این برنامه‌نویس کهنه‌کار که بنیان‌گذار استودیوی اید سافتور (id Software) محسوب می‌شود، از طریق یک پیام داخلی به کارکنان متا این موضوع را اطلاع داد. با این حال این خبر به بیرون درز کرد و کارمک در پروفایل فیس‌‌بوک خود در بیانیه‌ای گفت که این پایان یک دهه فعالیت او در حوزه‌ی واقعیت مجازی است و در این باره احساسات ضد و نقیضی دارد. او هدست متا کوئست ۲ (Meta Quest 2) نیز را همان چیزی که در ابتدا می‌خواسته اعلام کرد اما از کارایی و بازدهی شرکت انتقاد کرد. او می‌گوید:

ما افراد و منابع زیادی داریم، اما دائما خرابکاری کرده و تلاش‌هایمان را هدر می‌دهیم. هیچ راهی برای توصیف بهتر این وضعیت وجود ندارد. در واقع فکر می‌کنم که سازمان ما با نصف آن اثربخشی که باعث خوشحالی من می‌شود، فعالیت می‌کند. این برای من نوعی درگیری بوده است. من یکی از جایگاه‌های سطح بالا را در اینجا دارم، بنابراین احساس می‌کنم باید بتوانم خیلی از چیزها را تغییر دهم، اما ظاهرا به اندازه کافی متقاعدکننده نیستم.

بخش قابل توجهی از چیزهایی که من از آن‌ها انتقاد دارم، سرانجام پس از گذشت یک یا دو سال، مسیرم را تغییر می‌دهند، اما هرگز نتوانسته‌ام مسائل احمقانه را قبل از اینکه باعث آسیب به شرکت شوند، از میان بردارم یا مسیری را تعیین کنم که یک تیم تیم واقعا به آن پایبند باشد.

جان کارمک

او در ادامه افزود که از سروکله زدن با این مشکلات خسته شده و به جای آن روی استارتاپ جدید خود یعنی Keen Technologies تمرکز کرده است که روی هوش عمومی مصنوعی یا AGI کار می‌کند. با این حال، او کارمندان متا را تشویق کرد که به پیشبرد مسیر واقعیت مجازی ادامه دهند:

واقعیت مجازی می‌تواند برای مردم جهان ارزش زیادی به ارمغان بیاورد و هیچ شرکتی برای انجام این کار بهتر از متا وجود ندارد. شاید بتوان با پیشبرد روش‌های فعلی به این هدف رسید، اما موارد زیادی برای بهبود وجود دارد. تصمیمات بهتری بگیرید و به محصولات خود اهمیت بیشتری بدهید!

کارمک در سال ۲۰۱۳ به عنوان مدیر ارشد فناوری به Oculus پیوست. این کمپانی یک سال پس از این اتفاق به فیس‌بوک یا همان متای فعلی پیوست. در ابتدا او نقش خود در Oculus را با کارش در اید سافتور، استودیوی مشهوری که در سال ۱۹۹۱ تأسیس کرده بود، به نوعی متعادل کرد. با این حال پس از چند ماه، اید سافتور را ترک کرد تا کاملا روی کار خود در حوزه‌ی واقعیت مجازی تمرکز کند.

زندگی‌نامه‌ی جان کارمک: جان کارمک؛ دزد اپل، برنامه‌نویس، بازی‌ساز

گفتنی است که کارمک قبلا از استراتژی متا انتقاد کرده و حتی در مورد هدف آن برای ایجاد یک متاورس، چندان موضع خوبی نگرفته بود.

منبع: gamesindustry.biz

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته جان کارمک، برنامه‌نویس افسانه‌ای دووم و ولفنشتاین، از شرکت متا استعفا داد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala