سیستم فصلی در بازی فورتنایت کاملاً پابرجا است. به همین دلیل است که این بازی توانسته تنوع خود را حفظ کند و کاربران قدیمی را از دست ندهد. فصل ۴ این بازی چندی پیش آغاز شد. در این فصل ما شاهد چندین کاراکتر و یک نقشه جدید بودیم. نقشه جدید بازی چیزی بود که این فصل را از موارد گذشته متمایز می‌کرد.

فصل چهارم فورتنایت دارای ۳ کاراکتر جدید است. این کاراکترها گرالت (Geralt) از سری ویچر، هالک (Hulk) و دوم اسلیر (Doom Slayer) هستند. هر ۳ کاراکتر به طور کامل با طراحی خاص فورتنایت در این بازی حضور دارند. همینطور اینکه گرالتی که در فورتنایت حضور دارد، به شکل بازی بوده و گرالت سریال ویچر نیست.

در کنار کاراکتر و نقشه جدید شرکت اپیک (Epic) یک قابلیت جدید هم به گیم‌پلی بازی اضافه کرده است. این قابلیت در اصل توانایی موتور راندن در بازی فورتنایت است. چیزی که بسیار از طرفداران منتظر آن بودند. این موضوع نشان می‌دهد که کاربران دیگر توانایی هرکاری را در فورتنایت دارند!

fortnite chapter 4 season 1

از کاراکترهای جدید اضافه شده می‌توان به گرالت و دوم اسلیر اشاره کرد.

جزئیات رویداد انتهایی فصل ۳

قبل از عرضه فصل ۴ بازی فورتنایت با یک انیمیشن بسیار جالب با جزیره قدیمی این بازی خداحافظی کرد. در این انیمیشن نشان داده شد که جزیره قدیمی توسط یک ابر بسیار بزرگ نابود شد. سپس با یک رویداد کوتاه ساخته شدن جزیره جدید نشان داده شد. در نقشه جدید ما شاهد موارد قدیمی و جدید هستند. به همین دلیل این نقشه حس آشنایی را به طرفداران منتقل خواهد کرد.

در تریلر آخر رویداد نشان داده شد که یکی از کاراکترهای قهرمان بازی به نام پارادایم (Paradigm) توانست مأموریت خود را انجام دهد. به این معنا که نقشه بازی را دوباره ساخته و جزیره را از اول طراحی کرده است. در ادامه تریلر نشان داده شد که چندین کاراکتر به بازی اضافه شده است. یکی از شخصیت‌های جالب مستر بیست (Mr. Beast) بود. این فرد یکی از یوتیوبرهای به شدت معروف است. در میان کاراکترهای اضافه شده گنو Geno نیز حضور داشت. او یکی از شخصیت‌های دوست داشتنی در کمیک‌های فورتنایت است.

رویداد داخل بازی به صورت زنده وجود داشت. به این معنا که بازیکنان تریلر را مشاهده کرده و پس از آن می‌توانستند ۳۰ دقیقه در دنیای نامعلوم فورتنایت بگردند. به نوعی بازیکنان باید روی تکه‌های جزیره قدیمی به گشت و گذار می‌پرداختند. این ایده برای کاربران فعال فورتنایت بسیار جالب بود. همینطور اینکه رویداد نیز به نسبت طولانی بود. در این تکه‌ها شما می‌توانستید موارد آشنای زیادی را مشاهده کنید. به نوعی یک مرور از خاطرات گذشته فورتنایت است.

فصل4 فورتنایت

در این تصویر اتصال تکه‌های مختلف دنیای جدید فورتنایت را مشاهده می‌کنید.

اپیک نیز توانست در این رویداد قدرت تکنیکی خود را نشان دهد. به این معنا که دنیای نامعلوم در حال گسترش بود ولی تکه‌های جزیره به مرور به هم نزدیک شده و متصل می‌شدند. نکته جالب اینجاست که بازیکنان در این بخش از بازی نیز باید مأموریت‌های مختلف را انجام می‌دادند. به این شکل که در میان کارهای مختلف باید مراقب هم می‌بودند تا از روی سطوح به پایین نیافتند. این سیستم کمی مشابه حالت UFO در بازی فورتنایت بود. البته این حالت بدون مشکل نبود و به هرحال به دلیل اینکه یک رویداد ۳۰ دقیقه‌ای بود دقت لازم را نداشت.

به طور کلی فورتنایت کارهای عجیبی برای جلب توجه انجام می‌دهد. این رویداد بازی چیزی بود که طرفداران لایق آن بودند. به این معنا که به جای یک کنفرانس ۳۰ دقیقه‌ای خسته کننده، بازیکنان می‌توانستند تغییر دنیای بازی را مشاهده کنند. به طور کلی اپیک تلاش زیادی می‌کند تا بازی سرویس آنلاینش همچنان زنده بماند. به همین دلیل است که با این خط داستانی و از بین رفتن دنیای قدیمی، به نوعی فورتنایت را از نو طراحی کرد.

یکی از نکات جالب این می‌شد که بازیکنان توانایی تجربه دوباره این رویداد را داشتند. متأسفانه این امکان وجود ندارد. البته این موضوع هم جزئی از تجربه فورتنایت است. به طور کلی اپیک در این مدت کاراکترهای زیادی هم به بازی اضافه کرد. به طوری که دیگر به نظر نمی‌رسد شخصیتی وجود داشته باشد که در فورتنایت نباشد. سازندگان با این کار طرفداران مجموعه‌های مختلف را به دنیای فورتنایت جذب خواهند کرد. حال باید دید که فصل ۴ فورتنایت در ادامه چه تغییراتی خواهد کرد.

منبع: Eurogamer.net

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته فصل چهارم فورتنایت با مکانیک‌ها و کاراکترهای جدید آغاز شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala