suns خود را در میان توسعه‌دهندگان بازی‌های نقش‌آفرینی مانند بتسدا (Bethesda)، بایوور (BioWare)، آبسیدین (Obsidian) و Larian قرار داده است. آشنایی با سیستم مبارزات قهرمانی نوآورانه‌ی آن کمی زمان می‌برد، اما زمانی که با آن آشنا شوید، متوجه می‌شوید که از مکانیک بازی‌های کارتی استفاده‌هایی عالی کرده تا نبردها را در طول یک کمپین حماسی تازه، تکامل یافته و غیرقابل پیش‌بینی نگه دارد.

بازی Marvel’s Midnight Suns هم اکنون برای پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری و رایانه‌های شخصی در دسترس است. نسخه‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ بازی نیز در تاریخی نامشخص در آینده در دسترس قرار خواهند گرفت. در نهایت گفتنی است که بازی موفق شده تا از مجموع ۵۹ نقد منتشر شده، نمره‌‌ی متای ۸۳ را در وبسایت متاکریتیک بدست آورد.

منبع: GameSpot

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته منتقدان درباره‌ی Marvel’s Midnight Suns چه می‌گویند؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala