این دادخواست بالاخره پس از هفته‌ها کشمکش بین مایکروسافت، سونی و نهادهای نظارتی بر سر نگرانی‌های رقابت و آینده کال آو دیوتی ثبت شد. FTCاستدلال می‌کند که این خرید مایکروسافت را قادر می‌سازد تا رقبای خود را در زمینه‌ی کنسول و محتوای اشتراکی به سرعت در حال رشد و کسب وکار گیمینگ ابری سرکوب کند.

رأی اخیر کمیسیون‌های FTC به این معنی است که مایکروسافت اکنون با موانع قابل‌توجهی برای تکمیل قرارداد اکتیویژن بلیزارد مواجه است. باوجود تلاش‌های مکرر مایکروسافت برای جلب نظر این نهادهای نظارتی، این نهادها در بریتانیا و اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی دقیق این قرارداد هستند.

Microsoft activision

در بخشی از بیانیه‌ی اخیر FTC آمده است: «مایکروسافت قبلاً نشان داده است که می‌تواند محتوا را از رقبای بازی خود دریغ کند و این کار را هم انجام می‌دهد. امروز ما به دنبال جلوگیری از به دست آوردن کنترل مایکروسافت بر یک استودیوی بازیسازی مستقل پیشرو و استفاده از آن برای آسیب‌زدن به رقابت در چندین بازار بازی پویا و سریع هستیم.»

برد اسمیت، نایب رئیس مایکروسافت، در بیانیه‌ای به سایت The Verge می‌گوید: «ما همچنان معتقدیم که این قرارداد باعث گسترش رقابت و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای گیمرها و توسعه‌دهندگان بازی خواهد شد. ما از روز اول متعهد شده‌ایم که نگرانی‌های رقابتی را برطرف کنیم، از جمله کارهایی که در این راستا انجام دادیم، ارائه امتیازات پیشنهادی در اوایل این هفته به FTC بود. در حالی که ما معتقد به دادن فرصت صلح بودیم اما به پرونده خود اطمینان کامل داریم و از فرصت ارائه پرونده خود در دادگاه استقبال می‌کنیم.»

فرانک ایکس شاو، معاون بخش ارتباطات این شرکت نیز در توییتی به سندی با عنوان “حقایق: چگونه مایکروسافت به رشد جوامع گیمینگ متعهد است” اشاره کرد.

بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، در نامه‌ای به کارکنان اکتیویژن بلیزارد گفت که می‌خواهد اطمینان خود را نسبت به نهایی‌شدن این قرارداد جلب کند. او گفت: «ادعای ضدرقابتی بودن این معامله با واقعیت‌ها همخوانی ندارد و ما معتقدیم که در این رقابت پیروز خواهیم شد.»

Xbox Game Studios

مایکروسافت ماه گذشته به سونی یک قرارداد ۱۰ ساله برای تعهد عرضه‌ بازی‌های جدید کال آو دیوتی پیشنهاد داد اما سونی هنوز این پیشنهاد را نپذیرفته است. با این حال، یک معامله مشابه بین نینتندو و وَلو پیشنهاد شد و توافق هم صورت گرفت. این یعنی در صورت نهایی‌شدن قرارداد اکتیویژن بلیزارد، می‌توان شاهد عرضه‌ کال آو دیوتی به سمت کنسول‌های نینتندو باشیم.

ناامیدی مایکروسافت درباره‌ی اعتراض سونی به معامله اکتیویژن بلیزارد آشکار بوده است. برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، اخیراً در مصاحبه‌ای با والاستریت ژورنال گفت: «سونی به عنوان بلندترین مخالف ظاهر شده است: «آن‌ها درباره‌ی این معامله همانقدر هیجان زده هستند که شرکت‌های بلاک‌باستر درباره ظهور نتفلیکس بودند.» مایکروسافت همچنین نگرانی‌های سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) را «بی‌جا» توصیف کرد و این نهاد نظارتی را به پذیرش «شکایات سونی بدون در نظر گرفتن آسیب‌های احتمالی برای مصرف‌کنندگان» متهم کرد.

مایکروسافت همچنین سونی را به پرداخت پول به توسعه‌دهندگان برای دور نگه‌داشتن بازی‌های مختلف از سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس متهم کرده است و سونی هم از آن‌ سمت استدلال کرده است که خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت می‌تواند به توسعه‌دهندگان لطمه بزند و منجر به افزایش قیمت‌ها شود.

منبع: The Verge

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته آیا کمیسیون تجارت فدرال مانع معامله‌ی بزرگ مایکروسافت و اکتیویژن می‌شود؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala