حال فیل اسپنسر (Phil Spencer) مدیر بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت اعلام کرده که وارد یک قرارداد با نینتندو شده‌اند. این قرارداد به این شکل است که پس از نهایی شدن خرید اکتیویژن، مجموعه ندای وظیفه (Call of Duty) تا ۱۰ سال برای کنسول‌های نینتندو همچنان عرضه شود. به این معنا که این عناوین نمی‌توانند انحصاری کنسول‌های ایکس‌باکس باشند. اسپنسر در توییت جدید خود نوشت:

مایکروسافت وارد یک تعهد ۱۰ ساله شده تا مجموعه‌ی ندای وظیفه را برای کنسول‌های نینتندو عرضه کند. این اتفاق پس از نهایی شدن خرید اکتیویژن انجام خواهد شد. مایکروسافت قصد دارد تا عناوین بازی را به همه افراد عرضه کند. مهم نیست که چه پلتفرمی‌ را برای تجربه انتخاب کنند. همینطور اینکه مجموعه‌ی ندای وظیفه همچنان روی فروشگاه استیم نیز قرار خواهد گرفت.

یکی از مخالفان سرسخت این خرید، سونی است. این شرکت باور دارد که زمانی که مایکروسافت اکتیویژن را خریداری کند، برتری بسیار زیادی در دنیای گیمینگ پیدا می‌کند. به نوعی همه گیمرها مجبور خواهند بود تا یکی از محصولات مایکروسافت را خریداری کنند. به همین دلیل رقابت در دنیای گیمینگ بسیار کم می‌شود.

مایکروسافت و نینتندو

بحث و جدل این مدت همگی در مورد مجموعه‌ی ندای وظیفه بوده که نشان می‌دهد تا چه حد اهمیت دارد.

مایکروسافت در این مدت شرکت‌های زیادی را خریداری کرده است. این کار استقلال شرکت‌ها را بسیار کم می‌کند. به همین دلیل تنوع در دنیای گیمینگ کم می‌شود. موضوع در زمینه اکتیویژن کمی متفاوت است. این شرکت و بلیزارد هر دو سال دشواری را گذراندند. با توجه به مشکلاتی که برای بلیزارد پیش آمد سهام این شرکت‌ها بسیار افت کرده و فرصت خوبی برای خرید مایکروسافت بود. به نوعی مایکروسافت می‌تواند شرایط این شرکت‌ها را تغییر دهد.

یک نکته جالب قرارداد با نینتندو است. به دلیل اینکه افرادی که کنسول‌های نینتندو را خریداری می‌کنند، برای تجربه ندای وظیفه نیست. بلکه برای تجربه انحصاری نینتندو است. به نوعی این افراد توجه کمتری به مجموعه‌های بزرگ دارند. با این حال این موضوع نشان می‌دهد که مایکروسافت به دنبال انحصاری کردن سری ندای وظیفه نیست.

حال باید صبر کرد و دید که سونی چه می‌کند. امکان دارد که این شرکت با مایکروسافت قرارداد ببندد. حتی امکان دارد که به ساخت شوتر انحصاری خود روی آورده تا مانع از موفقیت مایکروسافت در این زمینه شود. باید صبر کرد و دید که این دو شرکت در آینده چگونه عمل خواهند کرد.

منبع: Gematsu.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته مایکروسافت: طی قراردادی ده ساله کال آو دیوتی را به کنسول‌های نینتندو می‌آوریم اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala