گفتنی است که این مسابقات قبلا فقط روی پلی‌استیشن ۴ در دسترس بودند. از طرفی تجربه‌ی PlayStation Tournaments در پلی‌استیشن ۵ در سه ماه گذشته در مرحله‌ی آزمون و خطا بوده است و با ویژگی‌های جدید از جمله زمان کوتاه‌تر مسابقات، ثبت‌نام بدون مشکل در کنسول، رابط کاربری جدید، به‌روزرسانی‌های بهتر و سریع‌تر نتایج مسابقات و موارد دیگر همراه شده است.

این مسابقات در حال حاضر شامل شامل بازی‌های فیفا ۲۳، Guilty Gear: Strive و NBA 2K23 می‌شوند و اکنون می‌توانید برای بردن جوایز در طیف وسیعی از رویدادهای ویژه، چالش‌ها، جدول امتیازات بازی و غیره رقابت کنید.

مسابقات پلی‌استیشن 5

بین ۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۰ آذر ۱۴۰۱) تا ۳۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (۱۱ بهمن ۱۴۰۱)، می‌توانید در مسابقات پلی‌استیشن با نام Win-A-Thon در هر دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ شرکت کنید. جوایز هیجان انگیز زیادی از جمله پول نقد، کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و دسته‌های جدید دوال سنس ادج نیز ارائه می‌شوند. Win-A-Thon در واقع یک رقابت بر محور لیدربرد یا جدول امتیازات است که در آن می‌توانید برنده شده و رتبه‌ی کلی خود را در حالی که در مسابقات شرکت می‌کنید، بهبود ببخشید.

هنگامی که نتایج در پایان ژانویه‌ی آینده محاسبه شود، بازیکنانی که بیشترین امتیاز را داشته باشند، جوایز را برنده خواهند شد. به طور دقیق‌تر، بهترین بازیکنان پلی‌استیشن ۵ لوازمی جانبی مانند دوال سنس ادج یا هدست Pulse 3D را به خانه می‌برند، در حالی که دارندگان پلی‌‌استیشن ۴ می‌توانند برنده‌ی کنسول جدید و نسل نهمی پلی‌استیشن شوند. البته جوایز می‌توانند شامل پول نقد و واحد پول درون‌ بازی نیز باشند.

مسابقات پلی‌استیشن

به لطف بازخوردهای بازیکنان، برخی از ویژگی‌های جدید باعث شده تا شرکت در مسابقات سریع و آسان‌تر شود. اول از همه مسابقات به راحتی پیدا می‌‌شوند. کافیست تا به بازی مربوطه در صفحه‌ی اصلی پلی‌استیشن ۵ خود بروید و دکمه‌ی جهت پایین را فشار دهید تا لیستی از مسابقات آینده‌ی آن را مشاهده کنید. همچنین با راه‌اندازی کنترل سنتر با فشار دکمه‌ی PS در حین انجام یک بازی پشتیبانی‌شده، می‌توانید مسابقات موجود را مشاهده کنید. از طرفی فرآیند ثبت نام سریعتر از همیشه است. از Control Center یا Game Hub، به سادگی یک تورنمنت را پیدا کرده و گزینه‌ی Register را انتخاب کنید.

طول مسابقات نیز به طور سنتی با رقابت بازیکنان بیشتر افزایش می‌یابد. با این حال، یک ویژگی جدید برای اطمینان از مدت زمان استاندارد برای هر مسابقات معرفی شده است. همچنین مسابقات بیشتری و در فواصل زمانی منظم برگزار می‌شود، بنابراین بازیکنان بیشتری می‌توانند زمان لازم را برای رقابت پیدا کنند. رابط کاربری کاملا جدید نیز به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات مسابقات را به راحتی مشاهده کنید و زمانی که مسابقه‌ی بعدی شما در حال شروع است، به شما هشدار داده می‌شود.

مسابقات پلی‌استیشن

در نهایت گفتنی است که مسابقات پلی‌استیشن ۵ نیز با سرور جدید PlayStation Tournaments در دیسکورد همراه خواهند بود. بازیکنان می‌توانند برای تعامل عمیق‌تر با جامعه‌ی بازیکنان حرفه‌ای پلی‌استیشن، به این سرور وارد شوند. همچنین این سرور میزبان مصاحبه‌ها و جلساتی با چهره‌های اصلی جامعه‌ی ورزش‌های الکترونیکی در کنار سایر محتوای ویژه خواهد بود. از طرفی در این سرور به‌روزرسانی‌های منظمی درباره‌ی رویدادهای ورزشی، مقاله‌ها، ویدیوها و اخبار بازی‌ها را خواهید یافت.

منبع: Gematsu

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته مسابقات آنلاین پلی‌استیشن ۵ با جوایز ویژه در دسترس قرار گرفتند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala